fbpx

Pildă budistă: 3 situații când trebuie să ignori alte persoane

Relațiile cu ceilalți oameni ne aduc fericire și satisfacție, dar sunt adesea și o sursă de durere și dezamăgire.

Din acest motiv, pentru a găsi cheia fericirii, trebuie să înveți să ignori anumite cuvinte, atitudini și comportament ale altor oameni.

Mai mult, există momente în care ignorarea este o problemă de sănătate mentală, deoarece atitudinea noastră față de ceea ce se întâmplă ne împiedică să mergem înainte și să ne atingem potențialul real.

Realizarea faptului că noi înșine adăpostim uneori relații toxice, devenind victima principală, este primul pas către eliberarea de capcana în care noi înșine cădem.

Ignorarea este o artă

Conform legendei, o dată un bărbat s-a apropiat de Buddha și, fără să spună un cuvânt, i-a scuipat în față. Ucenicii lui Buddha au fost supărați.

Ananda – unul dintre cei mai devotati discipoli s-a adresat Buddha:

„Lasă-mă să fac ceea ce merită”.

Buddha și-a șters calm calm fața și i-a răspuns Ananda:

Nu, voi vorbi cu el.

Îndreptându-și respectuos mâinile, i-a spus bărbatului:

„Mulțumesc. Cu gestul tău, mă lași să mă asigur că furia m-a părăsit. Îți sunt infinit recunoscător. Gestul tău a arătat că Ananda și ceilalți studenți sunt încă supărați. Vă suntem recunoscători. ”

Omului nu-i venea să creadă ce a auzit, a fost mișcat și s-a pocăit de fapta sa.

Această poveste este un bun exemplu de ceea ce înseamnă să ignori. Într-adevăr, în vocabularul nostru are adesea un sens negativ și ne simțim vinovați pentru ignorarea cuiva.

De fapt, ignorarea înseamnă a nu lăsa cuvintele, atitudinea și comportamentul celorlalți oameni să ne supere echilibrul interior. Nu trebuie să recurgi la cruzime sau agresiune, ci să creezi un cocon de protecție în jurul tău.

Aceasta înseamnă să ignori anumite persoane în anumite momente, dar nu neapărat să le evităm. Ignorarea nu este o formă de răzbunare și nu este o modalitate de a provoca complexe în cineva, ci o metodă de a te proteja.

3 situații în care trebuie să înveți să ignori

1. Critici distructive

Dacă critica nu te ajută să devii mai bun, ci doar te dezamăgește și te umilește, trebuie să o ignori. Nu-i lăsa pe alții să te judece dacă nu s-au pus în locul tău. Nu lăsa criticile lor să te rănească.

2. Acțiuni negative

Dacă o persoană îți face lucruri rele, nu lăsa comportamentul lui să-ți schimbe echilibrul psihologic, pentru că se va asigura că și-a atins obiectivul.

Nu uita că poți jigni doar pe cineva care îți permite să faci acest lucru. Dacă observi un comportament necorespunzător, verifica-ți așteptările față de persoana dată și mergi mai departe.

3. Manipularea

Unii oameni încearcă să ne controleze prin manipulare emoțională. Observați-le la timp și încercați să evitați comentarii care pot crește sentimentele de vinovăție și responsabilitatea pentru ceea ce nu ați făcut. Învățând să le ignori cuvintele, poți face cu adevărat liber orice pas din viața ta.

Crează un scut de protecție

Suntem obișnuiți să reacționăm furios la un comportament agresiv sau suntem supărați atunci când suntem criticați. O astfel de reacție este normală și nu fiecare dintre noi este capabil să se comporte ca un Buddha dintr-o parabolă.

Problema apare atunci când o astfel de reacție durează mai mult decât este necesar și ne provoacă suferință.

Pentru a învăța să ignorăm, avem nevoie de o pregătire atentă și de o schimbare profundă a atitudinii noastre. Deși acest lucru poate părea contradictoriu, ignorarea nu înseamnă să te închizi de ceilalți, ci, dimpotrivă, trebuie să te deschizi complet lumii.

În psihologie, există o tehnică puternică numită „acceptarea radicală”.

Aceasta înseamnă o acceptare completă fără a judeca toate detaliile. În practică, marea parte din ceea ce ne spun alții ne doare, deoarece nu ne îndeplinește așteptările.

Refuzăm să acceptăm cuvintele sau comportamentul celorlalți. O astfel de negare generează dezamăgire, resentimente, ură și tristețe.

Când utilizați „acceptarea radicală”, pur și simplu acceptați ceea ce s-a întâmplat fără să încercați să dați o evaluare a evenimentelor. O astfel de distanță psihologică creează un scut protector în jurul tău și dezvoltă capacitatea de a răspunde unei situații fără a te distruge emoțional.

 

Sursa: lifedeeper.ru