fbpx

Steve Jobs: 6 exerciţii care îți vor antrena creierul și îți vor dezvolta rațiunea

Dacă te așezi și încerci, pur și simplu, să te observi, vei observa cât de agitată îți este mintea. Tendinţa de a o delibera de idei, doar va înrăutăți situația.

Cu o intuiție antrenată și o gândire clară, vei fi capabil să simți momentul prezent – aici și acum. Gândurile vor încetini, conștiința ți se va extinde și vei vedea mult mai multe lucruri decât înainte.

Iată 6 paşi spre o meditaţie cât mai eficientă:

1. Așează-te într-un loc retras, liniștit, de preferință pe o suprafață orizontală, pentru a reduce tensiunea din zona spatelui. Încrucișează picioarele și începe să respiri profund.

2. Închide ochii, ascultă monologul din interiorul tău. Încearcă să duci o discuţie cu tine, nu te sustrage la factorii exteriori. Sari de la un gând la altul. Nu încerca să te aprofundezi doar într-o idee teză.

3. Fără să oprești acest flux de gânduri, încearcă să te concentrezi pe o gândire mai calmă. Alege un subiect asupra căruia te vei pronunţa.

4. Învaţă cum să domolești acea avalanșa de idei. Fii stăpânul propriilor emoţii şi gânduri, indiferent dacă ele vin subit şi haotic, sau din contra.

5. Acum treci de la o metodă de a gândi la alta. Permite-i fluxului de idei să te copleşească, apoi ia situaţia în mâinele tale şi clarifică fiecare. După această permitei amalgamului mintal să te domine din nou, iar în fine ia situaţia sub control.

6. Pentru a ajunge la acest nivel, vei avea nevoie de puțin timp. Dar, dacă faci totul corect, vei fi uimit că nu vei mai simți trecerea timpului.

Iată 3 cele mai importante efecte ale unei astfel de meditaţii:

– În primul rând, ele te scapă de o mare doză de stres. El nu va dispărea complet, dar o mare parte din el se va irosi.

– În al doilea rând, meditaţiile creează o ambianţă agreabilă pentru un somn adânc şi relaxant.

Advertisement

– Şi în cele din urmă, deşi exerciţiile par haotice şi bizare, ele te ajută să adopţi un mod de a gândi mai logic şi motivat.

Sursa: yaamilliarder