fbpx

Încetează să-ți mai faci griji pentru ceea ce nu poți controla

Te-a îngrijorat vreodată de ceva rău care s-ar putea întâmpla în viitor, știind chiar că probabilitatea de a se întâmpla este extrem de mică? Și chiar dacă se întâmplă acest lucru, încă nu poți face nimic pentru a preveni acest lucru? Ai petrecut timp și energie pentru tulburări fără sens?

Este foarte posibil să nu poți controla totul în jurul tău, dar modul în care reacționezi la ceea ce se întâmplă depinde de tine – și tocmai acesta este sursa cea mai mare parte a stresului tău.

Așadar, dacă ești unul dintre acei oameni care sunt permanent îngrijorați de lucruri pe care nu le pot controla, mai găsești câteva sfaturi care să te ajute să nu mai faci acest lucru.

Iată care sunt acestea:

1. Găsește timp liber și un loc liniștit pentru a arunca o privire atentă asupra temerilor care te distrug. I-a în considerare atât cele mai bune și cele mai grave cazuri. Scrie totul pe hârtie și fă-ți un plan care te va ajuta să faci față consecințelor celui mai rău caz, în cazul în care se întâmplă.

2. Determină ce poți controla exact și fă tot posibilul pentru a direcționa ceea ce se întâmplă în direcția de care ai nevoie. Nu te poți aștepta că totul va merge întotdeauna așa cum dorești, așa că, în schimb, evaluează, cu ușurință efectul pe care îl ai și încerci să transformi situația negativă în cea mai pozitivă.

3. Prin controlul emoțiilor, te ajuți să faci față chiar și celor mai dificile situații – deoarece, de regulă, ai suficiente griji chiar și fără să le adaugi o stare emoțională „dezlegată”.

4. I-a o decizie conștientă și nu te mai îngrijora pentru ce s-ar putea întâmpla, trăiește în prezent și nu într-un viitor negativ, care poate să nu vină.

5. Nu lăsa temerile să-ți ocupe din nou și din nou gândurile, luând timpul prețios. În schimb, profită de timpul liber pentru a găsi o soluție la problema ta.

6. Dacă gândurile tale sunt preocupate doar de anxietate, ocupă-ți mintea și mâinile cu ceva care îți poate face bine. Află ceva nou care te poate ajuta să-ți ghidezi viața într-o direcție bună, discută problema cu cineva care înțelege această problemă mai bine decât tine, reamintește-ți că în timp ce trăiești, există speranță.

7. Înainte de a face acțiuni pripite dictate de frică, i-a un moment sau două pentru a respira adânc, calmează-te, gândește-te la ce ai de gând să faci și dacă aceasta este o reacție adecvată la ceea ce se întâmplă și abia apoi continuă cu acțiuni active. Acceptă faptul că poți controla orice situație din viața ta, singura diferență este gradul de control.

8. Folosește fraze de genul „pot să influențez locul în care se desfășoară viața mea și să o fac”, „numai pentru mine pot decide cum mă voi raporta la ceea ce se întâmplă”, „pot face față cu tot ce îmi iese în cale” și „ din orice situație, pot învăța o lecție de viață și îmi pot continua calea către obiectiv ”.

9. Nu mai trăi în trecut și începe să lucrezi pentru viitor.

Amintește-ți – ai control deplin asupra gândurilor și acțiunilor tale. Așa că încetează să-ți faci griji pentru ceea ce nu ești în stare să schimbi și ai grijă de ceea ce-ți este complet în control – atitudinea ta față de viață și reacția la ceea ce se întâmplă în ea.

Fiecare secundă a timpului tău te poate ajuta să-ți atingi obiectivul, așa că nu le pierde în zadar.

© Articol tradus sau scris de Psihologia de Azi

Sursa: cluber