9 semne că încerci prea mult pentru această relație

Orice relație necesită efort și energie. Va trebui să discutați probleme, să faceți compromisuri și să vă încurajați unul pe altul să se dezvolte. Dar nu ar trebui să simți niciodată că duci o luptă dificilă sau că schimbi cine ești pentru a fi împreună. Toate acestea sunt semne că te străduiești prea mult să construiești o relație. 

În loc să încerci să potrivești un cuier pătrat într-o gaură rotundă, este adesea mai bine să pui punct relației și să treci mai departe.

Gândul de a renunța poate fi dureros și de multe ori este tentant să-ți dublezi eforturile și să păstrezi relația pentru tot restul vieții. Cu toate acestea, cu cât o relație proastă durează mai mult, cu atât vei experimenta mai multă durere.

Desigur, nu este nimic greșit să încerci să-ți rezolvi mai întâi problemele. Dacă simți că problemele tale nu dispar, vorbește cu partenerul tău și împărtășește-ți preocupările.

Este posibil să puteți face unele modificări și să începeți să vă vedeți. Terapia de cuplu poate fi, de asemenea, foarte utilă, deoarece te învață să abordezi problemele într-un mod diferit, mai eficient.

Cu toate acestea, dacă ai încercat totul și încă vă confruntați cu problemele enumerate mai jos, acesta este un semn sigur că doar tu lupți pentru relația voastră

Iată semnele care trebuie să-ți dea de înțeles:

1. Tu ești singurul care face efort.

Relațiile sunt cele mai bune atunci când ambii parteneri depun același efort – amândoi veniți cu planuri interesante, amândoi doriți să rezolvați probleme și amândoi investiți în viitor. Toate acestea sunt semne ale unei relații oneste și echilibrate. Cele în care amândoi doriți același lucru.

Dacă relația voastră nu funcționează, echilibrul va fi întotdeauna întrerupt. Vei începe să realizezi că doar tu iei inițiativa, iar asta te va face să te simți obosit, frustrat și singur. Și mai rău, partenerul tău fie nu va observa, fie nu va dori să se schimbe odată ce i-ai indicat acest lucru.

Desigur, ai putea fi tentat să-l ții, mai ales dacă simți că ai pierdut mult timp. Dar amintește-ți că meriți pe cineva care depune la fel de mult efort. În relația potrivită, nu vei mai simți că ești singurul căruia îi pasă.

2. Ești prea îngăduitor

Dacă relația ta pare să fie pe punctul de a se despărți, poți începe să compensezi făcând tot posibilul pentru a-ți ajuta partenerul. Aceasta poate include abandonarea planurilor pe care le-ai făcut cu prietenii și vizitarea părinților.

Cu alte cuvinte, vei deveni prea îngăduitor, vei fi de acord să faci tot ce dorește partenerul tău și rareori vei susține propriile nevoi. Adesea, acest lucru se întâmplă din cauza fricii că, dacă spui sau faci ceva „greșit” sau cumva îți dezamăgi partenerul, atunci el nu te va mai interesa.

3. Trebuie să justifici constant relațiile.

Din punct de vedere tehnic, nu trebuie să-ți justifici relația cu nimeni. Acest lucru este valabil doar pentru tine și partenerul tău și dacă „lucrează” sau nu, nimeni nu trebuie să decidă.

Cu toate acestea, ar trebui să ții cont de opiniile prietenilor și rudelor, mai ales dacă aceștia nu pot înțelege de ce sunteți împreună. S-ar putea să aibă îngrijorări cu privire la modul în care ești tratat sau pot observa că partenerul tău nu este la fel de des. Și această perspectivă exterioară poate fi de mare ajutor atunci când vine vorba de evaluarea puterii unei relații.

Același lucru este valabil dacă îți vei scuza în mod constant comportamentul prost al partenerului tău. Dacă aceasta este o situație continuă, fii sincer cu tine însuți. Există șansa să știi că nu ar trebui să faci asta dacă ai fi cu persoana potrivită.

4. Îți este frică constant să nu te despărți

Când o relație este menită să fie, nu pare că o despărțire este mereu la orizont. Așa că ia asta ca pe un semn dacă nu poți scăpa de sentimentul de despărțire iminentă sau dacă începi să-ți schimbi comportamentul în jurul partenerului tău pentru a preveni ceva rău să se întâmple.

