fbpx

Sănătatea emoțională – principalul motiv al bunăstării. 10 obieceiuri folositoare

Sănătatea emoțională este extrem de importantă pentru bunăstarea noastră, ea determină în mare parte satisfacția față viață și succes. Personalele care mențin o stare emoțională bună reușesc să stabilească relații mai sănăoase cu cei din jur, sunt mult mai optimiști și binevoitori.

Persoanele sănătoase emoțional au un nivel de stimă de sine ridicat și sunt cu niște persoane împlinite.  Ele au sentimentul propriei demnități puternic dezvoltat și sunt întotdeauna încrezute în propriile puteri.

Astfel de oameni țin cont de propria lor părere de sine, ci nu a altora. Ei fac față oricărei situații de stres și nu se dau bătuți în fața unei dificultăți. De asemenea, ei se adaptează foarte ușor schimbărilor care survin în viața lor.

Însă, să nu crezi că oamenii sănătoși emoțional nu au și ei nereușite, diferența e că ei trec cu calmitate de invidiat peste acestea.

Există 10 metode de a-ți îmbunătăți sănătatea emoțională:

1. Menține-ți sănătatea fizică

Asigură-te că dormi bine cel puțin 4 zile pe săptămână. Acest regim te va ajuta să te menții într-o formă bună. Alimentează-te corect, pentru a avea energia necesară. Fă regulat exerciții fizice. Este demonstrat că exercițiile fizice pot preveni sau vindeca o formă ușoară a depresiei.

Minimizează-ți obiceiurile nocive. Fumatul și alcoolul dăunează atât stării tale fizice, cât și celei emoționale. Ieși mai des afară, pentru că aerul curat și razele solare îți consolidează sitemul imunitar.

2. Învață să îți recunoști emoțiile

Abilitatea de a înțelege emoțiile și de a vorbi despre ele împiedică apariția diferitor boli psihosomatice.

Deseori, suntem deranjați de tot felul de emoțiile negative  și prin urmare vrem să ne lipsim de acestea, dar trebuie să înțelegem că și ele sunt foarte importante. În primul rând, emoțiile negative ne ajută să înțelegem importața unui eveniment. În al doilea rând, acestea sunt un imbold pentru ullterioarele acțiuni întreprinse pentru a remedia situația.

3. Dezvoltă-te în plan profesional

Identifică-ți abilitățile care te fac să fii cu adevărat bun în ceva: calculele contabile, conducerea mașinii, gătitul, etc. Învață și dezvoltă-te pentru a deveni expert în domeniul care îți place.

Sfera profesională este una de bază în viața fiecărui om și îi permite acestuia să se simtă util și valorors.

4. Oferă ajutor dezinteresat

Oferă a ajutor fără să aștepți nimic în schimb. Pe lângă faptul că faci un lucru important, acest gest altruist te va face să te simți mai detașat de material, deci, și mai liber.

Un ajutor oferit altuia îți va consolida și sentimentul propriei demnități. Important este să oferi un ajutor cu bucurie.

5. Găsește timp pentru tine

Fiecare din noi are nevoie de timp pentru a-l petrece în singurătate. În haosul cotidian rareori avem timp să ne gândim la propriile merite, să ne reevaluăm valorile, să medităm asupra relațiilor din viața noastră.

Timpul pe care ț-il dedici ție poate arăta diferit. Poți să meditezi, să pictezi, să scrii, să faci o baie caldă. Totul depinde de interesele și necesitățile tale.

Găsește-ți un hobby. Ceva în care să investești cu bucurie energie și timp.

6. Abordează lucrurile cu creativitate

Eliberându-ți latura creativă pentru a-ți alimenta partea emoțională a creierului. Creativitatea îți permite să descoperi lucruri noi, să analizezi o problemă dintr-o perspectivă diferită. Pe lângă acest lucru, interesul și curiozitatea te vor ajuta să treci peste temerile de a face ceva greșit, pentru că ești prea curios să încerci acel lucru pentru a ezita.

7. Petrece timp cu alte persoane

Petrece timp cu persoanele care au o influență pozitivă asupra ta, cu persoanele pe care le admiri și a căror companie o savurezi. Trebuie să alegi persoane care te fac să te simți bine, mai binevoitor față de alții și care îți  crează o imagine mai bună despre sine.

8. Uită de televizor și calculator

Televizorul și calculatorul deseori ne înlocuiesc realitatea, și uneori, pe mult timp. Trebuie să existe moderație, să nu stăm la televizor sau în calculator tot timpul. Pentru o stare de bine este recomandat să intercționezi cu oamenii în realitate, decât virtual.

9. Privește în viitor

Gândește-te ce ai vrea să îmbunătățești în viața ta.  Trebuie să îți dai seama ce îți dorești, pentru a nu rata momentul când o să ai acel lucru. Când ai un scop, acesta îți servește ca o baterie care te alimentează cu energie. În fiecare dimineață gândește-te la lucrurile care pot să îți aducă bucurie și care o să îți lumineze drumul până la scopul dorit.

10. Cunoaște-ți valorile

Valorile noastre ne aparțin doar nouă și este aproape imposibil ca cineva să ni le deturneze. Conștiința deținerii acestor valori este un factor care ne menține dispoziția, pasiunea pentru viață și sănătatea emoțională în general.

Îndeplinește acești pași pentru a vedea cât mai curân schimbări în sănătatea ta emoțională!

© Articol tradus sau scris de Psihologia de Azi

Sursa: psychologyjournal