fbpx

Profesor de la Harvard: Cum să fii mai bun cu tine, chiar dacă te simți un om rău

Ce să faci dacă ai o zi groaznică, de coșmar, dezgustătoare sau foarte proastă?

Ai strigat la un vecin. Recenta avansare în carieră a unui coleg îți provoacă invidie. Te simți un ratat, deoarece nu-ți poți gestiona lista de activități. Toate acestea te fac să te simți o persoană proastă?

Potrivit psihologului, dr. Susan David, în niciun caz nu trebuie să crezi cele de mai sus. Prezența emoțiilor puternice fac parte din natura umană, iar singurul lucru important este modul în care te descurci cu ele.

Dr. David este psiholog la școala medicală Harvard și vorbește în mod regulat la conferințe TED. Ea studiază efectul emoțiilor asupra unei persoane. Rezultatele cercetărilor sale au arătat că persoanele cu un nivel mai ridicat de compasiune de sine sunt mai motivate și de succes.

Dr. David a împărtășit sfaturi practice despre cum să fii mai bun cu tine, mai ales dacă ai o dispoziție proastă.

Nu încerca să îndepărtezi sau să ignori emoțiile nedorite

Psihologul face o analogie a unui tort. Imaginează-ți o prăjitură delicioasă cu ciocolată întinsă în frigider. Acum încearcă să ignori acest fapt. Cu cât încerci mai greu, cu atât primești mai rău. Același lucru cu emoțiile.

„Studiile asupra suprimării emoțiilor au arătat că dacă o persoană își neagă prezența sau nu îi acordă atenție, atunci aceste emoții doar se intensifică.” Ignorarea sentimentelor neplăcute nu-ți oferă control asupra lor, dimpotrivă, le permite să te controleze.

Acceptă-ți emoțiile, indiferent ce simți. Nu sunt nici bune, nici rele. Ele doar sunt.

Dr. David ne încurajează să considerăm emoțiile noastre ca surse de informații. Încearcă să înțelegi ce-ți provoacă furia, furia sau stresul. Fii curios. Întreabă-te ce îți spune această emoție.

Dacă respiri adânc și înțelegi ce a provocat emoția, vei fi la jumătatea drumului către succes. Dr. David spune: „când îți arăți interesul pentru sentimentele tale, devii cu 50% mai aproape de dezvoltarea autocompătimirii”.

Stresul poate fi cauzat din mai multe motive. Dar dacă ești în stare să-i determini sursa, atunci poți începe să te gândești cum să faci față.

Imagine reprezentativă de Jorge Fakhouri Filho de pe Pexels

© Articol tradus sau scris de Psihologia de Azi

Sursa: cluber