fbpx

Mici momente ale bucuriei care te fac să te simți fericit în fiecare zi

De la jurnalizare până la cumpărarea de flori pentru tine, aceste mici chei ale bucuriei te pot ajuta să-ți umple viața cu fericire, chiar și în zilele aglomerate sau proaste.

Adesea se vorbește despre „urmărirea fericirii” ca un fel de obiectiv pe scară largă și pe termen lung, dar, de fapt, fericirea poate fi găsită adesea în mici momente vesele, care sunt abundente în viața ta de zi cu zi.

Și este deosebit de important să le poți observa în acele zile în care totul cade din mâinile tale și ți se pare că întreaga lume a luat armele împotriva ta. Ele te ajută să „treci” la o perspectivă mai fericită și mai optimistă asupra lumii.

Am rugat cititorii mei să împărtășească cu noi lucrurile mici pe care le pot folosi pentru a adăuga puțină bucurie vieții lor. Și care dintre ele ai dori să încerci astăzi?

1. Invită-te la o „întâlnire la cafea”

«Unul dintre cele mai simple lucruri care îmi aduc bucurie este„ o întâlnire la cafea, la care mă invit. Îmi place să știu că singurul motiv pentru care am fost astăzi la cafeneaua mea preferată este să mă simt bine, să fiu singură cu mine și să beau o cafea delicioasă. Uneori, în timp ce beau cafea, citesc o carte interesantă sau scriu în jurnalul meu. Uneori stau și privesc ce se întâmplă în jurul meu și zâmbesc. Cel mai important este că îmi place.» – Broker Danielle, antrenor de creștere personală,Londra, Regatul Unit.

2. Citește o carte copiilor tăi

«Întrucât sunt una dintre acele mame care trebuie să lucreze, momentele în care stau în pat cu cei doi băieți ai mei și le citesc o poveste de culcare îmi aduc o adevărată bucurie. În fiecare seară opresc telefonul, cad din ritmul nebun al zilei mele de muncă și admir bucuria autentică de pe fețele copiilor mei, ascultând pentru a suta oară, probabil, aceeași poveste. E ca magia. Mă ajută să uit de toate grijile și anxietățile care mi s-au acumulat în minte în timpul zilei.» – Althea Lovell, specialist în relații corporative, Auckland, Noua Zeelandă

3. Cumpără-ți flori

În ultimii 25 de ani ai vieții mele, în fiecare vineri îmi cumpăr un buchet de trandafiri albi. În urmă cu mulți ani, când am studiat cu o femeie șaman israeliano-marocană, cunoscută în Israel ca Chaza, mi-a spus că crede cu adevărat că trandafirii albi pot curăța energia negativă din casă. De atunci încerc să am trandafiri albi pe desktop. Și dau și trandafiri albi proprietarilor oricărei case la care sunt invitată”. – Ellie Molina, consilier pentru soluții intuitive, New York, SUA

4. Îmbrățișează-ți partenerul

Taxiul pe care mi l-am comandat să plec lucru întârzie, ceea ce înseamnă că am timp să închid ochii, să suspin fericită și să-mi îmbrățișez soțul. Vorbesc despre o îmbrățișare bruscă, reală, puternică, în care îmi împletesc fața în pieptul lui și rămân așa cam zece secunde. Pentru mine este ca un buton de „resetare”, ajutându-mă să înțeleg că indiferent ce probleme ne umplu viața, eu îl am și el mă are, iar acest lucru este deja mult ”. – Pam Fisher, director adjunct, Glen Falls, SUA

5. Fă yoga

În ciuda faptului că iubesc doar yoga, după ce m-am mutat acum trei ani, încă nu am găsit o clasă de yoga situată în apropiere de casă. Dar într-o bună zi, fiul meu de șapte ani a venit acasă și mi-a spus, cu bucurie în ochii lui, că au ore opționale de yoga la școală și că ar dori cu adevărat să-l practice acasă cu mine! Am găsit pe youtube cum să facem 20 de minute de yoga înainte de culcare și aștept cu nerăbdare practicarea noastră.” – Pradeepa Narayanaswami, consultant în fertilitate, Dallas, SUA

6. Bucură-te de ocean

« Vederea, sunetele și mai ales mirosul oceanului îmi aduc întotdeauna bucurie. Când stau pe plajă chiar înainte de apusul soarelui, inhal mirosul de apă sărată și îl admir, în timp ce valurile măturau țărmul unul după altul … pentru mine aceasta este adevărata fericire.» – Cory Katz, psiholog școlar, Merrick, SUA

