Când îi întrebai pe cei mai buni CEO ai celor mai de succes companii din lume să împărtășească care sunt valorile personale cele mai importante pentru ei, cel mai probabil unul dintre primele răspunsuri va fi „integritatea”, spune Joel Peterson, profesor la Universitatea Stanford.
În opinia sa, cel mai important factor care influențează succesul este încrederea și nu poate fi atins fără integritatea profundă și adevărată a personalității.
În ceea ce privește exact cum să-ți consolidezi integritatea și să-i ajuți pe alții să o facă, Peterson sugerează să faci următoarele – și să o faci în mod consecvent, fără a inventa scuze:
1. Respectă-ți promisiunile
Dacă s-a întâmplat că nu ai reușit să îndeplinești această promisiune din motive independente de voința ta, asigură-te că-ți ceri scuze și fă tot posibilul pentru ca această excepție să nu devină regulă.
2. Vino la timp pentru întâlniri
Fă acest lucru atât profesional, cât și personal (nu uita să mergi la biserică dacă te consideri un credincios, nu evita să mergi la sală, să uita de întâlnirile de familie și așa mai departe).
3. Înainte de a fi de acord cu ceva …
Oprește-te și gândește-te sobru dacă ești cu adevărat gata să mergi până la capăt. Ar trebui să fii ghidat în acest sens de rațiune, nu de sentimente.
4. Învață să spui “nu”
Niciunul dintre noi nu este capabil să facă promisiuni tuturor celor care le cer – chiar dacă vrem doar să poată respecta aceste promisiuni.
5. Uită-te cu atenție la modul în care reacționezi la situații care te impun să faci alegeri morale
Învățarea de a te evalua sobru din exterior te va ajuta să te oprești din a face lucruri care dăunează integrității personalității tale în timp și să interacționezi mai bine cu ceilalți (și te poți lua, de asemenea, ca model pentru a evalua caracterul moral al celorlalți).
6. Perfecționează-ți abilitățile de comunicare la maximum
Recitește mesajul sau raportul pe care l-ai scris înainte de a-l trimite și planifică din timp ce vei spune la prezentare sau în timpul apelului telefonic.
„Comunicarea vagă și neclară duce la o comunicare întreruptă”, scrie Simons. Dacă nu ești sigur, este mai bine să ceri cuiva să recitească textul pe care l-ai scris și să indice orice ambiguități din acesta înainte de a-l trimite destinatarului.
7. Gândește-te la ce abilități și obiceiuri ai nevoie pentru a-ți consolida integritatea
Este posibil să trebuiască să asmilezi unele obiceiuri (cum ar fi obiceiul de a face promisiuni neprevăzute sau tendința de a înfrumuseța un adevăr neplăcut). Dar altele, dimpotrivă, va trebui să le consolidezi: lucrează la curajul tău, pentru că frica este cea care te împiedică adesea să acționezi așa cum trebuie și nu pe calea celei mai puține rezistențe.
8. Evită persoanele cărora le lipsește integritatea personală și nucleul moral
Ar trebui să-ți amintești întotdeauna că alți oameni îți urmăresc îndeaproape cercul social și îți vor judeca inevitabil caracterul după tipul de oameni cu care te înconjori.