4 lucruri de care creierul tău are nevoie pentru a funcționa

Creierul tău are nevoie de aceste 4 lucruri pentru o bună funcționare:

Gândirea pozitivă

Cine dintre noi nu visează la succes? La o familie, la o relație? Și nu doar pentru a visa, ci pentru a realiza, atinge și simți satisfacție? Încrederea în sine și motivația joacă nu numai un rol important în succes, dar putem spune – unul determinant. Când nimic nu te inspiră, nimic nu te motivează – creierul se programează, că orice ar face, orice ar concepe, nimic nu are sens și este sortit eșecului în prealabil.

Lipsa motivației este motivul eșecului în absolut tot

Este important să simți că, dacă vrei, poți face orice. Deții controlul asupra oricărei situații. Poți învăța totul și la orice vârstă, poți dobândi orice abilități, poți găsi o cale de ieșire din situația cea mai impasabilă. Apropo, este important să înveți acest lucru atât copiilor, cât și adolescenților: aceștia trebuie să fie siguri că pot conta întotdeauna pe sprijinul adulților – cred în ei și așa va fi întotdeauna.

Nimic nu ne alimentează gândirea pozitivă decât conectarea cu prietenii și familia. Creierul uman moare literalmente izolat. Contactele sociale, empatia – aceasta este „benzina” lui, altfel vei fi în mod constant într-o stare de stres. Glumele și râsele cu alte persoane, schimbul de emoții, conversațiile confidențiale despre experiențe, sprijin și empatie sunt foarte benefice pentru creier.

Glucide complexe în timpul micului dejun

20% din carbohidrații care intră în corpul uman merg în creier. Este, de asemenea, „benzina” sa, fără de care nu poate funcționa pe deplin. Așadar, consumul de carbohidrați complexi dimineața (numit și lenți, deoarece nu sunt absorbiți cu viteza fulgerului, cum ar fi zahărul, de exemplu) crește concentrarea și îmbunătățește memoria. Acestea pot fi pâine integrală și cereale.

Îngrijirea intestinului

Se spune că intestinul este al doilea creier. De aceea este atât de important să ai grijă de microflora intestinală – de ea depinde în mod direct activitatea creierului. Așa se face o persoană – toate organele sunt interconectate și mult mai mult decât ne putem imagina.

În acest sens, nu este nimic mai bun decât o dietă bogată în alimente care includ probiotice. Este vorba de iaurt, chefir, varză murată, brânzeturi moi, precum și anghinare și cicoare. Reține acest lucru atunci când îți planifici dieta zilnică.

Răsfăță-te în mod regulat

Odată cu vârsta, numărul receptorilor pentru dopamină (hormonul bucuriei și plăcerii, așa cum se mai numește) și sensibilitatea la aceasta scad. Un grup de oameni de știință de la Universitatea de Stat din New York și Universitatea din Pennsylvania, conduși de Nora Volkov, au arătat că, după 20 de ani, aproximativ 6% din receptorii de dopamină din creierul uman mor la fiecare 10 ani. Acest lucru duce la consecințe ireversibile: atenția scade, apare capacitatea de gândire abstractă, apare depresia. În plus, persoana devine mai iritabilă și mai intolerantă.

Pentru a încetini declinul în funcție de vârstă a activității dopaminei, ar trebui să „activezi” creierul cu bucurii cât mai des posibil. Mergi la filme, citește o carte bună, ascultă melodia ta preferată, stai cu prietenii într-o cafenea pentru o ceașcă de cafea. Acest lucru este atât plăcut, cât și bun pentru creier – îți va mulțumi pentru asta!

© Articol tradus sau scris de Psihologia de Azi

Sursa: cluber