fbpx

Metoda japoneză care te scapă de stres și griji

Stresul este una dintre cele mai mari probleme ale societăţii moderne, afectând sănătatea oamenilor în mod negativ.

Dar în Japonia s-a descoperit o nouă metodă, care poate reduce nivelul de oboseală, stres şi nervozitate în doar câteva minute. Având în vedere că aproape fiecare adult are o povară a responsabilităţii, oboseala şi pierderea constantă a puterilor ne afectează viaţa în mod constant şi negativ. Uneori, se pare că stresul a devenit mai frecvent decât calmul şi fericirea.

Fiecare parte a corpului nostru are abilităţi speciale de vindecare, mai ales degetele. Vindecătorii japonezi asociază fiecare deget de la mână cu un anumit sentiment sau emoţie.

Ei consideră că, prin masarea anumitor degete sau prin apăsarea anumitor puncte de pe ele, putem ameliora anumite părţi ale corpului de durere sau chiar putem ameliora suferinţa mentală. Dacă vom pune palmele împreună şi vom apăsa timp de câteva secunde, acest lucru ne va ajuta să scăpăm de emoţiile negative sau chiar de unele boli cauzate de emoţii toxice.

Pentru a înţelege cum funcţionează acest lucru, trebuie să ştim ce putere de vindecare are fiecare deget:

Degetul mare: stres, anxietate, emoţie.

Arătător: frică.

Degetul mijlociu: furie, mânie.

Degetul inelar: depresie, indecizie, tristeţe.

Degetul mic: lipsă de energie, anxietate şi pesimism.

Prin sistemul nervos, mâinile noastre sunt aproape direct conectate la creier, anume în zona responsabilă de emoţiile noastre.

Dacă vom utiliza aceste cunoştinţe pentru a scăpa de stres, tot ce trebuie să facem este să strângem mâna într-un pumn, iar mai apoi să îl apucăm cu degetele mâinii drepte şi să apăsăm uşor degetul legat de problema pe care o avem cam 30 secunde. Facem o pauză de 30 secunde, apoi iar apăsăm şi continuăm să facem aşa de câteva ori.

Emoţiile negative.

O formă potrivită de exerciţii pentru a scăpa de emoţiile negative este metoda Jin Shin Jitsu, care, în traducere înseamnă „Arta fericirii”. Această metodă constă în masajul uşor al anumitor puncte de pe braţ, în funcţie de ce anume ne deranjează. De exemplu:

Degetul mare şi degetul arătător: dacă ne deranjează ceva.

Degetul mijlociu: supărare.

Degetul inelar: tristeţe.

Degetul mic: pesimism.

Masăm degetele de câteva ori cu degetul arătător şi cel mare al celeilalte mâini. Apoi putem schimba mâna.

Boli ale corpului.

Sunt metode care ne pot ajuta să scăpăm de boli ale corpului. Să vedem care degete şi pentru ce sunt responsabile în acest caz:

Degetul mare: pancreas, stomac. Dureri de stomac, cap şi probleme ale pielii.

Degetul arătător: vezică şi rinichi. Dureri musculare şi probleme digestive.

Degetul mijlociu: ficat, vezica biliară. Dureri de cap, crampe musculare, probleme de vedere, oboseală cronică.

Degetul inelar: plămâni, intestin. Indigestie, probleme cu sistemul respirator.

Degetul mic:. organele interne, inima. Probleme ale oaselor.

Există câteva tehnici orientale pentru a face faţă stresului şi a-l elimina. Yoga este unul dintre ele. Yoga are capacitatea de a combina sufletul şi trupul. În India există mai multe şcoli de yoga şi toate au obiectivul de a ajuta oamenii să atingă echilibrul perfect între latura fizică şi cea spirituală a fiinţei lor. Practicarea de yoga ne va ajuta la:

Să scăpăm de excesul de greutate.

Ameliorează durerile de spate.

Creşte tonusul muscular.

Ameliorează depresia şi stresul cronic.

Nu toate pozele de yoga sunt potrivite, de aceea cel mai bine acest lucru trebuie făcut sub îndrumarea unui specialist.

Plimbări în natură.

Cea mai bună metodă de a scăpa de stres şi de a permite energiei să pătrundă în corp cu ajutorul celor cinci simţuri, este să mergem desculţ prin parc sau pe o pajişte, cel puţin o oră, de două ori pe săptămână.

În timpul plimbării, trebuie să fim atenţi la tot ce ne înconjoară şi să ne bucurăm de tot ce vedem în jurul nostru. Plimbările în natură ajută la normalizarea tensiunii arteriale, la slăbirea anxietăţii, la consolidarea sistemului imunitar.

Tai Chi.

Această artă orientală propune obţinerea unui echilibru perfect între corp şi minte, prin mişcări lente, dar clare. Tot ea promovează comunicarea între oameni. Are capacitatea de a calma stresul, de a consolida sănătatea fizică, de a creşte agilitatea şi flexibilitatea.

Shiat-Su.

Este o metodă japoneză de tratare a diferitor boli, cauzate în mare parte de stres: tensiunea musculară, durerile de spate. Este ceva între masaj şi terapie manuală, care constă într-un efect blând asupra anumitor puncte ale corpului:

Reduce tensiune din organe.

Curăţă corpul de toxine.

Creşte nivelul de energie.

Normalizează somnul.

Du-In.

Această tehnică a fost inventată în China şi are drept scop îmbunătăţirea calităţii vieţii a persoanelor în vârstă. Constă în diverse exerciţii de respiraţie, care ajută la reducerea anxietăţii, la realizarea unui echilibru mai bun în viaţă. Exerciţiile pot fi făcute oriunde, dacă simţim un stres sever în acel moment. Metoda Du-In facilitează meditaţia, întăreşte muşchii, normalizează somnul, reduce stresul.

Aikido.

Advertisement

Aikido este o artă marţială japoneză, care subliniază pacea spirituală şi respectul de sine şi neagă violenţa. Mişcările sunt ciclice şi contribuie la menţinerea echilibrului corect între minte şi corp, ameliorează stresul şi întăreşte corpul.

© Articol tradus sau scris de Psihologia de Azi

Sursa: cluber