fbpx

Cum scapă psihologii de stres. 17 moduri experimentate de profesioniști

Psihologii elimină poverile sufletului uman, ajutându-l să combată temerile, depresiile și stresul. Este o profesie destul de stresantă, mai ales pentru că necesită mult efort psihologic.

După o astfel de muncă, și psihologii, la rândul lor, au nevoie de proprii terapeuți cu care să-și descarce sufletul, să-și spună fricile și să se plângă de clienții neglijenți.

Întotdeauna am fost curioasă de câteva lucruri: unde-și tratează dinții stomatologii și la cine se coafează stiliștii? Cu psihologii este aceeași istorie.

Psihologia comunicării are și ea efectele sale. Și chiar și cei mai buni specialiști urmează anumite exerciții în lupta lor cu stresul. Iată care sunt câteva dintre ele:

Fizice

Tony Bernhard preferă să se relaxeze cu ajutorul metodelor fizice, stimulând sistemul nervos parasimpatic. Există mai multe moduri de a face acest lucru, de exemplu prin respirația cu ajutorul diafragmei.

Metoda lui favorită: atingerea ușoară a buzelor cu unul sau două degete. Atingerea lor stimulează sistemul nervos oferindu-i corpului un efect imediat de liniște și calm.

Sofia Dembling preferă plimbările în aer liber. Lumina naturală are o influență incredibil de liniștitoare. Face acest lucru pe orice timp: pe soare, pe vânt. Singurul lucru care o poate opri este plaia torențială. În timpul plimbărilor, încearcă să-și simtă prezența aici și acum, urmărind ce se întâmplă în jurul ei: forma norilor, foșnetul copacilor, strigătele de bucurie ale copiilor. Meditația din timpul plimbărilor ajută la redresarea și ameliorarea tensiunilor inutile.

Mindy Greenstein preferă respirația profundă și proverbul vechi evreiesc: „Nu poți controla vântul, dar poți ajusta velele.
În orice situație stresantă, respiră adânc și repetă-ți că nu poți controla absolut orice, dar ești capabil să-ți controlezi reacțiile.

Interpersonale

Susan Newman consideră că cea mai eficientă modalitate de a scăpa de stres sunt conversațiile cu prietenii. Dar doar cu cei care-ți împărtășesc cu adevărat interesele și experiențele. Ei te vor asculta și te vor sprijini întotdeauna. Uneori chiar îți pot oferi o sumedenie de metode interesante de a combate stresul.

Comportamentale

Barbara Markway te sfătuiește să nu grăbești rezolvarea unor probleme. Nevoia de a acționa rapid, este primul semn că trebuie să încetinești si să gândești la rece.

Lynn Soraya consideră că trebuie să-ți asculți senzațiile interioare în liniște. Te va ajuta să te cunoști mai bine. Cunoașterea de sine este primul pas în gestionarea stresului la care ești expus.

Amy Prezeworski ne sfătuie să ne alocăm întotdeauna timp pentru noi înșine. În această perioadă de timp poți face orice-ți dorești. Îți vei reduce stresul, îți va crește productivitatea și îți va spori sentimentul de fericire și satisfacție.

Stephie Sarkis spune că sportul este o modalitate perfectă de a scăpa de stres, iar schimbarea periodică a exercițiilor îți va difersifica activitățile evitând ca mersul la sală să devină o banală rutină.

Cognitiv

Susan Kraus Whitbourne consideră că, chiar dacă nu poți schimba situația care a provocat stresul, poți schimba reacția pe care o ai față de ea. Chiar și în cele mai disperate momente poți găsi ceva pozitiv și chiar amuzant. Poți privi situația ca pe o încercare de a câștiga o nouă experiență și o nouă șansă de a învăța din greșelile tale.

Advertisement

Scott McGrill scapă de stres, concentrându-se pe ce-l înconjoară. De exemplu, se concentrează pe culorile și formele obiectelor din jurul său. Lucru care îl ajută să-și îndepărteze atenția de la „gândurile fierbinți”.

Sursa: lifehacker