fbpx

Uneori, pentru a putea vedea ceva important, trebuie doar să închizi ochii și să-ți deschizi inima

Uneori, pentru a vedea ceva, trebuie doar să închizi ochii și să-ți deschizi inima. Numai în acest fel poți înțelege ce este cu adevărat important pentru tine în această viață. Deoarece atunci când îți activezi viziunea interioară și îți satisfaci dorințele sufletului, orizonturile tale se extind, permițându-ți să descoperi noi oportunități.

Potrivit neurologilor, aproximativ 50 de mii de gânduri zilnic sunt generate în creierul uman. Cu toate acestea, majoritatea sunt mecanice și se repetă constant. Având în vedere cantitatea uriașă de informații pe care o primești, suferi tot mai mult de epuizare psihologică. Și ești atât de supraîncărcat de ceea ce se întâmplă în jurul tău încât neglijezi în mod involuntar starea lumii tale interioare.

Uneori ești îndepărtat de un flux de gânduri epuizante și obsesive, ceea ce duce la faptul că începi să ignori prioritățile tale și încetezi să îți asculți vocea interioară. Ochii tăi sunt atât de puternic concentrați asupra lumii exterioare, încât devii privat emoțional și, prin urmare, ai nevoie de ochelari pentru a îți găsi fericirea.

Când ochii obosesc de a privi

Crede sau nu, mintea umană este obișnuită cu conflictele interne. Fapt este că creierul tău trebuie să se adapteze constant la fiecare situație specifică și la stimulii provocați de acesta. Presiune la locul de muncă, probleme la domiciliu, aspirații proprii, relații sociale – există întotdeauna o mulțime de probleme care necesită soluții, griji care trebuie liniștite, lacune care trebuie completate și incendii care trebuie eliminate.

Zgomotul psihologic generat de toate aceste circumstanțe poate fi neîncetat și fără milă. Atunci stresul începe să afecteze funcționarea creierului, deoarece ochii au pierdut pur și simplu focalizarea. Ei își pierd capacitatea de a privi în subconștientul unei persoane pentru a lua în considerare ceea ce contează cu adevărat în această viață.

Un fapt interesant – dacă întâmpini o perioadă lungă de stres sau anxietate, atunci amigdala, care face parte din creierul responsabil de frică și emoții, începe să scadă în dimensiune. O astfel de modificare structurală afectează direct cortexul prefrontal, care este asociat cu funcții cerebrale mai complexe, cum ar fi conștiința, concentrarea și capacitatea de luare a deciziilor.

Aceasta înseamnă că, dacă ai de-a face cu anxietate, stres și zgomot psihologic enervant, devine cu adevărat dificil să stabilești contactul cu o altă persoană. O mică schimbare a structurii creierului duce la o rupere a conexiunii invizibile dintre tine și conștiința ta.

Nu uita însă de puterea neuroplasticității sau de capacitatea latentă a creierului de a-și schimba independent structura. Prin exerciții precum meditația, practicile de mindfulness și alte strategii, îți poți întoarce din nou privirea către lumea ta interioară.

O minte recunoscătoare este o minte bine odihnită

O minte recunoscătoare este o minte bine odihnită care îți permite să observi lucruri cu adevărat importante. Această propunere poate părea prea poetică, pentru că cum poți fi recunoscător pentru ceva dacă simți nemulțumire, tristețe sau inima îți este frântă? Primul pas logic este să te eliberezi de toate conflictele interne.

Punând capăt bătăliilor tale emoționale, vei simți în interiorul tău un flux de energie pură, necesară pentru a te elibera de orice limitări și dificultăți externe.

Fiecare dintre noi își dorește fericire fără suferință, calm fără furtuni și emoții bune în loc de nemulțumire. Dar trebuie să înțelegi ceva foarte important: nu există curcubeu fără ploaie.

Închide ochii pentru a începe să vezi

În primul rând, învață să îți controlezi gândurile. Nu uita că acestea îți afectează direct emoțiile și percepția asupra realității. Încearcă următoarele tehnici:

Închide ochii și alungă tensiunea condiționată de apariția unor gânduri de genul: „dacă aș fi doar acolo”, „dacă aș face asta”, „voi fi fericit când voi auzi de la ea că mă iubește”, „cu asta eu voi deveni mai bun ”și așa mai departe.

Continuând să ții ochii închiși, promite-ți pentru tine însuți că vei începe să vorbești cu tine în prezentul moment: „vreau”, „pot”, „mă duc” și așa mai departe.

Nu-ți lăsa mintea goală închizând ochii și încercând să realizezi ce este cu adevărat important în viață. Nu este doar imposibil, ci și inutil. Trebuie să-l umpleți cu gânduri bune, inspiratoare și utile.

Gândește pozitiv. Acest stil de gândire nu te orbește în fața realității și a adevărului. Mai
degrabă, ajută mintea și sufletul să capete încredere în sine și să rupă fluxul de gânduri negative sau limitante.

Doar încearcă. Trebuie să închizi ochii dacă vre să aprinzi acea lumină în inima ta și să-ți satisfaci dorințele pe care le-ai neglijat până acum.

© Articol tradus sau scris de Psihologia de Azi

Sursa: cluber