fbpx

MÂNCARE ȘI CREIER: câteva alimente care pot face minuni pentru creierul tău

Neurologul american David Perlmutter, ținând cont de cele mai recente cercetări științifice, susține că principalii „inamici” ai creierului uman sunt carbohidrații și glutenul, pe care-i găsești în prăjituri, paste și cereale.

Ei afectează creierul, provoacă tulburări de memorie și blochează organismul să ardă grăsimea în exces.

Există un număr mare de boli provocate de acești „inamici”. Una dintre aceste afecțiuni este boala Alzheimer.

Perlmutter susține că organismul uman nu are nevoie de multe glucide. 50-80 de grame pe zi sunt suficiente și le găsești ntr-un fruct sau într-o farfurie de orez: această cantitate asigură îmbunătățirea activității plămânilor și apără ficatul de toxine.

Vrei să ai o memorie bună și o minte ageră?

Stabilești anumite limite privind alimentația. 2.000 de calorii pe zi pentru femei și 2.550 de calorii pentru bărbați prelungesc viața și îmbunătățesc memoria.

Glutenul poate provoca alergie pentru unele persoane, dar asta nu înseamnă că nu este benefic, așa cum afirmă Perlmutter. Și alunele provoacă alergii, dar nu pentru toate persoanele. 5 porții de fructe pe zi și cereale integrale sunt alimentele sănătoase pentru creier. Totodată, excesul de colesterol este foarte dăunător pentru vasele sangvine.

Iată alte câteva alimente, care pot face minuni pentru creierul tău: 

– Grâul crește nivelul de glucoză în sânge mai mult decât zahărul;

– Alimente bogate în antioxidanți: broccoli, uleiul de măsline, uleiul din semințe de in, uleiul de nucă și cafea;

– Reduce cantitatea de carbohidrați și toate alimentele care conțin gluten;

Advertisement

– Grâul sau făina de secară pot fi înlocuite cu hrișca, nucile de cocos, uleiul de migdale;

Sursa: choiz.me