5 moduri de a face față emoțiilor tale negative

Emoțiile negative pot fi la fel de puternice ca și cele pozitive, dar efectul lor asupra noastră este mult mai puternic. De ce se întâmplă?

Studiile au arătat că emoțiile negative persistă în creierul uman mult mai mult timp, având un impact mai profund asupra noastră decât cele pozitive.

Aceasta înseamnă că oamenii acordă instinctiv o mare importanță sentimentelor negative, ceea ce nu face decât să confirme ideea noastră de a le controla.

1. Concentrează-ți atenția asupra lucrurilor bune

Credințele noastre sunt sursa primară a aproape tuturor emoțiilor care apar în noi. Desigur, în viață se întâmplă lucruri care nu pot fi prevenite sau evitate.

Acest lucru ne poate provoca un întreg val de emoții negative, dar adevărul este că majoritatea gândurilor noastre se bazează pe viziunea noastră asupra lumii.

Calea spre fericire este simplă – mută-ți atenția de la rău la bine. Acest lucru este mult mai dificil decât pare, dar cu siguranță este posibil. Să presupunem că te consideri inferior prietenilor tăi, membrilor familiei sau celor din jurul tău.

Întotdeauna va exista cineva care este mai bun decât tine în ceva. Principalul lucru este să nu lași acest lucru să-ți rănească sentimentele.

Încearcă să te concentrezi pe ceea ce faci și pe avantajele tale față de ceilalți. Cu alte cuvinte, începe să te bucuri de lucrurile bune din viața ta!

2. Yoga ca modalitate de a elimina blocajul emoțional

Legătura dintre corp și minte este foarte puternică, așa că atunci când creierul este suprimat de ceva, suntem copleșiți de senzații neplăcute. Cuvântul „sentiment” este direct legat de senzațiile din corp.

Pentru cei care nu știu încă acest lucru, emoțiile pot schimba fondul hormonal al unei persoane și pot perturba căile de transmitere a impulsurilor neuronale în creier.

Prin urmare, atunci când un eveniment neplăcut este în trecut, continuăm să simțim emoțiile pe care le-a trezit mult timp.

Yoga te poate ajuta să eliberezi toxicitatea emoțională care s-a acumulat în corpul tău. Deși emoțiile sunt concepute pentru a ne ajuta să supraviețuim, este foarte dăunător să transpunem emoțiile noastre negative în categoria celor cronice.

Pentru a rupe obiceiul gândirii negative, îți poți schimba postura corpului, astfel încât mintea să se simtă ușurată emoțional.

Yoga, exercițiile de respirație și meditația sunt cele mai populare modalități de a scăpa de tensiune și de a scăpa de sentimentele negative.

3. Limbajul corpului

Limbajul corpului te poate ajuta să simți că ești în controlul emoțiilor tale. Este un instrument puternic pentru a-ți influența bunăstarea. Odată ce înveți să radiezi încredere în tine, poți renunța cu ușurință la emoțiile negative.

4. Activitate fizică regulată

Știai că exercițiile fizice îți pot îmbunătăți starea de spirit? În timpul exercițiilor fizice, corpul uman eliberează endorfine. Prin urmare, persoanele care fac sport în mod regulat sunt mai calme, mai pozitive și mai energice decât cei care nu fac.

5. Pauze

Adesea ne simțim copleșiți dacă corpul și mintea noastră nu sunt odihnite. Uneori, creierul poate începe să „încetinească”, așa că este nevoie de timp pentru a se recupera și a reveni la modul optim de funcționare.

Lipsa odihnei este cel mai rău lucru pe care îl poți face corpului tău. Ia pauze scurte între sarcini pentru a-ți întrerupe rutina și a scăpa de gândurile negative.

© Articol tradus sau scris de Psihologia de Azi