fbpx

Top 10 paşi pentru a trece peste arderea emoţională

Arderea emoţională este fenomenul timpurilor noastre. Viaţa într-un oraş mare nu este una dintre cele mai uşoare. Suntem înconjuraţi zilnic de un val uriaş de informaţii şi noutăţi. Muncim până la epuizare, pentru că nu ştim să ne odihnim. Avem aşteptări prea mari de la cei din jur şi de la noi înşine. Şi ajungem într-un punct în care până şi lipsa unui loc de parcare ne face să ne pierdem cumpătul.

10. Grăbeşte-te încet!

Învaţă-te să iei din când în când câte o pauză pentru aţi trage răsuflarea şi a savura momentul. “Cel mai mare eșec este atunci când obții rezultatul dorit fără a primi plăcere.”

9. Time Management

Utilizează-ţi timpul raţional! Gândeşte-te, cum ţi-ai putea organiza munca în aşa fel încât să atingi un maximum de rezultat cu un minimum de efort.

8. Alimentaţie sănătoasă

Nu uita, corpul nostru este materie. Materia are nevoie de material de construcţie, iar materialul de construcţie sunt proteinele. Boboase, verdeţuri şi produse de culoarea galbenă, oranj şi verde (care elimină stresul) trebuie să fie nelipsite din meniul vostru.  De asemenea, muştarul, hreanul ajută foarte bine la combaterea stresului.

7. Efort fizic

Pentru a ne abate de la avalanşa de gânduri din capul nostru, avem nevoie de cât mai mult efort fizic. Orice efort fizic scoate încordarea emoţională, plimbări, alergări, excursii. Încercaţi să mergeţi măcar o staţie pe jos, încercaţi să ieşiţi la o plimbare într-o zi de duminică sau seara înainte de culcare.

6. Nu concuraţi cu cei din jur!

Concuraţi cu voi înşivă. Fiţi mai buni ca ieri. Încercaţi să deveniţi cea mai bună versiune a voastră, nu un ideal stabilit de societate.

5. Schimbaţi-vă modul de activitate!

Dacă toată ziua aţi lucrat intelectual, seara puteţi modela, confecţiona, puteţi lucra în grădină (florile, pământul, soarele ajută foarte bine la diminuare stresului) sau face orice altceva.

4. Azi fac tot ce îmi doresc!

Obligatoriu o zi în săptămână trebuie să fie ziua, „Azi fac tot ce îmi doresc!”. O zi în care vă permiteţi să vă alintaţi. Să beţi o cafea cu lapte, să mâncaţi o îngheţată, să nu spălaţi vesela înainte de somn. Încercaţi ceva nou. Căutaţi o reţetă pe internet, pe care nu aţi mai făcut-o până acum. Făceţi-vă un cadou, pentru că îl meritaţi!

3. Meditaţi

Meditaţia înseamnă oprirea gândurilor şi îndreptarea atenţiei asupra unui obiect. Sunt foarte multe aplicaţii ca: Simple Habit, Head Space, Calm, Breathe, care vă pot ajuta. Sau puteţi cumpăra lumânări parfumate şi medita privind unduirile flăcării. Focul are proprietatea de a arde emoţiile negative, iar aromele ca cea de levănțică, mentă, rozmarin, arbore de ceai sau pin vă pot ajuta să vă relaxaţi.

2. Formarea şi dezvoltarea profesională

Mergeţi la diferite conferinţe, training-uri.  Vizitaţi un eveniment interesant sau încercaţi-vă puterile într-un domeniu nou.

1. Autoprogramarea

Evitaţi negaţiile! Subconştientul nostru are minunata capacitate de a anula cuvântul “nu”. Iar, atunci când afirmăm cu tărie că nu o să mai mănânc după ora douăsprezece sau că nu o să mai întârzii la serviciu, creierul nostru percepe de fapt, “o să mai mănânc după ora douăsprezece”, “o să mai întârzii la serviciu”.

Încetaţi să spuneţi, “sunt ghinionistă” sau ”nu sunt aşa ca toţi”. În schimb, inspiraţi- expiraţi de 10 ori, după care spuneţi “Eu sunt cel mai bun, eu o să mă descurc, eu sunt puternic, eu exist!”

Sunt curioasă să aflu, ce tehnici folosiți pentru a evita arderea emoțională?

 

 Mariana Bargan, psiholog

Advertisement

Pentru consiliere și terapie de cuplu scrie-mi un mesaj. Hai să vorbim!