fbpx

3 modalități demonstrate științific care te vor ajuta să scapi de dispoziția proastă 

Nu este nimic mai rău decât o dispoziție proastă care îți cade ca o avalanșă – chiar înainte de o întâlnire importantă sau chiar într-un weekend în care, se pare, ar trebui să te bucuri de timpul liber.

Cel mai rău lucru pe care îl poți face în acest moment este să te simți neputincios și să începei doar să aștepți până când această nenorocire trece de la sine.

Iată câteva metode bazate pe dovezi pentru a scăpa de starea de spirit proastă – în cinci minute sau mai puțin:

1. Fă o plimbare în aer liber

Nu subestima puterea naturii și a activității fizice. Un studiu realizat în 2005 a arătat că plimbările prin natură te pot face mai fericit și mai puțin reflectant. 60 de persoane au luat parte la acest experiment, primul grup dintre care a fost trimis la o plimbare de 50 de minute în afara orașului (în pădurea de stejar), iar al doilea grup de participanți a fost lăsat să meargă pe autostrada zgomotoasă a orașului.

După o plimbare, cercetătorii au descoperit că cei care se aflau în natură experimentau mai puțin anxietate și un nivel mai ridicat de emoții pozitive în comparație cu cei care au rămas în oraș.

Dar nu înseamnă deloc că pentru a învinge o dispoziție proastă trebuie să mergi în pustiu și să mergi o jumătate de zi. Poți obține un efect pozitiv chiar și după o plimbare de cinci minute în cel mai apropiat parc.

Un alt studiu a arătat că mersul – chiar și pentru o perioadă scurtă de timp – evocă emoții pozitive.

Mersul va duce cu siguranță la o creștere a nivelului de energie pozitivă. Iar acest lucru se va întâmpla indiferent dacă te aștepți sau nu’‘, spune Jeff Miller, lider de cercetare, profesor de psihologie.

2. Meditează

Dacă îți faci timp să îți verifici telefonul la fiecare jumătate de oră, cu siguranță îți poți permite să stai și să meditezi cel puțin câteva minute pe zi.

O serie de studii au dovedit că meditația îți poate reprograma creierul într-o direcție pozitivă, de exemplu, reduce stresul și crește productivitatea. De asemenea, încurajează să se concentreze asupra prezentului, mai degrabă decât să cheltui energia care să îți îngrijoreze trecutul sau viitorul.

Cercetătorii au dovedit, de asemenea, că efectul pozitiv al meditației rămâne cu titinechiar și după ce îți oprești cursurile.

Meditația poate fi foarte simplă: închide ochii și ascultă-ți respirația, concentrându-te asupra modului în care inspiri și expiri încet. Dacă mintea ta începe să rătăcească din nou, calmează-o concentrându-te ușor asupra respirației tale.

Lasă meditația să devină parte din viața ta de zi cu zi – practică-o atunci când te ridici din pat, în timpul unei călătorii la serviciu sau în timpul pauzei de prânz – aceasta este o modalitate excelentă de a face față unei dispoziții proaste.

3. Ajută alte persoane

Când întâmpini o criză emoțională, interacțiunea cu alte persoane poate fi ultimul lucru pe care îl dorești. Dar studiile arată că atunci când îi ajuți pe ceilalți, experimentezi automat emoții pozitive.

Studiul, ale cărui rezultate au fost publicate în jurnalul științific comunicări de natură, a găsit o legătură pronunțată între generozitate și fericire. Cercetătorii au împărțit participanții în două grupuri: reprezentanții primului urmau să cheltuiască bani pe alții timp de patru săptămâni, iar al doilea doar pe ei înșiși.

Conform scanărilor creierului înainte și după experiment, cei care au donat bani persoanelor din jurul lor s-au simțit mult mai fericiți decât cei care au cheltuit finanțe doar pe nevoile lor.

Poți arăta generozitate donând caritate. Cu toate acestea, chiar și mici acte de bunătate (pentru a da loc în transport, a aduce o geantă unei femei în vârstă sau a ajuta un coleg cu un proiect) pot schimba starea de spirit în bine.

© Articol tradus sau scris de Psihologia de Azi

Sursa: cluber