fbpx

Ce încearcă să-ți spună emoțiile pe care le înăbușești de fiecare dată

Efortul tău de a-ți schimba emoții este ca și cum ai încerca să ajungi la destinația ta, ignorând în întregime semnele de trafic care îți spun ce direcție trebuie să mergi.

Inteligența emoțională nu este capacitatea de a evita emoțiile negative, datorită unei discipline dezvoltate și a înțelepciunii câștigate. Aceasta nu este abilitatea de a controla propriile gânduri și de a nu cădea sub influența lor sau de a răspunde calm la orice situație pe care o întâlnești.

Adevărata inteligență emoțională este capacitatea de a experimenta emoții în integritatea sa. Asta e tot.  Indiferent ce se întâmplă. Trebuie doar să știi că cel mai rău lucru care ți se poate întâmpla… nu este altceva decât emoții pe care îl vei experimenta la sfârșitul zilei.

Ai experimentat vreodată bucurie mai mult de câteva minute? Dar mânie? Nu? Ce zici de emoții care reflectă tensiunea, depresia și tristețea? Au durat mai mult, nu? Săptămâni, luni și ani, nu?

Pentru că acestea nu sunt emoții. Acestea sunt simptome. Și hai să ne ocupăm de cauzele lor.

Ar trebui să știi că suferința este pur și simplu un refuz de a accepta ceea ce este cu adevărat. Asta e tot. Prin urmare, pentru a fi vindecat de aceasta, trebuie doar să accepți situația actuală și să experimentezi pe deplin toate emoțiile pe care le vei experimenta după aceea.

Acest lucru îți va permite să scoți la suprafață traumele psihologice, umilința experimentată, pierderea. Acest lucru îți va permite să supraviețuiești acele emoții pe care ar fi trebuit să le experimentezi în realizarea unor circumstanțe neplăcute. Acest lucru va permite conștiinței tale să proceseze ceea ce trebuia suprimat la timp pentru a merge mai departe sau poate chiar pentru a supraviețui.

Îți este frică că emoții tale vor fi prea puternice, mai ales în momentul în care le experimentezi cu adevărat. Ai fost învățat să nu iubești foarte mult pentru a nu simți durere. Ai fost învățat să nu fii prea deștept să nu devii obiectul ridicolului și să nu fii prea timid pentru a nu deveni vulnerabil.

În cele din urmă, ai fost învățat să experimentezi doar acele emoții care nu ar provoca disconfort celorlalți. În copilărie, ai fost deseori pedepsit pentru că experiențele tale emoționale i-au deranjat pe părinți.

Prin urmare, nu este surprinzător să reacționezi în acest fel la evenimente similare.

În realitate, nu este vorba despre tine sau despre faptul că îți este frică de emoții puternice. Este vorba de oameni care te numesc nebun, emoțional și greșit. Persoanele care nu știu să se raporteze la asta, care doresc să rămână acolo unde ești. Oameni care doresc să fii insensibil.

Nu este vorba despre tine. Știi cum știu asta?

Deoarece insensibilitatea ta, de fapt, nu este așa. Dimpotrivă, este o experiență simultană a tuturor emoții pe care nu ai învățat să le procesezi dintr-o dată.

Insensibilitatea nu este ceva neutru. Insensibilitatea este deodată.

Pentru că întristarea ta indică faptul că încă nu poți să scoți ceva din cap. Iar sentimentul de vinovăție îți spune: „oamenii cred că ai făcut ceva rău” și rușinea îți spune „oamenii cred că ești rău”.

Anxietatea ta înseamnă că încerci să reziști la dezvoltarea evenimentelor, aceasta este ultima ta încercare de a menține controlul, care și începi să realizezi acest lucru mai clar.

Senzație de oboseală este rezistența cu cine vrei cu adevărat să fii, față de cine ești cu adevărat.

Supărarea ta — este suprimată de furie.

Depresia – este tot ceea ce iese la suprafață, și ești cu un strigăt de vrei să scapi de acest lucru.

Și ajungi la concluzia că nu mai poți continua în același spirit că îți lipsește ceva important, că te simți blocat și pierdut și înțelegi că nu trebuie să-ți fie frică de emoțiile tale și să încerci să le schimbi. Trebuie doar să înveți să ai încredere în ele și să înțelegi ce încearcă să-ți spună.

Deci, ideea este să nu încerci să-ți schimbi emoțiile. Este vorba de ascultarea de sine. Nu doar să-ți accepți emoțiile, ci să le explorezi cu adevărat în măsura în care nu înțelegi ce încearcă să-ți spună. Este o chestiune de a putea comunica cu sine.

Fiecare emoție merită. Te simți atât de trist încât încerci să-ți schimbi toate emoțiile? Sau crezi că acestea pot fi împărțite în corecte și greșite, bune și rele, cele pe care ar trebui să le ai și cele pe care trebuie să le eviți? Asta vine din faptul că îți este frică să-ți spui ce nu vrei să auzi.

Emoțiile pe care le suprimi cel mai adesea sunt cele mai importante drumuri pentru cunoașterea de sine. Dorința ta de a te asculta este pur și simplu teama ta.

Asta e teama de a fi cineva vizibil, rău sau doar diferit de acei oameni care modelează opinia publică.

Dacă pui părerile oamenilor din jurul tău mai presus de tine, atunci pornește pe un drum lung de luptă cu instinctele tale, pentru a te îmbina cu nevoile egoiste ale altor oameni. În același timp, acea viață în care ai putea să te asculți, să ai încredere în tine, să percepi, să simți și să experimentezi … te va eluda întotdeauna.

Tristețea nu te omoară și nici depresia. Dar trebuie să lupți constant cu emoțiile tale. Le vei ignora, evita și nega – emoțiile tale neexprimate te vor sufoca.

Advertisement

Prin urmare, ai de ales: fie îți permiți să simți totul, fie te amăgești, lipsindu-te complet orice emoții. Nu poți alege emoțiile pe care le vei experimenta. Ori te predai lor sau începi să le reziști. În final, alegerea este a ta.

© Articol tradus sau scris de Psihologia de Azi

Sursa: cluber