fbpx

3 exerciții care te vor ajuta să distrugi toate barierele psihologice

De cele mai multe ori, când vorbim despre obstacolele care există în calea realizării scopurilor noastre, ne referim la barierele psihologice.

Există diferite metode pentru a distruge barierele psihologice și a depăși problemele cu motivația. Aplicate corect, aceste exerciții pot să te ajute să îți depășești limitele și să îți realizezi toate planurile în cel mai scurt timp.

1. Creează contraste psihologice

Americanul James Stockdale a petrecut 7 ani într-o închisoare vietnameză ca prizonier de război. James povestește că acei deținuți care erau prea optimiști sau prea pesimiști în legătură cu situația lor, aveau mai puține șanse de supraviețuire decât cei care au reușit să se concentreze pe scopul final (libertatea) și să facă e evaluare adecvată a dificultăților care pot apărea. Ei au luat în considerare toate părțile negative și pozitive.

Creează niște contraste psihologice în viața ta de zi cu zi. Păstrează speranțele pozitive pentru viitor, dar analizează în același timp și toate obstacolelor potențiale, care pot surveni.

În acest mod vei avea șansa să ajustezi optimismul tău unei evaluări reale a situației și înțelegerii problemelor care o pot complica.

”Cu cât mai mare este obstacolul, cu atât mai multă faimă îți va aduce depășirea acestuia” – Moliere.

Una dintre metodele care te vor ajuta să înțelegi dacă oferi destulă atenție sarcinilor strategice, care contribuie la realizarea unor scopuri de lungă durată, este găsirea echilibrului dintre gândirea pozitivă și negativă. Acest lucru înseamnă reflecția asupra a ceea ce poate împiedica atingerea obiectivelor și identificarea reacțiilor adecvate situației.

2. Însoțește-ți acțiunile cu gânduri și stimuli corecți

Ai o melodie care poate să îți inducă buna dispoziție pentru toată ziua? Una care să îți mărească productivitatea, să te alimenteze cu energie și să te motiveze să inițiezi conversații cu persoanele din jur?

Productivitatea și succesul pot fi controlate. Un singur gând pozitiv, în calitate de stimul, îți poate mări eficiența muncii de-a lungul întregii zile. Oamenii de știință numesc acest fenomen ca efectul de activare în lanț.

Ca să te stimulezi să acționezi, alege gândurile și motivația corecte și potrivite situației.

Observă cum creierul nostru asociază anumite sentimente cu gânduri, idei sau viziuni specifice. Dacă experimentezi o emoție pozitivă, provocată de un stimul ales corect(locul preferat într-o cafenea), atunci vei fi mult mai concentrat pe atingerea obiectivelor tale și mai productiv.

3. Practică repetiții mintale

Când a fost ultima dată când ai avut nevoie să te pregătești psihologic înainte să faci ceva stresant? Poate îți făceai griji înainte de o prezentare sau o competiție care trebuia să aibă loc.

Cercetările oamenilor de știință arată că atunci când ne imaginăm cum facem un lucru, creierul uman este la fel de activ ca și când acest acest lucru s-ar întâmpla în realitate. Dacă ne imaginăm că discursul nostru va fi nereușit, atunci există o mare probabilitate că o să cedăm stresului și nu o să facem față presiunii.

Advertisement

Practica duce spre perfecțiune. Cu cât mai mult îți imaginezi cum faci un lucru bine, cu atât există mai mai șanse să reușești.

Sursa: transurfing-real