fbpx

Gânduri minunate despre cum să dezvolți puterea voinței de la psihologul american, Kelly McGonigal

În ultimii ani neurobiologii au descoperit că creierul reacționează incredibil la orice experiență. Cere-i să rezolve în fiecare zi anumite sarcini, și el va fi mai bun în metematică.

Cere-i să se îngrijoreze mai mult și el va fi mai neliniștit. Atunci, cum putem să dezvoltăm această capacitate. Cu alte cuvinte, cum să „cerem” corect?

Iată câteva gânduri ale psihologului Kelly McGonigal, despre cum putem dezvolta și fortifica puterea voinței:

1. Puterea voinței este capacitatea de a face ceea ce e într-adevăr important, indiferent de dificultăți.

2. Trei abilități prime sunt: autocunoașterea, grija de sine, atenția la cel mai important – baza autocontrolului.

3. Autocontrolul e aidoma unui mușchi. El obosește atunci când este antrenat, dar antrenamentele regulate îl fac de-a dreptul puternic.

4. Uneori creierul are nevoie de liniște absolută.

5. Cea mai bună metodă pentru a-ți antrena puterea de a te controla este să realizezi motivele care cel mai ușor te irită.

6. Pentru a lua cele mai bune decizii, deprinde-te să aștepți 10 minute înainte de a acționa.

7. Fiecare decizie trebuie să corespundă scopului principal.

8. De fiecare dată când simți că ești aproape de a te da bătut, imaginează-ți satisfacția rezultatului dorit.

9. Analizează-ți alegerile pe care le faci zilnic. Seara clarifică care dintre ele te influențează negativ și care – pozitiv.

10. Cât de bizar nu ar suna, iluzia fericirii este benefică întrucât ne motivează să acționăm.

11. Cel mai important e să realiză clar daca o dorință merită urmată.

12. Tendințele de a te debarasa de anumite emoții și gânduri, adesea, aduc rezultate neplăcute.

13. Când vei observa că ai un gând negativ, încearcă să înțelegi cum el se manifestă fizic pe corpul tău.

14. Meditațiile te ajută să fii stăpân pe ceea ce gândești. Dacă te sustragi în timpul meditațiilor, focusează-te pe ritmul respirației.

15. Meditațiile vor face procesul gândirii mult mai ușor. Datorită lor, vei observa că memorizezi mai ușor informația.

16. Autocritica servește bine doar în doze adecvate.

17. Nu uita de somn. El este un element major în sănătatea mintală.

18. Când vezi că iei decizii impulsive, e timpul să iei și o pauză.

19. Stresul îți poate crea dorințe false. Cele care, teoretic, ți-ar înlocui fericirea.

20. E absolut natural să ne comparăm cu alte persoane, să ne gândim la alți oameni. Dacă acest lucru ne motivează să acționăm, el ne influențează benefic. Iar dacă ne provoacă invidie, atunci nu are rost.

21. Dubiile și critica la adresa personală des ne îndepărtează de la scopul stabilit. Creează-ți în jur un mediu ambiant plăcut și prietenos.

Advertisement

22. Șocant, dar anume iertarea și nu vina – sporește dorința de lucru, dar și responsabilitatea. Deci nu-ți fie frică să greșești.