fbpx

Sfaturi de la psihologi celebri: cum să te autodepăşeşti în noul an

Pentru a ajunge să ne îndeplinim cât mai multe din obiectivele stabilite pentru noul an, psihologii ne recomandă să ţinem cont de câteva sfaturi care să ne ajute să ne autodepăşim.

Utilizaţi invidia ca motivaţie pentru a vă atinge obiectivele Deşi este percepută ca fiind o emoţie negativă, în mod surprinzător puteţi folosi invidia pentru a vă atinge obiectivele. „Fii curios cu privire la lucrurile care te fac să te simţi invidios pe cei din jurul tău“, spune Pilar Jennings, psihanalist american. De fiecare data când începi să simţi că invidia încolţeşte, foloseşte-o în avantajul tău pentru a te automotiva să lupţi pentru ceea ce îţi doreşti, scrie rd.com.

Ieşi din zona de confort

Nu este nimic mai benefic decât curajul de a ieşi în afara zonei de confort, pentru a-ţi testa limitele şi potenţialul. „Oamenii cred că trebuie să se simtă confortabili cu o anumită idee şi abia apoi să meargă mai departe în realizarea unui obiectiv. De fapt, este exact invers. După ce faci măcar o dată un anumit lucru, abia atunci ajungi să te simţi confortabil făcându-l“, spune Anthony Tasso, psiholog din New Jersey .

Planificaţi o întâlnire cu propria persoană

Relaţia cu voi înşivă are nevoie de tot atât de multe resurse şi dragoste precum relaţia cu partenerul sau cea mai bună prietenă. Alegeţi o seară în care să gătiţi un preparat delicios pentru voi, mergeţi la spa sau orice altă activitate benefică relaxării.

Fiţi atenţi la gândurile şi emoţiile care vă încearcă. „Mă ocup de propria persoană pentru că merit atenţie şi preţuire. Importanţa timpului petrecut cu mine este esenţială pentru menţinerea fericirii şi a sănătăţii“, spune Chloe Carmichael, psiholog în New York City.

Nu mai fi cel mai mare critic al tău

Unul dintre cele mai mari obstacole în calea schimbării personale este critica pe care oamenii o îndrepată asupra propriei persoane“, spune Tasso. Ia-ţi un moment să te opreşti şi să te angajezi într-un dialog interior de fiecare dată când te încearcă nemulţumirile cu privire la acţiunile tale. Uneori oamenii se confruntă cu reale probleme atunci când vine vorba de acceptarea de sine. Însă poţi lucra la îmbunătăţirea stimei de sine, mai spune psihologul.

Întrerupe rutina zilnică cu ceva nou

Găseşte o modalitate de a aduce ceva nou în experienţa ta zilnică. Vei fi surprins să vezi cum aceste modificări minore pot aduce mai multă bucurie şi conştientizare a vieţii voastre.

Investiţi în voi

Chiar dacă sunteţi foarte bun în ceea ce faceţi, există întotdeauna loc pentru mai bine în dezvoltarea carierei.

Programaţi sesiuni de discuţii cu partenerul de viaţă

Este greu pentru cupluri să se reconecteze atunci când sunt acaparaţi de agitaţia zilnică, a muncii şi a programelor de lucru diferite. „Este nevoie de dorinţa comună de a face aceast lucru. Luaţi-vă o jumătate de oră în fiecare seară pentru a afla cum a fost ziua partenerului sau dacă este mulţumit de cum decurge relaţia voastră“, spune Jennings. Este dovedit ştiinţific că timpul petrecut împreună poate face minuni atunci când vine vorba de relaţii.

Alege să faci voluntariat

Trăim într-un timp extrem de greu pe tot globul şi este minunat să arătăm că ne pasă. Orice contribuţie, mai mare sau mai mică, poate face diferenţa.

Mergi într-o excursie

Studii nenumărate au arătat că mersul în vacanţă sporeşte sănătatea mintală şi bunăstarea generală. În plus, există noi cercetări care demonstrează că puteţi culege recompensele vacanţei înainte să plecaţi. Cercetătorii de la Universitatea Cornell au descoperit că fericirea apare numai la gândul că urmează o perioadă de relaxare.

Nu cădea în capcana sedentarismului

Mulţi oameni care îşi petrec întreaga zi într-un birou nu-şi dau seama cât de mult rău le face sedentarismul. Ia-ţi o clipă pentru a-ţi desprinde ochii din ecranul computerului şi întinde-ţi corpul sau fă o plimbare de 15 minute în aer liber. Acest lucru te va ajuta să te detensionezi şi să creşti productivitatea.

Sursa: adevarul