fbpx

Uneori, inteligența emoțională presupune înțelegerea situației când trebuie să taci

Baza inteligenței emoționale este întotdeauna capacitatea de a determina emoțiile celorlalți, de a le înțelege și de a folosi aceste cunoștințe pentru a controla comportamentul lor.

În cele mai multe cazuri, inteligența emoțională ne permite să ne avem concluzii formate despre modul în care o persoană a spus ceea ce a spus, sau a făcut ceea ce a făcut.

Dar dacă rămâne tăcut și nemișcat?

Din punct de vedere al inteligenței emoționale, acest lucru poate părea ciudat, deoarece implică aproape întotdeauna o căutare a unor modalități de a stabili contactul cu o persoană în baza indiciilor pe care le primește. Dar dacă este tăcută și nu schimțează nicio emoție, va fi foarte dificil să stabilești o conexiune.

De fapt, dacă înțelegi când trebuie să vorbești și când ar trebui să te abții de la cuvinte, atunci demonstrezi că ai inteligență emoțională și capacitatea de a te înțelege bine cu oamenii.

Odată,  am fost contactat de un manager care lucra de șase luni la o companie nouă. Primele trei luni nu au fost ușoare. Nu se deosebea de majoritatea liderilor – este inteligentă, își cunoaște bine subordonații, are experiență de muncă bună și este sincer îngrijorată de succesul companiei.

Dar mereu le spunea altora despre virtuțile ei și încerca să le demonstreze că cuvintele ei sunt de mare valoare. Acea femeie, literalmente, nu își închidea gura, mai ales în timpul comunicării pe subiecte care o interesau.

Pur și simplu nu a înțeles că atunci când vrea să spună ceva, poate nu întotdeauna e cazul. Drept urmare, interlocutorii ei s-au simțit ca și cum nu ar asculta, iar acest lucru a făcut ca relația să fie încordată. Soluția problemei a fost simplă – să înceapă să asculte ce spun alții.

Puterea vocii umane este limitată în timp. Folosește-o cu înțelepciune.

Nu contează cât de deștept ești. Vocea unui om poate capta atenția ceilorlați doar pe o perioadă scurtă de timp, după care începe să deranjeze. După ce a atins acest prag, atenția oamenilor începe să se piardă. Dar asta nu înseamnă că nu ești pe placul acelor oameni. Sunt doar obosiți să te asculte.

Ce legătură are asta cu inteligența emoțională?

Conștientizând durata influenței vocii tale asupra altor persoane, poți lua o decizie în cunoștință de cauză când ar trebui să vorbești anumite lucruri și când este mai bine să te abții. Cu alte cuvinte, este vorba doar de alegerea de a folosi puterea vocii tale pentru a maximiza efectul asupra oamenilor și nu de a o risipi asupra fleacurilor. Cu toate acestea, în practică, acest lucru este mult mai dificil decât pare.

Pentru a remedia situația, l-am sfătuit pe managerul menționat mai sus să evalueze mai întâi importanța problemei și abia apoi să înceapă să vorbească. A practicat câteva săptămâni și a făcut progrese notabile. De-a lungul timpului, a început să asculte mai atent interlocutorii și să evalueze importanța utilizării vocii în fiecare caz.

Advertisement

După două săptămâni mi-a spus că oamenii au început să o asculte mai des și nu mai are probleme în comunicare cu ei.

© Articol tradus sau scris de Psihologia de Azi

Sursa: cluber