fbpx

Psihologul explică cum să-ți reconfigurezi mintea pentru a te elibera de anxietate

Uneori, se pare că toți cei din jur suferă literalmente de anxietate. În lumea modernă a tehnologiei digitale, devine din ce în ce mai dificil pentru noi să ne concentrăm asupra lucrurilor importante, punându-le pe plan secundar.

Psihologul Deborah Davis oferă 10 pași eficienți pentru a liniști mintea și a scăpa de anxietate. Deci …

1. Așează-te comod

Dacă simți că mintea ta este plină de gânduri tulburătoare, stai pe spate pe scaunul tău preferat sau într-un alt loc liniștit, departe de oameni. Ia o poziție în care te vei simți în largul tău.

2. Închide ochii

Odată ce te simți confortabil, închide ochii și încearcă să te relaxezi. La început va fi dificil din cauza experienței, dar acordă timp corpului să se „sincronizeze” cu creierul. Închizând ochii, te deconectezi la propriu de lumea exterioară, ceea ce facilitează foarte mult capacitatea de a te concentra asupra ta.

3. Simte-ți corpul

Întins sau așezat cu ochii închiși, simți cum corpul tău se mișcă cu fiecare respirație. Fii atent la ce senzații îți umplu corpul.

Acest exercițiu ajută nu numai să redirecționeze energia de anxietate, ci și să ajusteze organismul spre bunăstare.

4. Concentrează-te asupra respirației

Uneori, acordând atenție frecvenței respirației, începem să respirăm și mai repede. Prin urmare, reamintește-ți că ar trebui să respiri mai încet.

Respiră profund, fără a te obliga să încetinești respirația până când corpul tău este pregătit pentru asta. Relaxându-te și închizând ochii, intri în tine, iar acest lucru vă oferă posibilitatea de a te concentra asupra respirației, preluând rapid controlul acesteia.

5. Ascultă-ți respirația

Corpul uman este un lucru uimitor. Este foarte important nu numai să monitorizăm modul în care respirăm, dar și la ce sunete facem.

Ascultă sunetul cu care intră aerul și îți părăsește plămânii. La sunetul cu care aerul se întoarce în lumea din jurul tău.

Nu este necesar să-ți schimbi respirația, acest lucru se va întâmpla de la sine atunci când te îndrepți atenția asupra a ceea ce are o importanță extremă – pentru a reduce anxietatea.

6. Dă-ți libertate gândurilor tale

Acum că ai atâtea lucruri de făcut, vei începe să observi cum mintea ta este distrasă de alte lucruri. Poate că acum te gândești să rezolvi o problemă care te face să-ți faci griji. Eliberează-ți mintea pentru un timp. Poate că o astfel de comunicare deschisă cu creierul tău îți va aduce soluția dorită.

7. Redirecționează-ți gândurile

După câteva minute, concentrează-te din nou asupra respirației. Astfel, vei reduce stresul și vei ajuta creierul să se calmeze și să te lași să-ți petreci restul zilei calm.

8. Ai răbdare

Uneori, relaxarea și concentrarea pe respirația ta pot fi o sarcină descurajantă. Dar dacă ești serios în a-ți elibera viața de stres, continuă să încerci. Într-un fel sau altul, dar practica duce la excelență.

9. Gândește calm

În primul rând, mintea crede în ceea ce își poate imagina. Prin urmare, dacă gândurile tale sunt calme, atunci pacea va domni în creier.

Nu pierde timpul îngrijorându-te de lucruri care nu pot fi schimbate. Concentrează-te pe ceea ce te poate face să te simți mai bine. Și lucrează la ea în fiecare zi.

© Articol tradus sau scris de Psihologia de Azi

Sursa: cluber