fbpx

O formulă simplă pentru menținerea forței spirituale în momentele dificile

Acceptarea realității este o recunoaștere a faptului că situația este sub controlul tău.  Prin urmare, atunci când nu ești în imposibilitatea de a controla situația, trebuie să încerci să preiai controlul asupra ta.

Momentele grele sunt inevitabile în cursul vieții fiecăruia,  și tocmai în aceste perioade de timp forțele tale spirituale sunt supuse unui test special.

Cu o lipsă de putere spirituală, încercările vieții vor încerca să te facă să te îndoiești de tine și îți vor provoca anxietate, deschizând portalul gândurilor negative.  Iar gândirea negativă îți va afecta cu siguranță comportamentul, lucru care îți poate transforma inevitabil predicțiile catastrofale într-o profeție care se împlinește de la sine.

Pentru a rămâne puternic în momentele grele, trebuie să fii capabil să-ți controlezi gândurile, sentimentele și comportamentul. Acordând atenție cuvenită acestor trei domenii, nu numai că vei putea supraviețui momentului dificil pentru tine, ci te vor ajuta să fii mai puternic spiritual și emoțional decât erai înainte.

Pentru a-ți  aminti cum să rămâi puternic în timpul celor mai dificile încercări ale vieții, urmeaza o formulă simplă:

Acceptă realitatea

Acceptarea nu este sinonimă cu consimțământul.  Mai degrabă, este vorba de o recunoaștere a lucrurilor care vi se întâmplă din punct de vedere realist.  Odihnindu-vă și spunând: „nici nu vreau să mă gândesc la aceste lucruri”, doar îți irosești timpul și energia prețioasă.

Acceptarea lucrurilor care ți se întâmplă chiar acum – indiferent dacă credezi că au dreptate sau nu – va fi punctul de plecare pentru viitoarea depășire a crizei.

De exemplu, o persoană blocată în trafic exclamă: „Acest lucru este nedrept!  De ce mi se întâmplă întotdeauna toate acestea?”. Gândurile lui provoacă furie, frustrare și anxietate în el. Dă cu pumnii în volan și înjură șoferii din trafic.

Un alt șofer, blocat în același blocaj de trafic, își amintește: „În fiecare zi milioane de mașini ies pe drum. Prin urmare, blocajele de trafic sunt inevitabile.” Punctul său de vedere îl ajută să rămână calm și continuă să asculte radioul, așteptând ca mașinile să înceapă să se miște din nou.

Acceptarea realității este o recunoaștere a faptului că situația este sub controlul tău.  Deci atunci când nu ești în imposibilitatea de a controla situația, trebuie doar să încerci să preluezi controlul asupra ta.

Comportă-te productiv

Acceptarea realității te va ajuta să îți gestionezi gândurile și să-ți reglezi starea emoțională, care este cheia unui comportament productiv.  Alegerea pe care o faci atunci când te confrunți cu problemele depinde de cât de repede poți găsi o soluție.

Chiar dacă rămâi singur cu o problemă pe care nu o poți rezolva (de exemplu, atunci când vine vorba de a pierde persoana iubită), depinde de tine cum vei răspunde acestei situații.

Comportamentul neproductiv, cum ar fi plângerile sau agresivitatea, este un drum care fără întârziere te va jefui de puterea ta mentală.

Prin urmare, este foarte important să te întrebi: „ce acțiuni specifice mă pot ajuta acum?

Comportamentul tău productiv poate fi cauzat de frică sau de unele lucruri pe care nu vrei să le faci. În orice caz, tot ce ți se cere este acțiuni concrete.

Controlează gândurile tulburătoare

Mintea ta poate fi cel mai bun atu sau cel mai mare dușman al tău. Știi, dacă crezi gândurile tale negative, atunci credințele tale auto-limitante te vor împiedica să-ți dai seama de potențialul tău cel mai mare.

Gânduri precum: „Nu voi reuși, pentru că nu sunt suficient de bun” sau „Nu voi putea să-l suport pentru mai mult de un minut”, doar te distrag de la obiectivele tale, este foarte important să poți simți acele momente în care monologul tău interior devine excesiv de pesimist.

Amintește-ți că gândurile tale nu devin realitate doar pentru că îți vin în minte.

Încearcă să începi să vorbești cu tine din postura unui prieten apropiat. Dacă gândurile tale devin prea sumbre sau lipsite de speranță, răspunde-le cu o afirmație mai realistă, care îți va confirma capacitatea de a face față propriului stres emoțional.

Poți veni chiar cu o mantră specială pe care o vei repeta în momentele dificile. Odată cu aceasta, vei liniști conversația internă negativă care amenință că te va trage în jos.

Construiește-ți forța

Construirea forței mentale este similară cu antrenarea mușchilor. De obicei uiți de musculatura ta mentală până când devine cea mai necesară. Criza nu este cel mai bun moment pentru a-ți consolida mușchii spirituali.

Gândește pentru tine , pentru că dacă dorești să-ți crești puterea fizică, nu vei aștepta momentul în care va trebui să ridici lucruri grele, nu? Ridicarea ganterelor timp de 5 minute înainte de a muta canapeaua nu te va face prea bine. Dar o creștere constantă a forței într-o perioadă de timp va face posibilă asigurarea mușchilor de care ai nevoie atunci când trebuie să tragi un lucru greu.

Relateză-ți cu puterea spirituală în același mod. Cândva va veni cu siguranță un moment în care vei avea nevoie de toate forțele tale interne pe care le-ai acumulat. Prin urmare, este foarte important să faci ca puterea spirituală să-ți antreneze obiceiul zilnic.

Advertisement

Și atunci când te vei trezi prin momente dificile, trebuie doar să urmezi cei trei pași de mai sus. Ei vor ajuta să devii și mai puternic datorită crizei.

© Articol tradus sau scris de Psihologia de Azi

Sursa: cluber