7 motive principale pentru care oamenii mint

Aș fi ipocrit dacă aș spune că nu am mințit niciodată în viața mea. „Aș vrea să merg, dar sunt ocupat” este un mesaj codificat care spune „prefer să stau pe canapea acasă”. Sau „Îmi pare rău, am uitat să răspund” înseamnă într-adevăr că spun „Îmi pare rău, te evit”.

Aceasta este ceea ce consider a fi o „minciuna alba” sau o minciuna despre o chestiune mica sau neimportanta despre care vorbim pentru a nu face rău altei persoane. Asta nu înseamnă că îmi face plăcere să mint. Sunt doar politicos… nu-i așa?

Principalul motiv pentru care oamenii sunt necinstiți este că minciuna este o tactică socială foarte eficientă. Oamenii nu se așteaptă să fie mințiți. Se așteaptă să li se spună adevărul.

Există 7 motive principale pentru care oamenii mint:

Linguşirea

Linguşirea este una dintre cele mai comune forme de minciună. Și asta nu pare surprinzător. Oamenii sunt sceptici în privința lingușirii, deoarece știu că nu este întotdeauna sinceră. Cineva ți-ar putea face un compliment fals ca să te împrietenești, să evite jena, să te convingă să-i faci o favoare, să te facă să ai încredere și multe altele.

Pentru a evita jena

Sunt foarte familiarizat cu ceea ce am scris mai sus. Adică nu am nicio problemă să le spun familiei și prietenilor mei că prefer să stau acasă în pijamale decât să merg la o cafenea vineri seara.

Dar când vine vorba de oamenii cu care nu mă simt atât de confortabil, rămân la vechiul clasic: „Mi-aș dori să pot merge, dar sunt ocupat”. Minciuna pentru a evita stinghereala se rezumă la dorința de a face pe plac altora și de a nu dezamăgi pe nimeni. Cam așa este.

Pentru a influența pe alții

Oamenii mint pentru a-i determina pe alții să facă ceea ce vor ei. Iată un exemplu de agent de vânzări. Să presupunem că un agent de vânzări vinde un demachiant facial. Și el, spun ei, este încântat de demachiant!

Spune că el/ea a avut acnee toată viața și nimic nu a putut să o ajute până nu a găsit acest produs. I-a schimbat viața. Și o poate schimba pe a ta. Asta este adevărat? Probabil nu. Este aceasta o tactică eficientă? Adesea, da.

Pentru a evita consecințele negative

Gândește-te la puștiul care a spart geamul… Când părinții lui îl întreabă dacă a spart geamul, probabil că va nega, deși aceasta este o minciună clară. Pe măsură ce îmbătrânim, învățăm să mințim mai bine.

Adică, oamenii continuă să mintă pentru a se proteja, dar devine mult mai dificil să știi cu siguranță că sunt necinstiți. Oamenii mint și pentru a-i proteja pe ceilalți, cum ar fi atunci când fratele mai mare spune că a văzut un câine spargând geamul… chiar dacă știe că a fost fratele său.

Pentru a obține un rezultat pozitiv

Oamenii pot minți pentru a obține rezultatul dorit pentru ei sau pentru alții. Exagerarea experienței pe un CV sau într-un interviu de angajare este un mod clasic de a minți pentru a obține jobul pe care și-l doresc.

La fel este și cu o persoană care încearcă să-și ajute prietenul să obțină un loc de muncă la aceeași companie. (Cine nu vrea ca un prieten să lucreze cu tine la birou?)

El poate exagera experiența prietenului său în fața managerului de resurse umane, spunând cât de de succes, activ și de încredere este el pentru a crește șansele prietenului său de a obține un loc de muncă.

Pentru a arăta mai impresionant

Oamenii vor să-i mulțumească pe alții, să fie admirați și impresionați. În unele cazuri, persoana poate chiar dori să-i intimideze pe alții. De exemplu, un manager poate exagera succesele sale anterioare, astfel încât angajații să nu-i conteste deciziile.

Pentru a păstra minciuna anterioară

Minciuna creează un efect de bulgăre de zăpadă. Dacă inițial minți despre ceva mic pentru a susține acea minciună, uneori trebuie să minți din ce în ce mai mult mai târziu.

Acesta este ceva care apare adesea în emisiuni TV, filme, cărți și chiar în viața reală. Nicio minciună nu este prea mică pentru a fi prinsă în plasa ei! Și de aceea, după cum se spune, onestitatea este cel mai important lucru. Ei bine, sau cel mai simplu.

© Articol tradus sau scris de Psihologia de Azi