6 lucruri care te consumă emoțional

Oamenii tind să le pese de bunăstarea lor fizică mult mai mult decât de bunăstarea lor emoțională. Drept urmare, oamenii tind să-și neglijeze bunăstarea mentală și emoțională. Unul dintre cele mai frecvente efecte negative ale acestui lucru este epuizarea emoțională, care duce la multe consecințe negative.

Iată 6 lucruri care te epuizează emoțional:

1. Suprimarea emoțiilor

Oamenii îți spun în mod constant „Nu-ți face griji, totul va fi bine” sau „Nu-ți face griji pentru asta”, în momentul în care te simți furios, trist, deprimat, copleșit.

Asta nu înseamnă că îți dau sfaturi proaste, ci doar că societatea modernă prețuiește foarte mult pozitivul. Cu toate acestea, au existat multe studii care arată că suprimarea emoțiilor te epuizează atât fizic, cât și mental.

Ignorarea emoțiilor tale poate părea o modalitate bună de a evita să te simți trist sau furios. Cu toate acestea, efectul va fi opus, deoarece suprimarea emoțiilor le face de fapt mai puternice. Prin urmare, este foarte important să fii fidel sentimentelor tale și să înveți să faci față emoțiilor negative mai degrabă decât să le suprimi.

2. Pozitivitate toxică

Pozitivitatea toxică este definită ca ineficienta și suprageneralizarea unei stări optimiste în orice situație. Ești cineva care te forțează să fii fericit, chiar dacă simți în mod clar contrariul? Dacă faci acest lucru în mod constant, indiferent de situație, atunci probabil că experimentezi o pozitivitate toxică.

Ca cineva care încearcă să fii fericit tot timpul, ești foarte predispus să negi sau să-ți devalorizezi adevăratele emoții atunci când acestea nu sunt în concordanță cu fericirea.

Rezultatele sunt similare cu suprimarea emoțiilor, deoarece prea multă pozitivitate este folosită pentru a ascunde sau suprima emoții precum gelozia, tristețea, furia și altele. Ca urmare, starea ta emoțională și fizică este supusă unui stres mult mai mare, ceea ce duce la epuizare.

3. Spui “da” oamenilor prea des

Ești cineva care acceptă de obicei schimburi suplimentare de muncă, chiar dacă faci deja ore suplimentare, sau te oferi voluntar pentru a ajuta pe cineva cu temele, chiar dacă ești destul de ocupat cu ale tale?

Ei bine, să spui „da” oamenilor și să-i ajuți este grozav și sunt șanse ca oamenii să aibă o impresie mai bună despre tine. Dar prea mult „da” (mai ales când ai chef să spui „nu”) va crea un stres suplimentar asupra bunăstării tale emoționale și fizice, ducând la epuizare . Trebuie să înveți să spui „nu” din când în când. Învață să ai grijă mai întâi de tine și apoi de alți oameni.

4. Mentalitatea de victimă

Mentalitatea victimei se bazează pe trei convingeri cheie:

– Nimic nu se va schimba, oricât m-aș strădui;

– Este întotdeauna mai ușor să dai vina pe alte persoane sau împrejurări;

– Lucruri rele se vor întâmpla și continuă să se întâmple.

Aceste convingeri duc la evitarea responsabilității, autocompătimirea excesivă, a nu face ceva, eșecul de a căuta soluții, incapacitatea de a lua decizii și de a profita de noi oportunități, dezvoltarea sentimentelor de neputință.

5. Ruminația

Ruminația se referă la un model de comportament nesănătos în care oamenii se gândesc în mod constant la lucruri până la punctul în care le afectează negativ bunăstarea. Ai regretat vreodată ceva ce ai făcut în trecut și nu-ți poți scoate din cap?

Ruminația te lasă epuizat emoțional pentru că continui să revii asupra situației care trezește amintiri proaste, ridicându-ți nivelul de stres și ducând la anxietate, depresie, iritabilitate și gol. Una dintre cele mai eficiente modalități de a opri ruminația este dezvoltarea capacității de a trăi în prezent, de a se concentra asupra evenimentelor care se petrec acum.

6. Te concentrezi pe lucruri care nu sunt sub controlul tău

Ești o persoană care de obicei petrece mult timp și efort încercând să controleze totul în jurul tău? Doar înțelege că majoritatea lucrurilor care ți se întâmplă sunt în afara controlului tău.

Când deții controlul asupra a tot ce te înconjoară, s-ar putea să simți că poți împiedica să se întâmple lucruri rele. Dar nu este așa. Controlul excesiv pune presiune și stres suplimentar asupra stării tale emoționale și fizice.

Pentru a evita consecințele negative, trebuie să identifici lucrurile pe care le poți controla cu adevărat și să te concentrezi asupra lor, mai degrabă decât să-ți concentrezi atenția peste tot.

Te simți epuizat din punct de vedere emoțional și gol? Dacă da, atunci ar putea fi timpul să acționezi și să te concentrezi pe restabilirea bunăstării tale emoționale. Desigur, acest lucru va fi dificil, deoarece trebuie să introduci noi obiceiuri în viața ta. Cu toate acestea, pe termen lung mintea și corpul se va simți mult mai bine.