10 moduri de a te ajuta să nu-ți mai faci griji pentru fleacuri

În viața ta, pe lângă evenimentele plăcute, se întâmplă multe lucruri cărora le aduci o conotație negativă. Obiceiul de a-ți face griji pentru fleacuri îți întărește și starea de stres.

Cu cât găsești mai multe motive de anxietate și stres, cu atât îți este mai dificil să faci față tuturor responsabilităților tale, să găsești timp pentru relaxare și să te angajezi în hobby-uri. Începi să nu trăiești, ci să exiști, împiedicându-te să te bucuri de momentul prezent.

Dacă ești familiarizat cu această problemă, iată câteva modalități de a scăpa de ea. Începe prin a implementa cel puțin câteva dintre recomandările propuse și vei observa cât de mult se schimbă starea ta.

1. Învață să iei criticile în mod neutru

Nu mai acorda atâta atenție criticilor celorlalți. Dacă ai fost lăudat, bucură-te; dacă ai primit o remarcă critică, ia notă. Nu ar trebui să fii sensibil la cuvintele altora, deoarece în cel mai bun caz ele conțin doar o parte din adevăr. În loc să te judeci pe baza opiniilor altcuiva, distanțează-te de critici.

Învață să consideri sfaturile și comentariile celorlalți ca pe o oportunitate de creștere și dezvoltare și, cel mai important, nu te grăbi să ai încredere în declarațiile altor oameni, mai ales dacă acestea nu sunt susținute de cel puțin unele argumente.

2. Lucrează la respectul tău de sine

Stima de sine scăzută în sine este o sursă de suferință, veșnică îndoială de sine și stres inutil. Încearcă să-ți evidențiezi punctele forte, începe să te apreciezi și să-ți separi opinia de cea a altcuiva. În plus, îmbunătățește-te în mod constant. Dezvoltă-te în direcțiile care te interesează, stabilește-te noi obiective ambițioase, încetează să-ți mai percepi greșelile ca pe ceva fatal. Cu cât crezi mai mult în tine și în capacitățile tale, cu atât mai puține motive pentru care să-ți faci griji.

3. Rezolvă imediat problemele

Când apare orice problemă pe drum, primul lucru pe care vrei să-l faci este să întârzii luarea de acțiuni active. Se pare că ai nevoie de puțin timp pentru a te pregăti, că problema nu va dispărea și vei avea timp să o faci încet. De fapt, totul nu este chiar așa. Cu cât amâni mai mult rezolvarea unei probleme, cu atât anxietatea ta devine mai gravă. În plus, pe lângă anxietate, se vor acumula și consecințe negative ale amânării tale. Drept urmare, nu numai că nu vei înceta să-ți faci griji, dar te vei confrunta și cu mult mai multe probleme decât ai avut la început.

4. Împarte sarcinile mari în mai multe etape

Adesea, dorința de a renunța la tot și de a te împăca cu circumstanțele apare atunci când trebuie să îndeplinești o sarcină la scară largă. Pentru a nu-ți mai face griji pentru fleacuri, antrenează-te să împarți obiectivele mari în mai mulți pași. Această abordare îți va fi mai ușor să faci față tuturor responsabilităților tale și să scapi de sentimentul că te confrunți cu dificultăți de netrecut.

5. Nu mai lua totul personal.

De multe ori te învinovățești pentru ceea ce se întâmplă în jurul tău. Se pare că cuvintele, acțiunile și reacțiile altora sunt legate de tine. Ai putea crede că proasta dispoziție a prietenului tău este cauzată de acțiunea ta, că colegul tău este taciturn din cauza refuzului tău de a ajuta sau că prietena ta a fost jignită de tine dacă privirea ei ți s-a părut ciudată.

Acceptă faptul că în viața fiecărei persoane, în afară de tine, există un număr mare de alte persoane și alte circumstanțe care le pot afecta comportamentul. Dacă ești îngrijorat de starea de spirit a altcuiva, urcă și întreabă direct ce este în neregulă, în loc să te îngrijorezi și să încerci să joci rolul de vină.

6. Nu-ți asuma problemele altora.

Când o persoană apelează la tine pentru sfat sau ajutor, acesta este un lucru. Aici ești liber să accepți să participi la rezolvarea problemei sale sau să refuzi. Este o altă chestiune când iei în mod implicit problemele altora. Nu este nevoie să te consideri responsabil pentru fericirea și bunăstarea altui adult. Învață să-ți separi propriile preocupări de sarcinile care cad pe umerii oamenilor din jurul tău. În acest fel, poți scăpa de o cantitate imensă de anxietate și stres din viața ta.

7. Nu mai sari la concluzii

Sărirea la concluzii este o altă cauză comună pentru anxietatea nefondată. Insufla-ti obiceiul de a nu face previziuni si de a nu rezuma pana nu ai suficiente informatii pentru a face acest lucru. Acordă-ți timp să afli tot ce ai nevoie, să analizezi cu atenție datele pe care le primești și să ajungi la un fel de opinie obiectivă despre situație. Dar până atunci, scutește-te de grijile inutile.

8. Nu crea așteptări clare.

Cu cât ai mai multe așteptări cu privire la viitorul tău sau la ceea ce vor face alți oameni, cu atât devii mai îngrijorat cu privire la obținerea acestor rezultate. În plus, ești foarte dezamăgit când realitatea nu se potrivește așteptărilor tale. Prin urmare, încearcă să nu-ți stabilești așteptări mari pentru tine și să accepți realitatea înconjurătoare așa cum este. Învață să fii flexibil și iei din viață tot ce îți poate oferi ea într-un anume anume.

9. Încearcă să petreci mai mult timp aici și acum

Poți deseori să te agăți de trecutul tău sau, dimpotrivă, să te devansezi prea mult și să trăiești în așteptarea constantă a unui moment fericit. În același timp, ești separat de prezentul tău, pierzi ocazia de a te bucura de ceea ce faci aici și acum. Învață să trăiești în timpul tău, să apreciezi și să folosești fiecare minut al acestuia. Apoi sentimentul de anxietate va dispărea în fundal.

10. Nu căuta sens în orice

Nu toate lucrurile și acțiunile au o semnificație profundă, dar acest lucru nu le diminuează semnificația. Uneori trebuie să-ți oprești abilitățile analitice și să te bucuri de ceea ce ai în acest moment. Uneori, lucruri bune sau rele se întâmplă pur și simplu, iar singurul lucru disponibil este să tragi concluzii și să-ți reconstruiești viața.

Citește și: