7 semne că oferi prea multă bunătate oamenilor din jurul tău

Poți fi prea bun în relațiile cu oamenii? O parte din mine vrea să spună nu, ci doar să încurajeze alte persoane să fie și mai amabile. Pentru că bunătatea este una dintre bazele unei relații sănătoase și iubitoare.

Dar nu pot spune asta. Pentru că, cu bunătate, poți trece peste limite atât de mult – încât ajunge să distrugă relațiile, mai ales dacă sunt unilaterale.

Acestea fiind spuse, există multe consecințe negative ale bunătății. Și nu este vorba doar de a limita potențiala dezvoltare a partenerului, ci și de efectele sale devastatoare asupra sănătății și capacității tale de a te bucura de viață.

Dacă ești din fire o persoană bună și generoasă, aceasta poate deveni un fel de capcană, întrucât încerci automat să faci „și mai mult” pentru partenerul tău. Și dacă ești părinte, îți este foarte greu să găsești un echilibru între îngrijirea excesivă a copiilor tăi și să le permiți să crească independent.

Următoarele sunt cele mai frecvente semne că ești excesiv de amabil:

1. Încredere că știi ce este cel mai bun pentru el

Chiar dacă știi acest lucru, toată lumea are în continuare dreptul de a lua decizii pentru ei înșiși, chiar dacă aceste decizii sunt rele. Acest lucru este deosebit de dificil pentru părinți atunci când își văd copiii călcând pe „calea greșită”.

Sfaturile afectuoase sunt binevenite, dar partenerul tău (și copiii) trebuie să își trăiască propria viață și să își facă propriile greșeli.

2. Prea multe controale și puncte de control

Aceasta include monitorizarea constantă a partenerului tău dacă a mâncat, citirea jurnalului său, verificarea dacă a uitat să ia cheile, portofelul, dacă a luat medicamente, dacă este cald, dacă a luat o jachetă…

Toate acestea sunt dictate de bune intenții, dar trebuie să permiți partenerului tău să acționeze independent. Sau învață-l. Dacă îl tratezi ca pe un copil, îl vei face dependent de tine.

3. Optimism excesiv

Optimismul este bun. El ne ajută în momente dificile. Dar excesul său este doar enervant. Optimismul poate submina și eforturile altora.

Pozitivitatea toxică este demonstrația unei persoane de o atitudine pozitivă pentru a-și ascunde vulnerabilitatea. Dar personal, prefer să folosesc cuvântul „toxic” pentru lucruri cu adevărat otrăvitoare.

4. Încercări de a mulțumi pe toți cei din jur

A mulțumi pe cei din jur în primul rând înseamnă a încerca să faci tot posibilul pentru ceilalți. Acesta este o intenție bună. Dar, în cele din urmă, te va uza doar, provocându-te să te simți supărat și folosit. A învăța să spui “nu” este esențial pentru sănătatea și satisfacția ta în relația ta.

5. Dorința de a „rezolva” problemele altora

Este bine să vrei să faci viața partenerului mai bună. Dar asta nu înseamnă că poți intra în ea și începe să-i rezolvi problemele. Nu numai că nu vei reuși să faci acest lucru, dar vei încetini și dezvoltarea abilității sale de a lua decizii pe cont propriu.

Permițându-i persoanei dragi să lupte și să eșueze (în limita rațiunii) îi va oferi ocazia să se bucure atunci când va reuși în cele din urmă să rezolve o problemă sau să se ridice din nou. Și, de asemenea, va ajuta la creșterea rezistenței sale și va câștiga respect.

6. Ești întotdeauna de acord cu el

Încercarea de a evita conflictul nu este bunătate, ci un comportament pasiv-agresiv. Nu este nimic în neregulă dacă vrei să păstrezi pacea, dar numai dacă nu ai niciun cuvânt de spus în relație.

Atunci când te întâlnești cu un partener care iubește să controleze totul, reticența de a lupta este de înțeles. Dar este mai bine să te desparți imediat de o astfel de persoană (pentru propria siguranță).

7. Îngrijire excesivă

Dacă ești prea protector față de partenerul tău, poate părea o dovadă de bunătate, dar defapt îți satisface doar nevoia de control. De asemenea, face persoana să simtă că nu ai încredere în ea. Viața este riscantă și trebuie să-l lași pe partenerul tău să-și asume riscuri.

Fii întotdeauna atent la momentul în care partenerul tău încearcă să te controleze și la ceea ce faci. Acesta este un comportament nesănătos.

© Articol tradus sau scris de Psihologia de Azi

Sursa: cluber