fbpx

Îmbrățișarea este cea mai sănătoasă formă de comunicare. Iată de ce!

Vreți să reduceți stresul, să dormiți mai bine și să vă simțiți mult mai fericiți? Atunci îmbrățișați-vă cât mai puternic și cât mai des!

O îmbrățișare către o persoană iubită (sau chiar una necunoscută) este una dintre cele mai bune lucruri pe care le putem oferi. O îmbrățișare bună, puternică și caldă poate fi uneori mai utilă decât o vizită la un medic sau un psihoterapeut – și pentru asta nu este nevoie să mergi la spital.

Când cineva ne îmbrățișează, simțim un sentiment de confort, grijă, dragoste, înțelegere și multe alte sentimente, însă nu toate acestea pot fi descrise în cuvinte. Deci de ce nu ne stabilim cu toții o sarcină simplă, dar foarte utilă – să ne îmbrățișăm cel puțin o dată pe zi? Ar fi o idee foarte bună.

Mai ales că în îmbrățișări se ascunde mult mai multe decât pare în manifestarea sa externă. Atunci când îmbrățișăm pe cineva sau ne îmbrățișează, în corpul nostru apar anumite procese care pot fi observate și măsurate, pe care oamenii de știință le-au făcut.

Schimbările fiziologice care apar în corpul nostru atunci când cineva ne îmbrățișează evocă sentimente în noi pe care, pe bună dreptate, le considerăm una dintre cele mai bune manifestări ale umanității și fericirii.

Pentru că:

1. Echilibrează sistemul nervos

Când îmbrățișezi pe cineva, singur începi să restabilești echilibrul sistemului nervos.

Cum și de ce funcționează? Răspunsul la această întrebare este oferit de către oamenii de știință – așa cum s-a dovedit, micii receptori localizați în pielea noastră sunt conectați direct la creier prin nervul vag. Senzația de atingere este transmisă creierului cu o întârziere minimă.

Și atunci când, în timpul îmbrățișărilor, căldura, presiunea și potențialul electric al pielii noastre afectează receptorii de piele ai celeilalte persoane, aceasta contribuie direct la stabilirea echilibrului sistemului nervos parasimpatic.

Doar imaginează-ți că – nu sunt necesare proceduri în clinici și ședințe lungi cu specialiștii, deoarece acestea pot fi înlocuite doar cu o îmbrățișare puternică, caldă și pasională!

2. Reduce nivelul de stres în organism

Când îmbrățișezi pe cineva, îndepărtezi imediat – și foarte eficient – o cantitate echitabilă de stres de pe umerii acestei persoane. De obicei, subestimăm puterea atingerii.

Când cineva ne îmbrățișează, nivelul cortizolului (o substanță numită adesea hormonul stresului) în corpul nostru scade semnificativ – atât de mult, încât se observă prin rezultatele unui test de sânge.

Aceasta înseamnă că mintea noastră se dovedește a fi capabilă să se calmeze și să înceapă să gândească fără influența stresului asupra acesteia. Așa că îmbrățișează imediat o persoană iubită cât mai strâns și cât mai pasional!

3. Îmbunătățește starea de spirit generală

Când îmbrățișezi pe cineva, crești producția de serotonină și acesta este exact compusul chimic de care depinde starea ta de spirit pozitivă. De asemenea, îți îmbunătățește stima de sine.

Mai mult decât atât, adesea una dintre cauzele depresiei sau a sentimentului de singurătate este nivelul extrem de scăzut al serotoninei. Când îmbrățișezi pe cineva strâns, creierul începe să producă mai multă serotonină și endorfină, care, circulând prin sistemul circulator, contribuie la un sentiment de plăcere și reduce tristețea și anxietatea.

4. Relaxează corpul

Îmbrățișarea poate relaxa musculatura, eliminând tensiunea excesivă pe care nici măcar nu o putem suspecta.

Când cineva ne îmbrățișează, mușchii din tot corpul încep să se relaxeze și acel sentiment este pur și simplu minunat. Și acesta este un alt motiv pentru care ar trebui să ne îmbrățișăm reciproc cât mai des.

5. Întărește inima și încetinește pulsul

Îmbrățișările au un alt efect curios-atingerea poate încetini ritmul cardiac.

Un studiu realizat de Universitatea din California de la Chapel Hill a arătat că ritmul cardiac al voluntarilor care aveau mai puține contacte cu partenerii lor la momentul studiului a fost de aproximativ 10 bătăi pe minut mai des decât cei cărora li s-a permis să fie alături de partenerul lor aproape tot timpul.

Și, după cum știm, cu cât frecvența cardiacă este mai mică, cu atât predispoziția la boli de inimă este mai mică.

Cu alte cuvinte, trebuie să ne îmbrățișăm în fiecare zi și cât mai des, dacă vrem să fim sănătoși din punct de vedere mental și fizic — și, bineînțeles, fericiți.

Advertisement

Vrei să-ți reduci nivelul de stres, să dormi mai bine și să te simți mult mai fericit … fără medicamente și vizite la un psihoterapeut? Desigur, da! Ei bine, atunci îmbrățișați-vă cât mai puternic și cât mai des!