Inteligența emoțională este capacitatea de a defini, înțelege și controla emoțiile. Aceasta ajută la luarea deciziilor corecte și la construirea de relații semnificative cu ceilalți.
Există o serie de fraze pe care oamenii cu inteligență emoțională încearcă să nu le folosească în discuții. Să vedem care sunt acestea …
„Ți-am spus”
A nu folosi această expresie în vorbire este destul de dificil. Mai ales în situațiile în care ai avertizat o persoană să nu facă ceva, iar el a ignorat sfatul. Drept urmare, este obligat să se ocupe de consecințele unei decizii greșite.
Cu toate acestea, care este rostul de a aminti acest lucru? Va face acest lucru o diferență?
Data viitoare când se va întâmpla asta, spune doar că îți pare rău. Spunei că vei fi mereu alutări de el și ești gata să-l susții. Acest lucru va avea un efect mai pozitiv, iar în viitor, interlocutorul tău va avea mai multă încredere în sfaturile tale.
„Cui îi pasă?”
Tu și problemele tale sunt deasupra acoperișului. Prin urmare, ultimul lucru pe care-l dorești este să asculți tânguirea cuiva din cauza fiecărui lucru mic.
Doar că acest lucru foarte mic poate avea o importanță deosebită pentru interlocutorul tău. Dând dovadă de empatie atunci când cineva are cea mai mare nevoie de ea, îți vei face un prieten.
Timpul va trece, și ai putea fi tu cel care are nevoie de empatie. Nu uita asta.
“Nu este vina mea.”
Acuzarea altora de eșec nu va duce la nimic bun. Dacă cineva a comis o greșeală, nu pierde timpul pentru a afla cine este de vină. În schimb, acordă-i atenție la ceea ce a mers greșit și cum să o rezolvi.
„Nu trebuie să fac treaba asta”
Da, ești ocupat. Desigur, nu îi poți ajuta pe toți. Dar amintește-ți de șeful, colegul sau profesorul pe care îl respecți. Cel mai probabil, simpatia pentru ei nu se datorează cel mai puțin faptului că acești oameni sunt întotdeauna gata să ofere ajutor.
Oamenii cu inteligență emoțională dezvoltată sunt pregătiți să îi ajute pe toți în măsura puterii lor.
„Pentru că am spus așa”
Acest lucru nu te va face niciodată un lider adevărat. În loc să dai ordine și să-i zdrobești pe toți cu autoritatea ta, trebuie să te străduiești să îi inspiri pe ceilalți. Pentru a face acest lucru, este suficient să setezi un exemplu personal în acțiunile tale.
„Sunt obligat să anulez planurile noastre”
În lumea modernă, oamenii refuză foarte des să fie de acord. Poate fi atât planuri pentru weekend, cât și acorduri serioase.
Desigur, pot exista multe motive pentru acest lucru, dar persoanele cu inteligență emoțională dezvoltată încearcă să promită doar ceea ce pot face cu adevărat. Cuvântul lor este mai greu decât piatra. Acesta este motivul pentru care îndeplinesc promisiunea, chiar dacă pentru ei nu este foarte convenabil în acest moment.
„Da” (când vrei să spui „ nu”)
Nu este despre faptul că oamenii cu inteligență dezvoltată emoțională nu spun da. Ei doar gândesc bine înainte de a fi de acord.
Trebuie să ia decizii dificile, pentru că știu că totul în această viață se reduce la capacitatea de a-și distribui în mod corespunzător atenția.
La final, de fiecare dată când ești de acord cu ceea ce nu vrei să faci, renunți la ceea ce este cu adevărat important pentru tine.
Expresii pasiv-agresive
Persoanele cu inteligență emoțională dezvoltată nu sapă în mod sigur o gaură pentru alții și nu folosesc comentarii pasiv-agresive pentru a-și exprima nemulțumirea. Își exprimă gândurile direct, dar respectuos.
Când întâlnesc o decizie cu care nu sunt de acord, nu încearcă să o saboteze pe furiș. Astfel de oameni vorbesc deschis despre dezacord, dar promit să acționeze. Cu alte cuvinte, ei împing emoțiile deoparte și ajută persoana.
Persoanele cu inteligență emoțională dezvoltată nu sunt perfecte. Ca toți ceilalți, greșesc. Cu toate acestea, ele nu continuă emoțiile, ceea ce îi ajută să ia decizii mai raționale și sănătoase.
Într-un cuvânt, ele fac ca emoțiile să funcționeze pentru sine, nu împotriva lor înșiși.