fbpx

Viața este prea scurtă și valoroasă pentru a-ți face griji de lucruri pe care nu le poți schimba

De regulă, 85% din ceea ce te preocupă nu se întâmplă niciodată.  De ce să cheltui multă energie și timp în astfel de prostii?

Cât de des trebuie să-ți faci griji pentru lucruri pe care nu le poți schimba?

Așteaptă, știu răspunsul la această întrebare: acest lucru se întâmplă prea des. Cel puțin eu însumi m-am comportat în acest fel.

Anterior, mă puteam îngrijora ore întregi pentru că un oarecare trecător striga la mine.  M-am certat constant, fiindcă nu mergeam la sală de câte ori îmi plănuiam.  Plângeam noaptea, neînțelegând de ce nu pot întâlni un tip normal cu care să trăiesc suflet la suflet.  Tot timpul eram  îngrijorată de ce cred alții despre mine.  Voiam să-i plac, așa că ușor mergeam la concesii.

Mai devreme am suferit.

Dar anii au trecut și experiența m-a învățat că multe lucruri, din cauza cărora am petrecut zile și luni în stres teribil, pur și simplu nu merită.  În sfârșit a ajuns la mine, că nimeni nu îmi va da înapoi anii irosiți.

Cu cât era mai în vârstă, cu atât mi-am dat seama că pentru mine nu era nimic mai important decât sănătatea mea mentală și fizică.  Și apoi am încetat să mă mai îngrijorez.

Am încetat să-mi petrec timpul și energia prețioase pentru ceva pe care pur și simplu nu-l puteam ține sub control.  Cred sau nu, dar acesta a fost primul meu pas către fericire.

Și îți ofer cele 6 sfaturi ale mele despre cum să trăiești în așa fel încât viața să aducă mai multă bucurie:

1. Viața este imposibil de prezis – trebuie doar să accepți acest fapt. În loc să fugi de schimbare, începe să le tratezi ca lecții valoroase.

Înțelege că frumusețea vieții se află tocmai în imprevizibilitatea și incertitudinea ei.  Nu știi ce te așteaptă după colț, dar această ignoranță te stimulează să mergi mai departe și te inspiră să cauți în continuare.

Fă tot posibilul, dar fii pregătit pentru cel mai rău caz.  Nu-ți fie teamă de schimbări – ele contribuie la creșterea personală.

2. Vorbește deschis despre problemele tale: spune-le celor dragi despre tot ce s-a acumulat în sufletul tău.

Acest lucru te va ajuta să scapi de bagajele emoționale.

3. Începe antrenamentul – este util atât pentru sănătatea fizică, cât și pentru cea psihologică.

Exercițiul stimulează procesele din creier, precum neurogeneza și eliberarea de endorfine, numiți hormonii fericirii pentru capacitatea lor de a crește starea de spirit și de a calma stresul fizic.

4. Învață să trăiești în prezent.

Nu-ți pierde viața trăind momente din trecut sau în așteptarea evenimentelor viitoare.  Concentrează-ți energia pe ceea ce se întâmplă acum.  Într-un cuvânt, practică tenție.

5. Încercă să găsești timp pentru lucruri care îți place să faci.

Acest lucru îți va permite să te cufunzi în lumea imaginației tale bogate.  85% din ceea ce te preocupă nu se întâmplă niciodată.  De ce să cheltui multă energie și timp în astfel de prostii?

În loc să-ți faci viața mizerabilă, concentrează-te pe ceea ce te captivează cu adevărat.  Aruncă toate gândurile inutile din capul tău și începi să faci ceea ce te încălzește și îți hrănește inima și mintea.

6. Descrie pe hârtie tot ceea ce te deranjează.  Vei fi surprins cât de eficient este.

Advertisement

Dacă nu te poți calma deloc, încercă să scrii fiecare gând neplăcut care îți vine în minte.  Crede-mă, imediat ce vei avea ocazia să citești o descriere a problemelor tale, adică, privește-le din lateral, vei înțelege imediat cât de iraționale și proste arată de fapt.

© Articol tradus sau scris de Psihologia de Azi

Sursa: cluber