7. Fă din bunătate o parte din ziua ta

«Am trei ritualuri minuscule care mă ajută să văd bunătatea și fericirea care mă înconjoară. În fiecare dimineață mă trezesc simțindu-mă recunoscător pentru ziua următoare, încerc să fac ceva bun pentru o persoană oarecare și, după aceea, înainte de a mă culca, îmi exprim recunoștința cu voce tare pentru că am avut o altă zi minunată. Aceasta este rețeta mea pentru fericire.» – Nikki Anderson, antrenor de conducere pentru femei, Laysle, SUA

8. Uită-te la plante

Dacă mă întrebi ce îmi aduce bucurie în fiecare zi, voi răspunde că mă uit doar la plante – la o sămânță care tocmai a eclozat în sol negru umed, iarbă plină de buruieni care a înflorit cu flori strălucitoare și acum este cu adevărat mugur frumos, sau abia pus la punct, care promite să mă mulțumească cu floare minunată. Aceste lucruri minuscule îmi umplu inima de fericire reală. ” – Gema M., lider de opinie și blogger, Londra, Marea Britanie

9. Păstrează un lucru comemorabil în casa ta

«Mama mereu, din câte îmi amintesc, ținea pe raft doi îngeri de porțelan – unul pentru fiecare dintre fiicele ei. Când eram mică, mi s-au părut ciudate și chiar puțin urâte. Dar nu și acum. Când a avut boala Alzheimer și a fost transferată la un spital, am aruncat multe lucruri inutile, dar am lăsat îngerii. Mama a murit cu mult timp în urmă, dar „îngerul” meu locuiește acum în casa mea, unde îl văd în fiecare zi și mă umple de fericire și bucurie.» – Diana Gillespie, profesor emerit la Universitatea din Washington, Botell, SUA

10. Apreciază liniștea matinală

«Îmi aduce bucurie și fericire inexpresibile în acele momente de liniște și seninătate, dimineața, când mă plimb dimineața în jurul zonei casei mele și știu că familia mea este în siguranță, că totul este în regulă și totul merge ca de obicei. Privesc cum soarele strălucește printre garduri, sorb prima ceașcă de ceai de dimineață și mă bucur doar de liniște. Pentru o secundă sau două, sunt prins cu adevărată fericire, iar acest lucru stabilește tonul pentru restul zilei.» – Jill Leek, consultant în relații cu angajații, Solihull, Marea Britanie

11. Colectează fotografii din momentele vesele

«În telefonul meu am o mapă în care conține fotografii cu cele mai fericite momente din viața mea, cum ar fi nunta mea, zilele de naștere ale fiilor mei și vacanțele prietenilor mei. Pentru mine acest folder este o adevărată cutie plină de fericire și bucurie.» – Isabelle Galiano, consultant nutrițional, Singapore

12. Curăță casa de la gunoi

«O casă curată și ordonată îmi oferă o bucurie reală, pentru că acesta este singurul refugiu în care eu și familia mea ne putem ascunde de haosul lumii.” – Beverry Lim Lil, editor, «Viața», New York, SUA

13. Amintește-ți ceva placut

«Amintirile mele îmi aduc cea mai mare bucurie. Întotdeauna îmi place să privesc înapoi ceea ce numesc „pietrele de temelie” ale vieții mele. Când ceva nu funcționează pentru mine, îmi amintesc o situație similară în care am atins totuși dorința și trag voința și determinarea din această navă. Când mi- am pierdut slujba, am suferit de boală sau pur și simplu nu am putut decide ce să fac, am găsit ceva în trecutul meu care m-a ajutat să câștig încrederea în sine.» – Susan Harris, gazdă de televiziune și scriitor, Yorkton, Saskatchewan, Canada

14. Ajută pe cineva să rezolve problema

«Mă simt foarte fericit când pot ajuta alți oameni să-și rezolve problemele sau să îi direcționeze pe calea cea bună. Poate fi la fel de simplu – de exemplu, când dau doar sfaturi utile – sau dificil când ajut cu un plan de afaceri pentru viitor. Rezolvarea problemelor altor oameni și ajutarea oamenilor să ia decizii mă ajută să mă simt valoros și îmi oferă o bucurie autentică!» – Kalin Skersis, agent imobiliar, Seattle, SUA

15. Simte-te recunoscător

Pentru a mă simți fericit, trebuie doar să înțeleg că totul este în regulă cu mine. Pentru asta, în fiecare dimineață mă „plimb” mental prin tot corpul și îmi reamintesc cât de norocos am fost. Pot vedea și aud, mă pot mișca și respira și sunt în viață. Și simt bucurie – pentru că am tot ce îmi trebuie pentru a avea o zi minunată ”. – Lennis Perez, inginer și consultant, Austin, SUA

În ce moduri adaugi fericire vieții tale? Lasă un comentariu, împărtășește-le cu noi!

© Articol tradus sau scris de Psihologia de Azi

Sursa: cluber