fbpx

Acceptă trecutul, respectă viitorul … trăiește în prezent

Trăiește în clipa asta. Pare ușor, nu?

Dar a rămâne prezent în moment este adesea foarte dificil. Mințile noastre sunt înfundate de resturi de gânduri de ieri, amintiri proaste, anxietăți, frică de viitor. Și toate acestea ne împiedică să vedem frumusețea și simplitatea  prezentului – momentul pe care îl trăim chiar acum.

Mi-a luat ani de zile să învăț cum să trăiesc în prezent. Copilăria mea a fost traumatizantă; mama a murit când aveam zece ani. Îmi amintesc de zilele în care am vizitat-o ​​în spital, crezând naiv că totul va fi bine.

Am crescut alături de tatăl meu și de șase frați, ceea ce a fost atât o binecuvântare, cât și un blestem pentru mine. În ciuda faptului că am trăit cu toții împreună, pentru mine, singura fată din familie care a crescut fără influență maternă, a fost dificil să îmi accept feminitatea, să simt puterea, să devin mai încrezătoare și să mă iubesc așa cum sunt.

A trebuit să parcurg un drum lung pentru a analiza experiența oamenilor din jurul meu pentru a înțelege cine sunt și unde mă duc.

Sentimentele și emoțiile mele intense din trecut m-au târât în ​​fosta mea viață, în care forțat mă plimbam într-un cerc de sentimente vechi, familiare, fără să observ complet ce se întâmplă în momentul respectiv.

Dar am reușit să mă depășesc și, în loc să-mi umplu inima de teamă, am început să învăț să-mi accept,trecutul meu, prezentul meu și ceea ce ar trebui să mi se întâmple în viitor. A fost un proces foarte rodnic, care continuă în mine până în zilele astea.

Iată, așadar, câteva sfaturi din partea mea care sper să te ajute și să te inspire pentru a trăi în prezent:

Acceptă-ți trecutul așa cum este

A învăța să-ți accepți trecutul nu este întotdeauna ușor, mai ales dacă a fost traumatizant sau tragic. Acceptă-ți gândurile și sentimentele fără a le judeca.

A accepta trecutul nu înseamnă a-l schimba sau a uita de el. Mai degrabă, este vorba de schimbarea percepției noastre despre evenimentele trecute, ceea ce îți va permite să trăiești mai liber.

Momentul în care începi să accepți ceea ce a fost, este momentul în care începe vindecarea ta. Acesta este momentul în care încetezi să te agăți de trecutul tău, începi să continui și să trăiești în prezent. Dă-ți ceva timp.

Nu uitați că acesta este un proces, nu o cursă sau o competiție.

Exteriorizează-ți emoțiile

Nu pot exprima cât de important este să mă lași să mă simt deschis și liber și nu doar să simt, ci să păstrez acest sentiment.

Reținerea emoțiilor, în special a celor negative, nu te face decât să experimentezi tulburări emoționale și te menține în trecut.

Încearcă să împărtășeștii experiențele tale cu cei dragi: un prieten, membru al familiei, partener sau psihoterapeut. Dacă nu există o persoană atât de apropiată în mediul tău, atunci încearcă să îți exprimi emoțiile prin mijloace non-verbale: cântă la un instrument muzical, pictează sau scriei poezie. Creativitatea  este o modalitate de a elibera tot ceea ce este închis în interiorul tău.

Antrenează atenția

Să fii atent înseamnă să fii conștient de lumea ta interioară (gânduri, emoții, senzații corporale, respirație) și lumea ta exterioară (mediu / mediu, acțiuni în raport cu ceilalți), ceea ce îți va permite să trăiești mai mult în prezent.

Mintea noastră poate produce un număr mare de gânduri în doar câteva secunde. Unele pot fi pozitive, altele pot fi negative; dar de cele mai multe ori gândurile noastre rătăcesc fie în trecut, fie în viitor.

Gândurile noastre creează realitatea. Cu cât mintea ta este ocupată de un gând anume, cu atât devine una dintre credințele tale. De aceea, este important să fii selectiv cu gândurile care domnesc în capul tău. Acest lucru îți va permite să creezi o realitate pozitivă și nu una plină de confuzie.

Trăind în prezent, îți creezi un viitor luminos

Așa că acordă-ți timp să îți îmbrățișezi trecutul, să te simți deschis și liber și să exersezi atenția. Și știi că, făcând toate acestea, nu numai că îți permiți să trăiești în timpul prezent, dar creezi și cea mai bună opțiune pentru viitorul tău.

© Articol tradus sau scris de Psihologia de Azi

Sursa: cluber