fbpx

Nu te poți ascunde de emoții. Atragem către noi înșine tot ceea de ce ne este teamă

Ai auzit vreodată de la cineva că tu însuți îți atragi fricile?

Psihologii spun că uneori durerea este cel mai bun medicament. Această afirmație te poate surprinde sau poți să nu fii de acord cu aceasta. Cu toate acestea, în realitate, orice emoție pe care o trăim, pozitivă sau negativă, ne învață întotdeauna ceva.

De exemplu, suferința este adesea cel mai bun instrument pentru dezvoltarea abilităților de viață ale unei persoane. Astfel, învățând din pierderile, înfrângerile și dezamăgirile noastre, ne deschidem către noi oportunități. Și în timp ce unii dintre noi alegem să ignorăm durerea, alți oameni ascund această durere în cele mai îndepărtate colțuri ale minții lor.

Dar nu există o cale sigură în lume de a scăpa de durere pentru totdeauna. Din când în când, mai găsește ocazia să se arate. În astfel de momente, suntem depășiți de furie, resentimente și dezamăgiri, indiferent dacă ne place sau nu.

Nu te poți ascunde de aceste emoții. Atragem către noi înșine tot ceea ce ne este teamă.

Cum o emoție negativă devine un gând obsesiv

Iată un exemplu. Ești într-o relație. Iubești persoana și trăiți împreună. Cu toate acestea, ceva din interior îți spune că relația ta nu mai este aceeași. Simți că partenerul tău nu te mai iubește. Nu poți accepta acest lucru și nega ceea ce este evident, iar partenerul tău, dintr-un motiv necunoscut, nu vrea să discute situația actuală.

Timpul trece și, deși ești perfect conștient de faptul că relația voastră și-a pierdut sinceritatea, continui să o negi, refuzând să vezi evidentul. Și oamenii din jurul tău încep să observe ce se întâmplă, dar tu negi totul. Emoția negativă pe care o ascunzi în tine încearcă să se elibereze din ce în ce mai mult în fiecare zi.

Indiferent cât de atent ascunzi adevărul, acesta va ieși la suprafață.

Chiar dacă l-ai aruncat departe în curtea minții tale și încerci să nu-ți amintești, vei fi totuși bântuit în permanență de gânduri distructive. Faptul este că mintea are un mecanism special pentru interacțiunea cu emoțiile negative, transformându-le în gânduri obsesive.

Dacă ne spunem că „nu vom fi triști”, atunci în realitate se dezvoltă situația opusă. Este mai eficient să-ți întrebi motivele acestei tristeți. Emoțiile negative persistă mult timp, rezistând oricărui raționament logic și bunului simț. Și în cele din urmă pot lua forma unor gânduri obsesive și iraționale.

Raționamentul tău spune așa ceva: „Dacă nu accept acest lucru, atunci nu există. Și astfel evit problemele. ” Dar, în realitate, problemele se înrăutățesc și nu mai poți înceta să te gândești la ele.

Funcția de emoție adaptivă

Emoțiile precum tristețea, furia și frica acționează ca medicament pentru o persoană. Știm că sunt cel mai greu de acceptat, dar ne ajută cu adevărat să ne adaptăm. De exemplu, frica ne face să fugim, ceea ce la rândul său contribuie la supraviețuire. Este un instinct inerent omului ca specie.

Cu toate acestea, în cursul aceleiași evoluții, oamenii au realizat și altceva. Uneori să fugi nu este răspunsul. În schimb, trebuie să rămâi și să-ți cunoști mai bine inamicul. Ignorarea pericolului nu te va ajuta să faci față acestuia. Același lucru este valabil și pentru tristețe – trebuie să o accepți, să plângi și apoi să începi să o opui. Emoțiile negative ne permit să supraviețuim, forțându-ne să urmăm calea cea mai puțin cunoscută, deoarece uneori dezvoltarea este posibilă doar acolo.

Încercările de a scăpa de emoțiile noastre negative contribuie doar la creșterea lor în măsura în care încep să ne distrugă din interior. Deci, de ce să rezisti? Lasă-le să existe.

Cel mai bun lucru pe care îl poți face este să le accepți. În acest fel, vei învăța treptat să le împarți în bucăți mai mici până când vor dispărea definitiv pentru totdeauna.

© Articol tradus sau scris de Psihologia de Azi

Sursa: cluber