fbpx

Ce trebuie și ce nu trebuie să faci în timpul unei discuții importante

Unele conversații nu merg așa cum te aștepți , chiar dacă te-ai pregătit intens pentru ele și ai încercat să descoperi toate opțiunile viabile.

Dar acest lucru nu înseamnă că trebuie să renunți și să lași toate conversațiile importante să se abată. Nu uita că într-un studiu științific recent, aproximativ 91 la sută dintre cei 1000 de angajați chestionați de la o mare varietate de firme susțin că superiorii lor suferă de probleme de comunicare.

Datele colectate de oamenii de știință indică faptul că majoritatea persoanelor aflate în funcții superioare pierd deseori oportunități incredibil de importante care le-ar putea ajuta să obțină încredere mult mai mare din partea subordonaților lor.

Ca persoană care a deținut funcții de conducere de mai bine de 25 de ani, știu foarte bine cât de importantă este comunicarea onestă și deschisă între superiori și subordonați, dar nu am ajuns la această înțelegere imediat – și m-am împiedicat de mai multe ori.

Și deși nu sunt deloc mândru de aceste defecțiuni în procesul de comunicare, m-au învățat lecții de viață foarte importante, care mi-au fost utile de mai multe ori în cariera mea managerială, inclusiv cum să repar o relație „scindată” și cum să fac comunicarea mai constructivă.

Acum știu perfect ce trebuie făcut dacă am o conversație pe un subiect important și ce nu se poate face în orice caz, iar pe baza acestui lucru am dezvoltat câteva dintre cele mai importante reguli de comunicare în orice situații:

1. Scoate din cap „scenariul” conversației

Pentru a reuși în negocieri pe un subiect important, cu siguranță, trebuie să fii pregătit pentru asta. Dar există o mare diferență între compilarea notelor care pot fi utilizate pentru a convinge interlocutorul nevinovăției tale și compilarea unui script gata pregătit pe care interlocutorul tău trebuie să-l urmeze strict pentru ca conversația să poată continua într-o manieră constructivă. Un astfel de scenariu nu te va ajuta în niciun fel, dar poate răni.

O conversație complexă merge cel mai bine atunci când te gândești la ea ca la o conversație obișnuită”, spune Holly Weeks, autorul „Eșecurilor comunicării”.

De ce conversația este pre-programată, ca în scenariu, sortită eșecului? Da, pentru că interlocutorul tău nu știe despre scenariul tău, nici în somn, nici în spirit, și nu își imaginează absolut că ar trebui „” răspundă la observațiile tale. Este de mirare că astfel de conversații devin mai des încordate, incomode și nefirești?

Dacă dorești ca o conversație pe un subiect important să fie mai productivă și mai naturală, fă o listă de probleme pe care trebuie să le discuți, dar altfel să fie flexibile și lasă conversația să curgă natural.

2. Nu merge în jurul subiectului conversației

Dacă ocupi o poziție de conducere, atunci în timpul conversațiilor importante, ar trebui să-ți exprimi gândurile cât mai clar și fără ambiguitate. Începe o întâlnire cu o declarație despre ceea ce intenționezi să obții cu ea și cere celor prezenți să facă același lucru. Apoi începe o discuție despre subiect și nu ezita să te intereseze opiniile tuturor participanților la discuție.

3. Încearcă să te pui în locul interlocutorului

Cu toții avem propria noastră experiență de viață, ceea ce duce la formarea unui sistem unic de credințe… Aceasta este destul de normală și naturală, dar nu ar trebui să presupunem că interlocutorul nostru are aceeași experiență de viață și credințe, mai ales în timpul discuțiilor pe teme importante.

Există cel puțin două părți ale oricărei conversații, așa că încearcă să ții cont întotdeauna de situația din partea interlocutorului tău. Privește problema discutată din punctul tău de vedere …

Și apoi încearcă să răspunzi la o întrebare simplă: ce crede subordonatul tău despre toate acestea? Și dacă nu poți da un răspuns clar și lipsit de ambiguitate, întreabă-l direct.

Dacă încerci să-ți înțelegi subalternul și să privești ce se întâmplă cu ochii lui, el va fi mult mai pregătit pentru o comunicare productivă.

4. Nu intra în defensivă

Atunci când conversația începe să ia o întorsătură neplăcută pentru tine, tu preluezi rolul de victimă cu o ușurință mare și perie cu spini emoționali, ca un0 arici, dar tocmai aceasta este tactica care trebuie evitată, precum ciuma.

Încercând să transferi toată vina interlocutorului tău sau expresii de genul „Nu-mi place absolut poziția ta!” sau, spune, „Nu îmi facilitezi munca!” nu numai că nu face conversația mai constructivă, ci te face să arăți de parcă nu-ți pasă de părerile sau sentimentele subordonatului tău.

În  schimb, recunoaști faptul că ai un rol de jucat în această discuție și încerci să găsești o soluție la această problemă cu angajatul.

5. Arată cel puțin o mică simpatie

Da, conversațiile pe subiecte complexe și dificile nu sunt întotdeauna plăcute, dar simpatia te poate ajuta să transmiți vești neplăcute interlocutorului tău, nu mai puțin cinstit, dar cu mare atenție asupra sentimentelor sale.

Comunicarea cu subordonații pe subiecte importante nu este niciodată ușoară sau simplă – mai ales atunci când subordonații nu răspund deloc la cuvintele tale, așa cum era de așteptat.

Dar chiar dacă unele discuții nu îți aduc rezultatele așteptate, va fi totuși o experiență valoroasă pentru tine. După o conversație istovitoare, acordă-ți timp să te gândești cu atenție la ce s-a întâmplat și să îți dai seama că a mers bine, că nu este foarte mult și că poți schimba în viitor.

În combinație cu transparența, capacitatea de a asculta și auzi, precum și capacitatea de a simpatiza cu interlocutorul, acest lucru poate face chiar și cele mai complexe conversații mult mai ușoare și mai productive.

© Articol tradus sau scris de Psihologia de Azi

Sursa: cluber