fbpx

10 tehnici psihologice care te vor ajuta să oprești prostul obicei de a regândi totul la nesfârșit

Există timp pentru a gândi, timp pentru a acționa, timp pentru analiză și timp pentru a merge mai departe.

Un accent pe analiză ne face să petrecem prea mult timp gândindu-ne, transformându-ne într-un cerc vicios de inacțiune și transformând instrumentul de analiză în experiențe debilitante. Acest lucru nu numai că împiedică dezvoltarea noastră, ci ne și aruncă înapoi.

10 tehnici psihologice care te vor ajuta să oprești prostul obicei de a regândi la nesfârșit totul.

1. Fii deschis numai la informații noi

De îndată ce începi să analizezi deciziile luate anterior, refuzând să închizi ușa în spatele trecutului, mintea ta se află imediat într-o nouă rundă de gânduri inutile.

Fii încrezut că ai făcut totul bine și revină la vechile soluții doar dacă vei obține noi noutăți introductive.

2. Înțelege că regândirea și rezolvarea unei probleme nu este același lucru

Reflecția constantă și enumerarea scenariilor sau posibilităților sunt deseori deghizate ca o soluție a unei probleme. Ai senzația că faci ceva corect și util. Dar nu este așa, pur și simplu te regăsești într-un cerc vicios.

Învață să recunoaște momentul în care începi să regândești ceva și nu mai crede că în acest fel încerci să găsești o cale de ieșire din situație.

3. Amintește-ți de regula 90/10

Aceasta este o formulă care te ajută să determini cât de mult te valorifici. Calculul se bazează pe presupunerea că 90% este o evaluare independentă, iar 10% este o evaluare externă.

În același timp, 90% ar trebui să se bazeze pe acceptarea de sine și pe respectul de sine și doar 10% depind de cazurile de recunoaștere externă de care are nevoie fiecare persoană.

Dar iubitorii de reflecție denaturează această formulă, fiind siguri că 90% din valoarea lor depinde de opiniile sau cuvintele altor persoane. Prin urmare, se îngrijorează foarte mult, ceea ce ia forma (da, ai înțeles în mod corect) a regândirii patologice.

4. Caută bune intenții în orice

Astfel de indivizi cred prea mult. De ce? Ei sugerează că totul ce e rău se bazează neapărat pe ceva rău, cum ar fi o neînțelegere, ostilitatea altora sau un rezultat nedorit.

Dacă te descoperi că încerci să regândești ceva, încearcă să presupui că obiectul analizei tale se bazează pe intenții bune sau neutre. În majoritatea cazurilor, acest lucru este adevărat. Deci de ce să nu ne comportăm în consecință?

5. Acceptă faptul necunoașterii tale

Nu știi cum să prezici viitorul, nu citești gândurile altora și nu poți ști absolut totul. Nici nu încerca.

6. Accepta incertitudinea

Fără să știe ceva, oamenii tind să completeze lacunele pe cont propriu, procedând deseori cu ajutorul presupunerilor incorecte. De ce? Mulți dintre noi preferăm să fim mizerabili decât să trăim în incertitudine. Presupunerile eronate pot lua multe forme diferite, pătrunzând în monologul interior al unei persoane.

Un mentor budist m-a învățat odată cum să fac față incertitudinii:

  • Observă incertitudinea și nu reacționa prea violent;
  • Recunoaște incertitudinea și acceptă inevitabilitatea inconstanței;
  • Realizează că incertitudinea te avantajează sub formă de creativitate și rezistență sporită.

7. Nu mai considera neglijența un dezastru

Nu mai face elefanți din muște. Cu această abordare, nu te poți ajuta cu nimic.

8. Ieși din cap și distrează-te

Ieși din gânduri și concentrează-te asupra a ceea ce se întâmplă în jur, bucurându-te. Capul poate fi foarte întunecat și neliniștit, nu?

9. Numără șansele

Pofta de regândire este cauzată de îngrijorările legate de cel mai rău caz, a cărui întâmplare, desigur, nu ar fi de dorit pentru niciunul dintre noi. Dar întreabă-te: „Care este probabilitatea reală a unui rezultat nedorit al situației?” Cel mai probabil e nesemnificativă.

10. Evaluează impactul real al greșelii tale

De multe ori simțim nevoia de a verifica dublu ceva, deoarece pur și simplu ne este frică să greșim.

Advertisement

Întreabă-te care este prețul real al greșelii tale. Dacă poți reduce pariurile, atunci îți sporești șansele de a ieși dintr-o capcană psihologică. Inspiră-te din asta și trăiește fără să privești înapoi.

© Articol tradus sau scris de Psihologia de Azi

Sursa: cluber