fbpx

Cum să-ți stăpânești furia într-o situație de conflict: sfaturile unui psihoterapeut

Relațiile cu cei din jur nu întotdeauna decurg așa cum ne-am dori. Imaginează-ți: stai față în față cu omul care țipă la tine și își manifestă ura profundă; tot ceea ce tu îți dorești tu în acele momente este să îi răspunzi cu aceeași monedă. Însă strigând la el nu vei rezolva problema.

Cum să faci față unor asemenea situații? Ai putea să iei câteva decizii, însă doar una dintre ele este cea corectă.

1. Ai putea să-ți stăpânești furia. Cu siguranță nu este o idee rea. În acest caz ai putea să spui doar că „totul este ok” și să îți vezi de treabă. I-ai apărat pe cei din jurul tău de valurile de furie, însă ce se petrece în capul tău?

Îți spun eu – un adevărat uragan. Nu este corect și sănătos să păstrezi nervozitatea în interior.

2. Ai putea să-ți descarci nervii pe cei din jur. Altfel spus să dai frâu liber gândurilor și cuvintelor negative. Însă să-ți arunci furia asupra interlocutorului tău nu este corect – furia ta va crește, asemenea unei pâini care dospește, cu fiecare cuvânt spus. Să iei o asemenea decizie ar însemna să pui gaz pe foc.

3. Ai putea să-ți orientezi atenția asupra altor lucruri, iar mai apoi să analizezi la rece situația. Cu certitudine este foarte greu să îți direcționezi atenția spre altceva atunci când cineva țipă isteric la tine. Însă există o metodă.

Hai să ne imaginăm încă odată situația: cineva stă la câțiva centimetri distanțâ și țipă la tine fără motiv. Abia te abții să îi răspunzi cu aceleași cuvinte sau chiar și altele mai frumoase pentru ca să-l înveți minte pe nenorocit.

Însă dacă îți voi spune că acest om și-a pierdut ieri mama? Sau că el trece printr-o perioadă grea în viața sa sau i-au fost retrase drepturile părintești? S-ar putea să nu mai iei atât de aproape la inimă furia și cuvintele care ți le-a spus, dar chiar să îl compătimești.

Ce s-a schimbat? Nimic! Pur și simplu istoria pe care ți-am relatat-o ți-a schimbat viziunea asupra conflictului. Imediat ce îți schimbi părerea despre situația respectivă – creierul schimbă emoțiile pe care le nutrești față de acesta.

Acum ți-a mai rămas să faci un pas – SĂ IERȚI. Iar de asta tu ai nevoie, nu interlocutorul tău. Să ai ură pe cineva este ca și cum ai bea singur otravă gândindu-te că va muri altcineva.

Sursa: dozadesucces