8 sfaturi despre cum să te vindeci de durerea mentală, cum să-i supraviețuiești, chiar dacă sufletul îți este rănit

Nimic nu doare mai mult ca o inimă frântă. Acest lucru a fost recunoscut încă de la începutul omenirii. Și în timp ce sentimentele care însoțesc o astfel de dezamăgire te pot face să te târăști într-o gaură întunecată, există, crezi sau nu, modalități pozitive de a face față unei inimi frânte.

Nu doar relațiile romantice frâng inimile. Putem simți pierderi și dureri atunci când pierdem o prietenie apropiată, când ne simțim respinși de un coleg sau de cineva pe care îl respectăm sau la care admirăm.

Când ne imaginăm că o relație sau o prietenie va duce la un viitor solid și se termină sau se schimbă brusc, ne putem simți orbiți, trădați și confuzi.

Intensitatea și durata durerii emoționale sunt dificil de prezis și depind de personalitatea noastră, abilitățile de a face față și sistemele de suport emoțional existente.

Iată câteva sfaturi despre cum să te vindeci de durerea mentală, cum să-i supraviețuiești, chiar dacă sufletul este rănit:

1. Recunoaște durerea

Uneori, când ești rănit, crezi că cel mai ușor lucru de făcut este să mergi înainte și să încerci să ignori cum te simți. Dar recunoaște durerea, nu o ignora.

De obicei încercăm să ne distragem atenția, dar cel mai bun mod de a reduce intensitatea emoțiilor negative este să recunoaștem că ele sunt acolo. Când recunoști că suferi de durere, îți dai posibilitatea de a-i face față și de a o procesa.

2. Nu te izola de ceilalți

Din nou, s-ar putea să vrei să te retragi în tine pentru o vreme, ca să nu vezi alți oameni și să le explici cât de greu este pentru tine. Dar nu te izola. Avem nevoie de oameni.

Avem nevoie de alții să știe cine suntem și să depună mărturie despre experiențele noastre. Este în regulă când suferim și vrem să fim singuri, dar ne vindecăm mai deplin atunci când suntem suficient de curajoși pentru a spune cuiva „cum este” să fim noi.

Nu ar trebui să-ți fie rușine de sentimentele tale puternice. Trecerea prin momente grele este universală, iar oamenii apropiați vor dori să te ajute.

3. Fii prezent

Desigur, este complet normal să repeți ceea ce s-a întâmplat iar și iar și să te gândești la ceea ce ar fi putut fi diferit. Dar, pe cât posibil, încearcă să fii prezent acolo unde ești acum.

4. Implică-te în viața ta

Te-ai despărțit vreodată de cineva sau ai încheiat o prietenie și ai simțit că nu mai știi ce să faci cu tine și ce-ți place?

Fă o listă de activități care îți oferă scop sau satisfacție. De multe ori ne putem presupune persoana cu care petrecem cel mai mult timp și ne permitem să ne pierdem și pasiunile noastre.

Dacă acest lucru s-a întâmplat în relația ta, redescoperă cine ești și ce impact vrei să ai în viața ta.

Implică-te în oameni și activități în care te înconjoară oameni cu idei similare.

5. Imaginează-ți viitorul într-o lumină pozitivă

Acum, acest lucru poate părea foarte dificil, mai ales dacă nu ai chef să faci altceva decât să te gândești la ce a mers prost.

Imaginează-ți viitorul și participă activ la construirea lui. Acesta este cel mai greu lucru de făcut imediat după pierderea unei relații, deoarece mintea noastră ne pregătește pentru „cel mai rău scenariu”, cum ar fi să fim singuri sau să nu găsim niciodată o altă conexiune care să se potrivească cu cea pe care am pierdut-o.

Dar să știi că nu este. Deși experiențele durerilor de inimă pot fi dificil de gestionat, ele nu vor rămâne cu tine pentru totdeauna.

6. Permite-ți să-ți dai seama ce s-a întâmplat

Da, vrei să mergi mai departe, dar este și important să-ți faci timp pentru a-ți da seama ce a mers prost în relația ta. Acest lucru te va ajuta să înțelegi cum să mergi mai departe și să nu repeți comportamentele negative.

Găsește-ți rolul în asta. Stabilește ce calități și defecte ar trebui să fie în următoarea ta relație sau prietenie și, atunci când întâlnești oameni, nu face compromisuri la esențial.

Într-o relație nouă, este mai ușor să te împaci cu mari diferențe, dar dacă vrei anumite rezultate în viața ta, cum ar fi respectul, loialitatea și bunătatea, nu face compromisuri în viitor.

Ascultă ce îți spun sau îți arată de la început și înțelege că poți negocia neînțelegerile cu această persoană până la sfârșitul relației tale.

Deși este adevărat că vor exista probleme în fiecare relație în care o intri, avem privilegiul de a decide la ce probleme suntem dispuși să ne abonam.

Află pentru ce ești și pentru ce nu ești pregătit în următoarea relație făcându-ți timp să-ți iei în considerare dorințele și nevoile înainte de a te angaja cu cineva sau de a-ți investi moneda emoțională în el.

7. Fii amabil cu tine

Este important să fii foarte amabil cu tine atunci când simți o durere de inimă și un rollercoaster de emoții care pot veni odată cu ea.

Fii atent la corpul tău și la sentimente, astfel încât să știi când te simți singur, cu inima frântă sau neajutorat și tratează acele sentimente așa cum ai trata un copil în durere – cu dragoste și înțelegere profundă. Doar fii cu aceste sentimente, luându-le profund, pentru câteva minute.

8. Pregătește-te să dai drumul

Când oamenii îți spun să „dai drumul”, poate chiar să provoace foc și furie înăuntru, deoarece, deși sună ca o briză când o spui, nu este.

Unele dintre ele sunt doar practică. Te poți gândi la asta ca și cum ai elibera, încetul cu încetul, energia unei inimi frânte.

Fii dispus în mod conștient să renunți la sentimente. Imaginează-ți că sentimentele de singurătate, durere de inimă și neputință trec prin tine și ies în Univers.

În cele din urmă, vrei să înlocuiești aceste sentimente cu acceptare și pace interioară. Deși va dura ceva timp și va necesita un efort din partea iubirii, este posibil. Și amintește-ți: cu cât durerea din inimă este mai puternică, cu atât trebuie să manifești mai multă compasiune față de tine însuți.

Citește și:

Cele mai citite articole