fbpx

Toate certurile noastre se rezumă la aceste 3 întrebări

Conflictul — este întotdeauna un lucru foarte complicat.

În cele mai multe cazuri, situațiile de conflict sunt direct legate de emoțiile noastre, care sunt atât logice, cât și ilogice. Motivul unui conflict, se referă atât la ceea ce spui, cât și la acele lucruri despre care nu vrei să vorbești. Este vorba despre ceea ce este la suprafață și ce este în interior.

Cert este că majoritatea dintre noi ne concentrăm asupra lucrurilor superficiale și ignorăm ceea ce ascund sub ei înșiși. Și aceasta este deja o greșeală.

Prezentatoarea de televiziune Oprah Winfrey, de asemenea, se regăsește uneori în situații conflictuale și are toate drepturile de a-și exprima propria părere despre acest subiect, având în vedere experiența sa extinsă ca și intervievator. Ea a vorbit despre subiecte atât de complexe precum infidelitatea, sănătatea mintală, abuzul și multe altele – situații care implică conflicte adânc înrădăcinate.

„Am vorbit cu aproape 30.000 de oameni în emisiune”, spune ea, „și toți aveau un lucru în comun”.

Ce a fost asta?  Ce are în comun orice persoană de pe pământ, fie că este pompier, fie doctor în filozofie, stomatolog sau inginer software. Potrivit Oprah, „toți își doreau aprobarea”.

Și nu este vorba despre faptul că oamenii vor cu siguranță să audă fraze precum „ești o soție atât de grozavă” sau „nu pot să cred cât de grozav este șeful tău”.  Nu, Oprah vorbește despre lucruri mai fundamentale, relevante pentru toate situațiile de conflict: să ai încredere în ceea ce spune o persoană și să confirme că cuvintele sale sunt importante pentru tine.

În special, Oprah consideră că toate reproșurile noastre se referă la doar trei întrebări:

„Tu  mă auzi?”

„Tu mă vezi?”

„Într-adevăr, tot ceea ce spun, are valoare pentru tine?”

Cu alte cuvinte, dacă partenerul tău este supărat că ai venit din nou cu întârziere acasă, sau angajatul  tău încearcă să spună că are nevoie de o persoană nouă în echipă, atunci de fapt vrea doar să fie auzit. Să fie văzut. El încearcă să înțeleagă dacă ceea ce spune este cu adevărat important pentru tine.

Acest lucru nu înseamnă că ar trebui să te ghemuiești sau să te umilești. Adică, la prima solicitare, să angajezi o persoană nouă în echipă sau să te asiguri că nu vei lucra niciodată până târziu.

Dacă dorești cu adevărat să liniștești o persoană și să rezolvi rapid conflictul, ajută-l să se simtă auzit și dă-i de înțeles  că cuvintele ei contează pentru tine.  Acesta este cel mai bun lucru pe care îl poți face în această situație.

„Ai dreptate, chiar am lucrat astăzi până seara târziu.  Știu cât de neplăcut a fost pentru că nu am avut timp să vin la cină.  Vreau să știi că acest lucru este important pentru mine. ”

„Te înțeleg. În ultima vreme trebuie să muncești prea mult.  Văd tot ceea ce faci și apreciez cu adevărat. ”

Imediat ce interlocutorul simte că îl vezi și îl înțelegi, jocul se schimbă. Omul se relaxează. Tonul lui se înmoaie. Problema începe brusc să pară mai ușor de gestionat.

Toate acestea, cel mai probabil, poți spune despre tine.  Atunci când ai un conflict cu cineva, când tu, așa cum spun ei, „îngrozești”, acest lucru se întâmplă adesea, deoarece din anumite motive nu te-ai simțit auzit și înțeles. Nu numai că vecinul tău a parcat din nou în locul tău, ci și că te-ai simțit ignorat sau neputincios.

Când, împărtășindu-ți acuzația, simți că cealaltă persoană te vede și te ascultă, începi să te simți diferit. Nu te mai simți singur, dimpotrivă, simți că ești cu adevărat important. Simți sprijinul.

© Articol tradus sau scris de Psihologia de Azi

Sursa: cluber