fbpx

4 sfaturi pentru a învăța cum să-ți gestionezi cu înțelepciune emoțiile

Un control înțelept al emoțiilor implică și capacitatea de a le direcționa, dar și de a menține echilibrul intern. Dacă știi să faci acest lucru, îți va fi benefic nu doar ție, ci și de celor din jurul tău. Și nu vei lăsa emoțiile să-ți controleze viața.

Prin menținerea echilibrului emoțional, o persoană devine mai productivă, mai creativă și mai fericită. Ea știe exact ce simte și nu lasă sentimentele să prevaleze asupra ei. Cu alte cuvinte, acesta este un mod de a-ți face emoțiile constructive și de a te face să lucrezi pentru binele tău, și nu invers.

Prin controlul emoțiilor, poți să-ți setezi obiective și să le atingi. Vei deveni mai pregătit să stabilești relații sănătoase și vei putea investi toate eforturile tale în ele. Pentru a face acest lucru, vei avea nevoie doar de determinare.

Iată 4 sfaturi pentru a începe să-ți gestionezi în mod înțelept propriile emoții:

1. Nu există emoții rele

Emoțiile nu apar fără motiv. Prin urmare, ar fi greșit să le împarți în bune și în rele. De fapt, anumite emoții sunt cauzate de anumiți stimuli care acționează asupra persoanei. Aceasta este o reacție inevitabilă.

De exemplu, frica este un răspuns la o amenințare. Dacă nu ar fi, comportamentul nostru ar fi devenit nechibzuit și chiar ne poate pune viața în pericol. Furia este și o reacție defensivă care ne pregătește pentru un atac. Prin urmare, emoțiile rele nu există.

Dar, pentru a învăța cum să le gestionezi, este foarte important să le poți interpreta corect. Ține minte, emoțiile mereu indică de cele mai multe ori prezența unei probleme.

2. Permiteți să simți

De regulă, nu suntem învățați să controlăm emoțiile. Dimpotrivă, încă din copilărie suntem convinși de existența unor sentimente și emoții „greșite”. De exemplu, plânsul sau frica nu rezolvă problema și, prin urmare, ar trebui suprimate.

Cu toate acestea, emoțiile se nasc dintr-un motiv și, la fel, așa pur și simplu ele nu dispar. Negarea sentimentelor este o modalitate greșită de a le controla, deoarece emoțiile reprimate mai devreme sau mai târziu ies la suprafață cu consecințe devastatoare.

Primul lucru care trebuie realizat este „corectitudinea” tuturor emoțiilor, dreptul lor de a exista și de exprimare.

Dacă îți accepți sentimentele, îți va fi mai ușor să înveți să le gestionezi. Iar respingerea, dimpotrivă, creează confuzie și duce la haos intern.

3. Cercetează, cercetează și din nou cercetează

Cel mai bun mod de a învăța să-ți controlezi emoțiile este să le acceptați și să le înțelegi. Și pentru aceasta este necesar să începi să le monitorizezi cu atenție. Doar atenția este deja un pas imens spre gestionarea corectă a sentimentelor.

Pentru a începe să-ți observi emoțiile, întreabă-te despre cum te simți. Apoi, dăi acelui sentiment un nume exact. Este furie sau frustrare? Tristețe sau oboseală? Cu cât definiția ta este mai exactă, cu atât va fi mai ușor să înțelegi emoția.

4. Evaluează-ți gândurile prin ochii unui critic

Spre deosebire de credința comună, multe gânduri apar mecanic în cap. Sunt interpretări ale realității, pentru care uneori există o bază, iar alteori nu. Uneori, aceste gânduri sunt rezultatul raționamentului, iar alteori nu.

Gândirea nu este realitatea în sine, ci mai degrabă rezultatul filtrării sale în creier. Sunt gânduri care ne provoacă anumite sentimente atunci când se întâmplă ceva și ne pot face să greșim.

Abilitatea de a-ți gestiona cu înțelepciune emoțiile necesită trezirea completă a unei persoane. Aceasta înseamnă că trebuie să monitorizezi în permanență ceea ce se întâmplă în interiorul tău. La început nu va fi ușor, dar beneficiile vor fi enorme.

© Articol tradus sau scris de Psihologia de Azi

Sursa: cluber