fbpx

Crearea unei atmosfere de susținere: cum să confrunți vocea interioară toxică și dăunătoare

Pe parcursul vieții am folosit mai multe tehnici și metode pentru a-mi depăși problemele de autoestimare și a începe să vorbesc cu mine într-un mod mai pozitiv.

«Te critici de ani de zile și nu ai făcut nimic bun. Încearcă să te lauzi cel puțin și vezi ce se întâmplă!» – Louise Hei

Tehnicile despre care am menționat mai sus au avut efect și mi s-a părut că am progresat serios în drumul către obiectiv, dar când am ajuns la stadiul de dialog intern pozitiv, progresul meu a încetinit atât de mult, încât am simțit cum pierd controlul asupra situației.

Știu de multă vreme că atunci când vorbesc cu mine sau despre mine, folosesc cuvinte extrem de negative. Am fost primul dintr-o linie de oameni care a încercat să-mi reproșeze realizările, primul care m-a certat pentru cele mai mici defecte și, dintre toate criticile mele, am fost cel mai dur și implacabil.

Mi-am dat seama că comunic atât de dur și negativ cu mine în primul rând pentru că respectul meu de sine este incredibil de scăzut.

Am încercat să mă compar cu propriile mele standarde nerealiste despre modul în care credeam că ar trebui să fiu iubit, apreciat și acceptat în societate. Dar critica mea distructivă și crudă față de mine era de fapt exact opusul a ceea ce aveam cu adevărat nevoie, pentru că, indiferent de ce m-au ajutat să realizez, tot nu mi-a putut oferi ceea ce aveam nevoie cel mai mult lumina – iubirea de sine.

Mi-am dat seama că trebuie să schimb modul în care comunic cu mine și să o fac cât mai repede!

Mai jos, voi împărtăși câteva dintre trucurile și tehnicile pe care le-am folosit pentru a-mi depăși problemele de autoestimare și voi începe să vorbesc cu mine într-un mod mai pozitiv:

1. Ține un jurnal

Am păstrat un jurnal înainte de a decide să-mi schimb dialogul intern, dar l-am folosit pentru a turna toată murdăria pe care am simțit-o în paginile sale și după ce am citit ceea ce am scris a fost aproape dureros fizic. Desigur, printre gândurile mele negative au existat și evenimente fericite, dar amintirile și gândurile negative le-au suprapus de multe ori.

Când mi-am cumpărat un nou jurnal, am decis să mă concentrez pe acele cuvinte și fapte pe care le-am făcut despre mine care arătau dragoste și bunătate.

Când faci acest lucru în mod constant timp de mai multe zile la rând, vei constata că acesta te ajută să „interceptezi” gândurile negative înainte de a deveni mai rău.

2. Elimină din dialogul intern cuvântul „ar trebui ”

Am încetat să mai folosesc acest cuvânt, înlocuindu-l cu un „eu iau decizia” mai pozitiv și mai blând, întrucât am constatat că cuvinte de genul „trebuie să…” mă face să mă simt complet inutil.

Acum, când eu, de exemplu, mi-am setat ceasul cu alarmă devreme dimineața, în loc să spun ceva de genul „trebuie să mă trezesc mai devreme pentru a lucra”, îmi spun „am luat decizia să mă trezesc devreme pentru a face exerciții fizice”.

Încetează să îți spui ce ar trebui, ar trebui și ar trebui din nou, și cu siguranță veți începe să te tratezi mult mai bine cu tine însuți.

3. Zâmbește

Încearcă să zâmbești – doar zâmbește – chiar acum și vezi cât de bine te face să te simțiți. Imaginează-ți că zâmbești doar mergând pe trotuar sau răspunzând la telefon. Zâmbește doar puțin – și în timp, acest mic zâmbet va deveni cald, sincer și larg.

4. Învață să-ți spui „da” pentru tine și „nu” altor persoane

Pentru prima dată în mulți ani, am învățat să-mi spun „da” mie, pentru care uneori trebuie să spun „nu” altor oameni.

Acum, de fiecare dată când vreau să spun „da” unei alte persoane, mă uit cu atenție la motivele mele și mă întreb de ce vreau să accept exact cererea sau propunerea sa. Dacă vreau să fac acest lucru pentru a obține iubire sau acceptare din partea acestei persoane, atunci cel mai probabil va duce la o dezamăgire arzătoare atunci când în final încă nu obțin ceea ce mi-am dorit.

Imaginează-ți cum s-ar schimba viața noastră dacă am spune cu toții da doar atunci când am fi dorit cu adevărat. Ar fi o lume fără fals și dezamăgire, o lume în care, în timp ce facem ceva pentru alți oameni, am face-o cu bucurie, ceea ce ar crea sentimente pozitive atât pentru ei cât și pentru noi.

5. Acceptă faptul că noi nu suntem obligați să ne iubim unii pe alții

De când am acordat atenție dialogului meu intern și am început să iau măsuri pentru a-l corecta, am început să mă îngrijorez mult mai puțin de ceea ce cred oamenii din jurul meu despre mine și acțiunile mele – acum principalul lucru pentru mine este că acestea corespund cred și că au fost comise din punctul de vedere al onestității și al deschiderii.

Această abordare m-a ajutat destul de mult să scap de vocea mea interioară de negativitate, deoarece nu mă mai consider o persoană rea doar pentru că cineva nu mă place.

6. Întreabă-te dacă deciziile tale te vor face să te simți bine

Acum, consider orice alegere a vieții în primul rând din punctul de vedere al faptului cum mă va face să mă simt după aceea. Mă întreb de fiecare dată: «mă voi simți bine în ceea ce privește consecințele acestei alegeri?» Dacă nu, ce ar trebui să fac pentru a mă simți mai bine?

De exemplu, înainte de a accepta o ofertă de la un „prieten vechi” de întâlnit, mă opresc și mă întreb dacă mi-ar plăcea să petrec timp cu el și dacă ar fi bine pentru mine. Dacă răspunsul la ambele întrebări este „nu”, aș fi mult mai dispus să petrec acest timp pentru cineva a cărui prezență mă inspiră și îmi ridică spiritele.

Puneți de multe ori aceste întrebări, iar deciziile pe care le iai te va ajuta să te ridici, dar nu să cobori.

7. Stabilește-ți obiective realizabile pentru tibe și sărbătorește atingerea lor

Poți sărbători micile tale realizări după bunul plac – mergi la o cafenea cu prietenii, aranjezi o seară de vizionare a emisiunii tale tv preferate, cumpără-ți o carte bună sau altceva. Orice ar fi, încearcă să-l faci memorabil pentru tine, deoarece îți va reaminti din nou că ești o persoană minunată și merită recunoaștere pentru toate lucrurile bune pe care le faci.

8. Învață să pleci la timp

De asemenea, am învățat să mă îndepărtez de oameni care nu mă respectă. Da, uneori este foarte dificil, dar dacă permit altor persoane să-și manifeste lipsa de respect, îmi permit prin urmare să fac la fel și să încep din nou acest cerc vicios.

Advertisement

Cum dialogul tău interior te face să te simți ? Și ai putea fi mai amabil și mai iubitor cu tine?

© Articol tradus sau scris de Psihologia de Azi

Sursa: cluber