Cum să restabilești stima de sine după o despărțire dureroasă

Despărțirea este întotdeauna asociată cu emoții triste. Dar se întâmplă ca o despărțire să fie o adevărată tragedie pentru cineva. O persoană se simte abandonată, inutilă, stima de sine suferă. Cum să te regăsești și să începi să trăiești din nou după despărțire? 

După o despărțire, stima de sine poate suferi din mai multe motive. Începi să te îndoiești de atractivitatea ta fizică și de capacitățile intelectuale. Te consideri nevrednic de dragoste și relație serioasă. Dar gândurile distructive pot fi înfrânte.

Stima de sine este atunci când ne evaluăm pe noi înșine. Subiectiv. Și este firesc ca respectul de sine să nu corespundă punctelor noastre tari și punctelor slabe reale. În acest caz, este subestimat sau supraestimat.

Stima de sine scăzută este observată în diferite situații. De exemplu, când relația voastră s-a încheiat. Situația este agravată dacă ai fost părăsită.

Simptome ale stimei de sine scăzute:

  •  Simți că viața și-a pierdut sensul fără persoana care te-a părăsit.
  • Ești nemulțumit de reflexia ta în oglindă și crezi că nimeni nu te va iubi vreodată.
  • Nu te mai îngrijești de tine ca înainte. Nu-ți mai pasă de modul în care arăți din exterior.
  • Ai pierdut motivația. Nu te mai inspiră din munca / afacerea / hobby-ul tău.
  • Te învinovățești pentru despărțire. Și în fiecare zi găsești din ce în ce mai multe dovezi în acest sens.
  • Vei căuta vești despre fostul tău cu interes morbid. Te interesează ce face, unde este, pe cine vede. În acest scop, îi urmărești metodic paginile pe rețelele de socializare.

Dacă vrei să-ți recuperezi stima de sine și să încetezi să mai suferi din cauza celui care ți-a provocat durerea, urmează aceste sfaturi:

1. Trăiește toate sentimentele negative, durere, gelozie, furie, nu le suprima.

2. Spune-i unei persoane dragi tot ce este în sufletul tău (cel puțin mental). Pe măsură ce vorbești despre problemă, vei vedea adevărata sa amploare. S-ar putea să nu fie atât de rău.

3. Lasă viața să-și urmeze cursul. Nu refuza invitațiile în oaspeție sau la filme.

4. Petrece mai mult timp cu prietenii și cu oamenii care te înțeleg bine. Sprijinul lor va fi de mare ajutor.

5. Asumă-ți o schimbare nouă. Schimbă locul de muncă, înscrie-te la yoga, citește literatura specială despre psihologie care te va ajuta să ieși dintr-o situație de criză.

6. Nu te pedepsi sau tortura pentru greșelile din trecut. Nu există oameni perfecți. Toata lumea face greseli. Lasă-ți eșecurile în trecut.

7. Schimbă-ți aspectul. Încearcă un stil nou. O coafură, haine, accesorii care nu erau tipice pentru tine îi vor surprinde pe ceilalți și vor aduce o nouă notă atitudinii tale.

8. Fă-ți timp pentru sănătatea ta fizică și mentală. Mănâncă bine, petrece mai mult timp în aer liber și fă exerciții de respirație. Acest lucru te va ajuta să găsești liniștea sufletească.

9. Spune “nu” obiceiurilor proaste. Alcoolul, țigările, antidepresivele nu te vor ajuta să ieși din depresie și descurajare. De fapt, ele oferă o ușurare temporară falsă, înrăutățind starea ta mentală.

10. Uitarea, „să te ascunzi cu capul în nisip” nu este cel mai bun mod de a accepta situația. Dar, trăind despărțirea, simțind-o, vei vedea că durerea s-a potolit. Și vei începe să-ți revii.

© Articol tradus sau scris de Psihologia de Azi

Sursa: econet