Încetează să mai fii un burete emoțional! Cum să nu mai consumi emoțiile negative…

2309
emotii-negative-burete-emotional
Foto

Toți oamenii sunt bureți emoționale, însă nivelul de „absorbție” este diferit la fiecare. Unii pot să se afle fără niciun disconfort într-o comunitate plină de negativism. Însă alții se pot trezi cu adevărate probleme din această cauză.

Empatia – despre ea vor scrie astăzi. Unii oameni, prin atacurile lor de panică, te intoxică și pe tine și îți influențează negativ viața, chiar dacă nu te-ai gândit vreodată la acest lucru.

Din perspectiva energiei, emoțiile negative pot avea următoarele cauze:

  • Poți simți durerea cuiva ca fiind a ta.
    Problemele comune devin problemele tale.
    În acest caz empatia, în combinație cu vulnerabilitatea, poate fi cauza unei depresii severe. Încetează să mai consumi emoțiile negative ale celor din jur.

Iată cum să faci asta:

1. Află când de mult ești influențat de empatie

Câteva trăsături ale caracterului care demonstrează că ești empatic:

  • Oamenii spun despre tine că ești „hipersensibil” sau „prea emotiv”. Însă ei nu știu că acesta nu este un compliment și nici o decizie de a fi.
  • Simți frica, neliniștea și stresul simțit de alte persoane. Și le simți fizic.

O asemenea abilitate nu este în plus pentru o persoană, însă trebuie să înveți să minimalizezi influența oamenilor asupra ta, mai ales a celor care nu îți plac sau pe care nu îi cunoști. Ai grijă să comunici doar cu prietenii, colegii și membrii familiei.

  • Obosește foarte repede când te afli în mulțime.
  • Trec câteva ore de când a început petrecerea și deja te simți epuizat la maxim și nefericit.
  • Gălăgia, mirosuri străine și necesitatea de a comunica cu cineva te calcă pe nervi.
  • Pentru a avea energie trebuie să stai câteva minute într-o stare de liniște totală.
  • Te gândești permanent la ceea ce trăiești și simți.

Încerci să înțelegi fiecare experiență trăită, să aranjezi fiecare situație pe raftul său. Sentimentele tale pot fi ușor rănite, însă tu eviți conflictele.

  • Ești un interlocutor generos și un bun ascultător.

2. Identifică sursa neliniștii

Întreabă-te ce simți – emoțiile tale sau pe ale străinilor? Ce a provocat această emoție? Frica și furia niciodată nu se naște în capul empaticilor, însă ei sunt buni „curieri”. Încearcă să identifici unde sau cine este generatorul emoțiilor tale de neliniște.

3. Evită sursa de neliniște. Cu orice preț

Încearcă pentru început să discuți cu persoana neplăcută de la o distanță mai mare decât de obicei. Încet-încet, ignor-o. Acest truc într-adevăr funcționează. Nu-ți fie frică să superi pe cineva. Nu-mi fie frică să-ți schimbi locul în transportul public dacă alături de tine s-a așezat un tip dubios. Dacă alături stau oameni triști, schimbă-ți locul. Ridică-te și pleacă.

4. În orice situație confuză – concentrează-te asupra respirației

Respirația este cea care leagă creierul tău de personalitatea ta. Concentrează-te câteva minute asupra respirației. Inspiră liniște și expiră griji.

Acest lucru te va ajuta să te identifici în timp și spațiu, să-ți cureți capul de frică și alte emoții negative. Imaginează-ți că emoții sunt o ceață densă, care se ridică din corpul tău. Iar în timpul inspirației imaginează-ți razele de soare care cad asupra ta. E o metodă simplă, însă care poate oferi rezultate rapide.

5. Utilizează un scut

Ai putea să utilizezi o metodă de protecție creată de tine. De fiecare dată când te afli într-o companie cu oameni dificili și neplăcuți, imaginează-ți că ai deasupra capului un plic alb care levitează. Culoarea poate fi oricare – doar să simți că ea îți oferă putere. Imaginează-ți că acest plic este scutul tău, care oglindește tot negativul și disconfortul.

6. Învață să fii stăpân pe stările emoționale care le simți

Învață să identifici oamenii care consumă energia din alții. Evită-i. Într-o companie cu oameni necunoscuți, stai în cel mai îndepărtat colț. Evită comunicarea cu vampirii energetici. Și, dacă este posibil, mănâncă ceva în acest timp. Mâncarea nesănătoasă, bogată în zahăr, te va ajuta să faci față situației.

Asigură-te că în orice companie, nu depinzi de altcineva. Păstrează bani pentru taxi pentru a nu fi legat de cineva care e cu mașina. Asigură-te că poți ajunge acasă în orice moment. Acest lucru îți va da încredere.

De asemenea, vei avea nevoie de locul tău în casă – acel în care vei putea sta în liniște, singur.

7. Caută oameni și situații pozitive

Sună un prieten cu care îți place la nebunie să petreci timpul. Mergi într-un pub cu un coleg cu care îți este interesant să comunici. Consumă pozitivismul și încrederea lor.

Fii milos nu doar față de alți oameni, ci și față de tine. Fii deschis, însă evită situațiile stresante.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here