fbpx

Când nu poți schimba o situație – schimbă-ți atitudinea

Uneori, schimbarea circumstanțelor unei situații este imposibilă sau imposibilă în viitorul apropiat. Poate că vrei doar să rămâi fericit printr-o schimbare minimă. Dar ce opțiuni rămân dacă, să zicem, acum nu poți obține un loc de muncă sau te întâlnești  constant cu un prieten, de la întâlnirea cu care starea de spirit se strică de fiecare dată?

Schimbă-ți percepția, opinia sau părerea despre situație, iar acest lucru te va ajuta să-ți schimbi atitudinea față de aceasta.

Filosoful grec Epictet a spus cândva: „Oamenii sunt încântați, dar nu de lucrurile care li se întâmplă, ci de principiile și opiniile pe care le formează despre acele lucruri”.

Și știința comportamentală modernă este complet de acord cu acest lucru! Psihologul american Albert Ellis, cunoscut pentru dezvoltarea terapiei rațional-emoțional-comportamentale, explică faptul că reacția unei persoane la anumite evenimente este determinată în mare măsură de „viziunea” sa despre acele evenimente, și nu de evenimentele în sine.

Nu ești sigur cum să-ți schimbi percepția și să-ți îmbunătățești abordarea în soluționarea problemelor?

Mai jos îți oferim câteva sfaturi simple:

1. Recunoaște că ești nefericit

Nu poți schimba nimic decât dacă nu realizezi cu adevărat că ceva necesită schimbare. Rupe cercul vicios al dorințelor pentru ca lucrurile să se întâmple diferit și preia controlul gândurilor și reacțiilor tale la evenimente și oameni.

2. Reține – optimismul e o alegere

Te-ai născut fără o viziune pozitivă sau negativă asupra lumii. Toate opiniile tale s-au format în tine sub influența experienței de viață. Doar că unele situații pot fi absolut rele. Încearcă întotdeauna să găsești 3-5 calități bune în fiecare situație dificilă și scrie-le pentru a nu le uita.

3. Folosește cuvinte pozitive

Încearcă să folosești fraze precum „Sper” sau „vom găsi o soluție” pe parcursul zilei. Cuvintele pe care le utilizezi în timpul comunicării au un impact grav asupra viziunii asupra lumii și a perspectivei emoționale.

4. Comunică cu oamenii fericiți

Încearcă să te înconjori de prieteni care radiază energie pozitivă. Fii atent la cuvintele cu care ei descriu cum merge ziua lor.

Vei fi uimit de cât de ușor este să stabilești dacă te influențează pozitiv sau negativ.

5. Folosește afirmații

Găsește un citat care are sens pentru tine și spune-l cu voce tare în fiecare dimineață. De exemplu, expresia „ceva uimitor se va întâmpla astăzi” îți direcționează energia într-o direcție pozitivă. Știu, sună ca un fel de „Zen” și chiar oarecum mistic, dar aceasta este într-adevăr o metodă foarte simplă și eficientă de reprogramare a subconștientului tău.

Prin urmare, data viitoare când întâmpini dificultăți, aminte-ți acești 5 pași pentru a-ți schimba viziunea și atitudinea despre lume. Nu poți influența situația, dar poți alege cu siguranță răspunsul tău psihologic și fizic în aceste circumstanțe. 

© Articol tradus sau scris de Psihologia de Azi

Sursa: cluber