fbpx

Urmează acești 7 pași dacă simți o mare neîncredere în tine

Dacă ai îceput să îndoiești serios de tine și de propriile tale puncte forte, urmează acești 7 pași simpli, descriși în continuarea acestui articol.

Iată care sunt aceștia:

1. Respiră adânc. Fii aici acum

Respiră adânc și împinge lucrurile din locul în care ai rămas blocat, înapoi în prezent. Privește în jurul tău – și vei vedea că de fapt, nimic nu te amenință. Ești bine. Ești în siguranță.

De fapt, singurul lucru care este cu adevărat real este lumea fizică, care se află chiar în fața ochilor tăi. Orice altceva există doar în mintea ta – și în acest moment nu au nicio importanță pentru tine.

Toți demonii (gândurile întunecate) din mintea ta, nu pot exista aici și acum. Sunt doar în mintea ta și tu decizi soarta și existența lor.

Și când te oprești chiar și pentru o clipă pentru din privi lumea cu neîncredere, vei putea să-ți vezi îndoiala de sine exact  ceea ce este – nimic mai mult decât un gând în capul tău.

Ea crește și crește numai pentru că tu însuți o hrănești în mod regulat. Ei bine, nu o mai face. Privește în ochii ei și apoi lasă acel sentiment să se scufunde acolo unde îi e locul – în uitare.

2. Acceptă-ți sentimentele

Orice ai simți aici și acum, lasă acele sentimente să trăiască doar.

Și în loc să alungi emoțiile și gândurile neplăcute din mintea ta, încearcă să le privești și să le înțelegi. Încearcă să le pui pe hârtie sub formă de propoziții complete, de exemplu, astfel: „Mă îngrijorează că nu sunt atât de bun pe cât cred în …” sau, spune, „Când văd succes și oameni fericiți pe rețelele de socializare, asta mă face să mă simt ca …

Și apoi adăugați „Este în regulă că …” la începutul fiecăreia dintre aceste propoziții, astfel: „Este în regulă că sunt îngrijorat …” sau, spune „Este în regulă ca atunci când văd succes și fericit oameni … “apoi citește aceste fraze cu voce tare pentru tine.

3. Înconjoară-te cu dragoste și confort

Este timpul să ai grijă de cele mai aspre și mai rănite părți ale sufletului tău – înconjoară-le cu dragoste și confort atât cât este necesar.

Sună-ți prietenii apropiați și familia, dacă poți. Poartă hainele în care te simți cel mai confortabil și încrezut. Vezi filmul preferat, care are și un final fericit.

Scrie acea scrisoare de dragoste către tine însuți și amintește-ți că ești iubit, ești necesar și mult mai important pentru tine, decât ceea ce-ți spui atunci când ești fundul unei gropi emoționale.

Fă un obicei să te tratezi cu grijă și respect. Convinge-te că ai tot dreptul să simți gânduri pozitive despre tine și construiește o barieră în fața celor negative.

4. Fă ceva care îți îmbunătățește starea de spirit

Cu toții avem ceva care ne poate spori instantaneu starea de spirit și ne poate face să ne simțim mai buni și mai încrezători în noi înșine.

De exemplu, acest lucru ar putea scrierea unui jurnal, muzica, dansul sau chiar cumpărăturile și să încerci lucruri noi.

Indiferent de ce vei alege să faci, fă-o cu toată dedicația pe care o poți. Permite-ți să fii din nou un copil mic, doar să te joci și să nu te gândești la nimic altceva.

Distrează-te și relaxează-te – îți vei elibera stresul și vei găsi forțe noi.

5. Găsește încrederea în sine din interior

Dacă încrederea în sine a dispărut cu o asemenea ușurință, atunci este foarte posibil să se fi bazat doar pe confirmarea valorii tale din surse externe – surse complet irelevante.

De exemplu, frumusețea oamenilor pe care îi întâlnești, complimentele pe care le fac alții cu privire la aspectul tău, notele pe care le obții la universitate – ai nevoie de toate acestea pentru a te simți cel puțin mai mult sau mai puțin suportabil.

Cu alte cuvinte, sentimentul tău de bunăstare și încrederea în sine nu se bazează pe adevărata ta personalitate și abilități, ci pe modul în care ceilalți te percep.

Pentru a câștiga adevărata încredere în sine, trebuie mai întâi de toate să te accepți așa cum ești și să înțelegi că ești încă semnificativ și valoros – indiferent de situație.

Acum privește adânc în propriul tău suflet. Încearcă să discerne adevăratele tale puncte forte și ceea ce ai din abundență. Și apoi folosește-o ca bază a sistemului tău de valori, ca obiectiv prin care vei evalua lumea din jurul tău și a altor oameni.

Și dacă încă mai ai îndoieli, lasă-ți propria umanitate să stea la baza stimei de sine – acceptă ca fapt că toți oamenii au propria lor valoare profundă.

6. Fă planuri practice

Dacă ți-ai notat deja sentimentele și gândurile, atunci ai deja la îndemână principalele surse ale sentimentelor tale de îndoială de sine. De exemplu, s-ar putea să te simți rău dacă nu te bucuri de slujba ta.

Atacă această cauză fundamentală a nesiguranței tale făcând o listă cu ceea ce trebuie să faci pentru a o aborda, inclusiv elemente precum „îmbunătățește-ți calificările” sau, să zicem, „găsește un nou loc de muncă”. Un plan clar pentru a ieși din această situație nu numai că îți va ușura anxietatea, dar îți va oferi și motive pentru a privi înainte cu optimism.

Da, este posibil să nu poți prevedea sau controla ceea ce ți se întâmplă, dar te poți pregăti bine pentru ceea ce te așteaptă. Depinde doar de tine în ce direcție îți direcționezi propria viață, așa că ia-o sub control.

7. Continuă să mergi înainte

Da, viața din zilele noastr poate fi dificilă – așa că nu o complica și mai mult.

Stai în fața oglinzii și spune-ți că ești bun, că ești frumos, că ești mai mult decât demn și că ești suficient pentru tot ce ai nevoie – așa cum ești.

Crede-o pentru că într-adevăr este așa.

Fă o listă cu tot ce îți place la tine și la propria viață, apoi imprim-o pe hârtie și agaț-o într-un loc care este mereu în vizorul tău. Și dacă cineva nu este de acord cu ea, ei bine, e problema lor, nu a ta. Înconjoară-te de oameni care te plac și care împărtășesc aceleași valori.

Nu renunța niciodată.

© Articol tradus sau scris de Psihologia de Azi

Sursa: cluber