fbpx

Cum să rămâi bun când te confrunți cu cruzimea

Bunătatea nu trebuie să fie pasivă și blândă. Iar manifestarea bunătății nu se rezumă numai la a fi bun și dulce. Bunătatea în sine este înzestrată cu o putere extraordinară.

Bunătatea este abilitatea de a convinge mintea. În loc să încerci să înfrumusețezi realitatea cu apariția idealismului, vrei să realizezi clar tot ceea ce simți și să vezi ce vrei .

Probabil, mulți ar prefera să simtă furia, frica sau resentimentele, decât amabilitatea. Greșeala pe care o fac majoritatea oamenilor în ceea ce privește compasiunea și bunătatea este de a nega ceea ce se întâmplă: „Ar trebui să simt doar iubire, nu resentiment, pentru că, în final, aceasta este exact ceea ce mă străduiesc – să fiu bun“.

Este foarte dificil să stabilești un echilibru delicat între conștientizarea absolută a ceea ce se întâmplă și o încredere de nezdruncinat care îți amintește că ești capabili de dragoste și compasiune sinceră. Într-o oarecare măsură, reușești să faci acest lucru direcționând dragostea și bunătatea ta către tine însuți și realizând că sentimentele negative care apar în interiorul tău, nu este vina ta.

Nu ar trebui să percepi emoțiile tale negative ca o calitate personală rigidă sau un obstacol
insurmontabil pentru libertate, ci pur și simplu să le consideri consecințe ale unui anumit stil de gândire. Dar poți asculta inima ta și, în același timp, să accepți cu milă orice adevăr pe care îl poartă prezentul.

Iată 5 moduri de a crește puterea bunătății în viața ta:

1. Gândește-te cine a fost bun cum tine. Și cum te-ai comportat cu el / ea?

2. Urmărește modul în care starea ta de spirit este afectată de o întâlnire întâmplătoare cu o altă persoană – de exemplu, într-un supermarket sau cu un casier bancar.

3. Gândește-te la gradul de încredere de sine. Ce factori au ajutat la creșterea / micșorarea acesteia?

4. Încercă să mulțumești cuiva în fiecare zi. Și apoi uită ce se întâmplă între voi.

5. Gândește-te cine te admiră și de ce.

Cel mai groaznic lucru din manifestarea cruzimii altuia este distrugerea pe care o poartă în sine. Este foarte simplu să începi să crezi că ești nevrednic de ceva și să trăiești pe baza acestei credințe false. A te întoarce la bunătate înseamnă a te reconecta cu marele potențial al unuia și a nu-ți permite să se definească prin prejudecățile limitate ale altora.

Chiar dacă alții nu-ți vor face rău, neglijarea lor nepăsătoare sau simplele presupuneri despre tine pot fi umilitoare. Fiecare persoană își poate aminti o situație când a fost înțeles greșit, nu a fost observat, respins sau tratat pe nedrept.

Chiar dacă te tratează cu cruzime, este necesar să înțelegi motivul și să decizi să nu fii la fel cu infractorii tăi. Nu trebuie să fii lipsit de respect. Dacă nu faci nimic, atunci ce vei realiza până la urmă?

A fi bun nu înseamnă deloc că vei simpatiza pe toți din jurul tău sau vei fi de acord cu tot ceea ce face el sau ea. Și acest lucru nu înseamnă că încetezi să recunoști ce este greșit sau să nu te mai străduiești să schimbi.

Folosești meditația bunătății iubitoare ca o modalitate de a-ți restabili cunoștințele cele mai interioare despre această legătură, dărâmând barierele pe care le-ai ridicat și observând cât de strâns ești cu toții.

6 moduri de a arăta bunătate iubitoare în relație cu ceilalți oameni:

1. Gândește-te la o situație când cineva te-a opus. Care au fost consecințele? Și care au fost
consecințele atunci când ai obiectat?

2. Acordă atenție străinilor care trec pe stradă sau pe care îi vezi în metrou. Ca exercițiu, imagineaz-ți unde merg și cum va merge ziua lor.

3. Urmărește-ți sentimentele interioare când cineva te face să suferi cu acțiunile tale inepte. Nu uita că aceleași sentimente apar și pentru cei care îți provoacă durere sau îți dăunează.

4. Urmărește ce senzații interioare ai atunci când primești un cadou de la cineva sau îți arăți bunătate față de tine. Nu uita că ceilalți oameni se simt la fel.

5. Acordă-ți atenție, aruncă-ți o privire mai atentă și ascultă pe cineva cu care ești obișnuit să ignori.

6. Implică-te în meditația bunătății iubitoare, orientată nu numai către alți oameni, ci și către tine însuți .

Advertisement

Practica bunătății iubitoare înseamnă că înveți să privești cu adevărat viața celorlalți în corelație cu propria ta ființă. Acest lucru implică dorința ta de a avea grijă de alți oameni nu numai pentru că-ți plac, îi admiri sau îi ești dator, ci pentru că viața ta este indisolubil legată cu a lor.

© Articol tradus sau scris de Psihologia de Azi

Sursa: cluber