7 moduri dovedite științific de a menține calmul în timpul conflictului

În mijlocul unei cerți, poate fi dificil să te calmezi și să încetezi să acționezi irațional. Un lucru similar s-a întâmplat cu fiecare dintre noi – ne-am supărat și am făcut acțiuni negative neobișnuite pentru noi înșine. Ei bine, cercetările ne-au arătat modalități eficiente de a ne menține calmul în momente de conflict.

Uneori, cu cât încercăm mai greu să ne liniștim în mijlocul unei certuri, cu atât mai multă tensiune simțim. Din fericire, în loc să stai doar așezat și să vrei să scapi de stres, oamenii de știință propun pași reali pentru a realiza acest lucru.

Iată tehnicile pe care le poți aplica atunci când simți că pierzi controlul:

1. Încetinește-ți respirația

Potrivit rezultatelor unui studiu publicat în revista „Cognition and Emotion”, în timp ce observau un grup mare de oameni, oamenii de știință au descoperit că fiecare dintre emoțiile noastre este asociată cu un anumit tip de respirație. Când oamenii de știință au cerut grupului să-și schimbe ritmul respirator și să-și descrie sentimentele în același timp, răspunsurile au confirmat doar observațiile.

Cum respiri în momentele de calm? Fii atent la asta, iar data viitoare când ești supărat, încearcă să respiri în acest fel. Poate dura ceva timp pentru a se „acorda”, dar nu degeaba din cele mai vechi timpuri, pentru a se calma, medicii i-au recomandat pacientului să încerce să respire mai încet.

2. Comunică

Când interacționăm cu alți oameni, corpul nostru produce în mod natural opioide și oxitocină, care ne calmează. În timpul unei cerți sau a unei situații stresante, încearcă să nu mai faci ceea ce faci și încearcă să te conectezi cu adversarul tău. Găsește ceva în comun și încearcă să te conectezi cu el, mai degrabă decât să acționezi împotriva lui.

3. Arată compasiune

Poate fi dificil să arăți compasiune în momente de stres sau conflict. Cu toate acestea, conform postării pe blogul UC Berkeley, scopul compasiunii este evoluția.

Atunci când arătăm compasiune față de alți oameni, ritmul cardiac încetinește și corpul nostru începe instantaneu să producă hormoni de atașament.

Ne calmează. Dacă te confrunți cu stres, încearcă să arăți compasiune față de cealaltă persoană sau față de tine. Acest lucru te va ajuta să te calmezi.

4. Relaxează-ți corpul

Când ești stresat, corpul tău se micșorează. La rândul său, creierul produce hormoni de stres deoarece primește un semnal de la organism. Vrei să înveți o tehnică de relaxare corporală incredibil de eficientă?

Dacă îți dai seama că ești anxios, umerii tăi sunt încordați și fălcile strânse, aliniază-i și desface-i. Acest lucru va avea un efect imediat.

5. Ia o pauză de la subiect

Poate fi dificil să comuți sub stres, dar ajută. Chiar dacă trebuie să scapi de o situație stresantă, ia o pauză și revenă la rezolvarea problemei.

Potrivit asistentului social Scott Dehorthy de la Delphi Social Behavior Research Group, atunci când ne supărăm sau ne îngrijorăm, creierul nostru trece la o mentalitate de supraviețuire.

Este bine dacă viața este într-adevăr în pericol. Dar dacă nu există nicio amenințare, atunci trebuie să gândiți normal și să nu te lași ghidat de instinctul de supraviețuire.

6. Ia puțin aer curat

Dacă există o circulație slabă a aerului în cameră, persoana poate dezvolta anxietate. Dacă te simți stresat, blocat sau înfundat, ia puțin aer curat. Poate dura doar câteva minute, dar aerul proaspăt te va ajuta să-ți oxigenezi corpul, ceea ce, la rândul său, va ușura respirația. În felul acesta îți poți găsi din nou liniștea.

7. Spune-mi cum te simți acum

A-ți exprima sentimentele cu voce tare este o ușurare. Dacă crezi că ești pe cale să explodezi, vorbește. De exemplu, s-ar putea să ai un milion de sarcini urgente în fața ta.

Spune asta: „Am atât de multe de făcut astăzi! Mi se pare că nu pot face niciodată toate astea. Sunt sub atât de multă presiune.” Apoi acceptă-ți emoțiile.

Stresul și anxietatea nu te vor ucide; este normal să te simți stresat. Odată ce îți recunoști sentimentele, fă-ți un plan pentru a ieși din situația stresantă.

© Articol tradus sau scris de Psihologia de Azi

Sursa: cluber