fbpx

Cum să te împaci cu trecutul tău și să nu mai fii victima acestuia

Parcurge în cap conversațiile și conflictele care au avut loc săptămâna trecută sau dacă îți reproșezi greșeala făcută cu mulți ani în urmă, atunci o astfel de fixare din trecut îți poate umple viața de suferință mult timp.

Un om nu poate deveni mai puternic dacă mintea lui este plină de gânduri despre greșelile făcute, nemulțumirile și regretele din trecut.

Obsesia pentru trecut este una dintre cele mai frecvente probleme psihologice atunci când pur și simplu rămâi blocat în rutina ta și nu poți da drumul la ceva ce nu poate fi returnat.

Desigur, o anumită cantitate de introspecție poate fi utilă, dar uneori pentru a deveni mai puternic, trebuie să te poți concentra pe prezent.

Privind în urmă, este imposibil să te bucuri de ceea ce se întâmplă în jur.

În ciuda numărului foarte mare de exerciții diferite pentru a consolida puterea minții, care pot fi utile în vindecarea dependenței de trecut, îți ofer două strategii. Care cu siguranță te vor ajuta să te miști mai departe:

1. Fă-ți o viziune realistă despre trecut

Poate dura ceva timp pentru a înțelege de ce ești blocat în trecut. Simți că ești demn de o creștere suplimentară? Sau poate că ai rănit pe cineva și acum crezi că capcana trecutului este pedeapsa ta? Ai păstrat resentimente pentru că crezi că furia ta strică viața cuiva? Poate cineva te-a rănit și acum îți este frică să trăiești mai departe, pentru că astfel comportarea lor greșită nu va arăta atât de rău?

Uneori concentrarea asupra trecutului este o modalitate ușoară de a-ți abate atenția de la prezent.

Dacă ești nemulțumit acum, poți fi tentat să-ți romantizezi fericirea „atunci”. Poate îți amintești toate lucrurile bune pe care le-ai avut în relația anterioară, reducând certurile și problemele care au devenit cauza ruperei acestora.

Sau poate te învinovățești pentru „alegerea greșită”. Dar adevărul este că oamenilor nu li se dă voie să știe cum ar fi fost viața lor, dacă ar fi luat o decizie diferită la un moment dat. În funcție de circumstanțe, poate trebuie doar să-ți permiți să mergi înainte și apoi să faci o încercare de a te opri în timp, atunci când începi să te întorci mental din nou în trecut.

2. Concentrează-te pe lecțiile pe care le-ai învățat

Gândurile de nedreptate sau natura neplăcută a evenimentului te pot face să te fixezi asupra trecutului. Iar pentru a fi vindecat, trebuie să te concentrezi pe fapte, nu pe emoții.

Treci prin amintiri chinuitoare și concentrează-te pe fapte, nu pe disperare. Nu uita unde ai stat, ce ai făcut, cine a fost acolo în afară de tine și ce s-a întâmplat cu tine. Și apoi amintește-ți ce lecții ai învățat din ceea ce ai experimentat sau după ce ai supraviețuit într-o perioadă atât de dificilă.

Una dintre cele mai valoroase lecții de viață, o primești în cele mai dificile perioade din viața ta.

Prin urmare, indiferent dacă ții un jurnal sau pierzi ceea ce s-a întâmplat în capul tău, încearcă să tratezi detaliile ca și cum ești un povestitor care afirmă pur și simplu faptele. Repetarea acestui exercițiu te va ajuta să îți faci viața mult mai ușoară.

3. Acceptă-ți trecutul, acceptă prezentul și planifică-te pentru viitor

Decizia de a nu se concentra asupra trecutului nu are nicio legătură cu ignorarea a ceea ce s-a întâmplat. Adesea aceasta înseamnă împăcarea și acceptarea propriei tale experiențe pentru a continua să trăiești în prezent. Prin urmare, determină profunzimea daunelor emoționale cu care ești obsedat în trecut și permiteți să trăiești .

Dacă cineva te-a jignit, poate că trebuie să-l ierți, ceea ce, însă, nu înseamnă „uitare”. Poți să rămâi fidel deciziei tale de a înceta comunicarea cu o persoană, ci mai degrabă să te concentrezi asupra iertării, lăsând drumul tuturor mâniei și resentimentelor tale.

Advertisement

Viziunea ta pentru viitor ar trebui să se bazeze pe cine vrei să devii și nu pe ceea ce obișnuiești să fii. Prin urmare, analizează trecutul atât timp cât poți învăța din el, dar a sigură-te că furia trecută, rușinea și vinovăția nu-ți împiedică mișcarea înainte.

© Articol tradus sau scris de Psihologia de Azi

Sursa: cluber