Nimeni nu vrea să treacă printr-o despărțire. Dar durerea de moment care vine la sfârșitul unei relații nu este nimic în comparație cu a te pierde într-o relație care nu este corectă. Nu ar trebui să te plimbi în vârful picioarelor în jurul partenerului tău sau să simți că te va părăsi dacă spui sau faci ceva greșit.

A trăi în frică este epuizant, așa că lucrează să nu-ți fie frică să renunți. Și dacă duce la o despărțire, așa să fie.

5. Te simți mereu anxios sau deprimat.

A te simți constant anxioasă, tristă sau disperată în legătură cu relația este un semn că dinamica dintre tine și partenerul tău nu funcționează.

Oricum ar fi, sentimentele rele sunt un semn că relația, în general, este proastă. Dacă îți eviți partenerul, te retragi în tine sau te lupți constant, ar putea fi timpul să apelezi la consiliere.

Poate că, de cealaltă parte a terapiei, vei înțelege mai bine cum să te comporți într-o relație și vei avea mult mai puțină anxietate și depresie. Dar dacă încerci terapia și tot te simți trist, mergi mai departe.

6. Ai o listă de reclamații care nu sunt niciodată rezolvate.

Nu trebuie să te aștepți că vei putea găsi un limbaj comun pentru fiecare fleac. Dar tu și partenerul tău ar trebui să lucrezi la dezvoltarea unei modalități de a face față problemelor, astfel încât acestea să nu se adună. Cuplul ar trebui să aibă o parte din rezolvarea problemelor, altfel tensiunea și nemulțumirea pot crește.

Nu orice dispută de relație va fi rezolvată în favoarea ta, dar dacă aceleași întrebări continuă să apară iar și iar și nu te poți opri din a te gândi la ele, atunci ar putea fi timpul să fii cinstit cu tine cu privire la spre ce se îndreaptă relația.

7. Îți pui constant nevoile după cele ale partenerului tău.

Este important să fii conștient de nevoile partenerului tău, dar amintește-ți că și tu ai propriile nevoi. De exemplu, ar trebui să te simți liber să te întâlnești cu prietenii, să urmărești hobby-uri și să-ți faci timp pentru tine. Acest lucru îți asigură că menții un sentiment de individualitate în relație, ceea ce duce la o conexiune mai sănătoasă.

Ideea este că devine mai greu să faci asta atunci când relația nu funcționează și când toată energia ta este dedicată restabilirii și forțării conexiunii. Când îți faci griji să-ți faci partenerul fericit sau să salvezi relația, îți pierzi orice respect de sine.

8. Ai încetat să mai vorbești despre probleme.

Se întâmplă adesea ca, în încercarea de a îmbunătăți relațiile, problemele să fie tăcute și să se pretindă că totul este în ordine. Este mult mai ușor decât să te ocupi de probleme dificile și să recunoști că nu ești pe deplin fericit.

Este atât de ușor să continui așa ani de zile, fără să fii atent la părțile relației care nu sunt sănătoase sau corecte. Dar este important să-ți asumi riscul și să ai acele conversații dificile, pentru că doar așa poți găsi o soluție.

Dacă simți că nu mai poți fi asertiv sau nu mai poți comunica liber cu partenerul tău, acesta este un semn că relația se îndreaptă spre nicăieri.

9. Speri în mod constant că partenerul tău se va schimba.

Un lucru este să vă încurajați unul pe celălalt să creșteți și să vă îmbunătățiți, dar asta nu înseamnă că ar trebui să te aștepți ca partenerul tău să finalizeze o schimbare de personalitate sau să depășească magic un obstacol uriaș din viața lui.

Relațiile sunt despre acceptare, așa că ar trebui să-ți iubești partenerul pentru ceea ce este. Dacă nu îți poți imagina că vei fi fericit până nu se va schimba, așteptările tale nu se vor potrivi niciodată cu realitatea și vei ajunge să-l vezi 24 de ore pe zi, 7 zile pe săptămână.

Dacă petreci prea mult timp încercând să-ți schimbi partenerul, atunci această relație nu este pentru tine. Vei deveni mai frustrat pe măsură ce relația progresează. Partenerul tău va realiza, de asemenea, că te dezamăgesește, ceea ce este pur și simplu nedrept.

Nu există un singur semn că o relație s-a terminat, dar dacă observi vreunul dintre aceste semnale roșii, ar putea fi timpul să încetezi să te chinui și să-ți dai permisiunea să mergi mai departe.

Citește și:

Cele mai citite articole