fbpx

Cum să te simți sigur pe propriile puteri!

Încrederea este piatra de temelie a sentimentului de lider. De asemenea, ea te ajută să mergi înainte și să crezi în propriile puteri chiar și atunci când îți este dificil.

Fără a avea relevanță domeniul, este important ca fiecare persoană să fie sigură pe sine și să nu cedeze niciodată.

Iată câteva trucuri mentale care vor transforma stima de sine înaltă într-un obicei:

1. Renunță la convingerile care te limitează

Când am fost copii, simțeam că întreaga lume este la picioarele noastre. Însă peste un anumit timp a dispărut tot entuziasmul. În mare parte din cauza faptului că părinții și profesorii ne-au impus limite ale realității.

Descoperă ce se află în spatele acelor limite. Nu te speria de disconfort. Vei fi uimit de cât de mulți poți obține, dacă demonstrezi curaj.

2. Niciodată nu confunda amintirile cu faptele reale

Memoria noastră stochează informația diferit de cum am crede. Nu ne amintim detaliile exacte, și mai degrabă experiența și esența a ceea ce s-a întâmplat. Ulterior, salvăm informația în modul care are cel mai mult sens pentru noi. Din acest motiv, oameni diferiți care urmăresc același eveniment, au versiuni diferite ale acestuia.

Amintirile noastre se pot denatura în timp. Creierul nostru salvează informațiile care sunt în concordanță cu propriile convingeri și valori.

Această metodă de memorare selectivă previne supraîncărcarea creierului cu prea multă informație.

Creierul tău nu îți oferă o informație exactă, ci interpretarea subiectivă a unor situații. Iar acestea două sunt diferite.

3. Vorbește singur cu tine

Această metodă poate părea stranie, dar ea cu adevărat funcționează. Conversațiile singur cu tine te pot face mai inteligent, îți pot îmbunătăți memoria, te pot ajuta să te concentrezi mai bine și chiar să îți îmbunătățească rezultatele sportive.

Dacă vei vorbi cu tine în momentele de stres, tensiune și anxietate, poți să diminuezi starea de negativism.

Fii întotdeauna pozitiv, pentru că modul în care duci discursul singur cu tine te influențează la nivel neurobiologic.

4. Rămâne pozitiv, ca gândurile negative să nu îți distorsioneze realitatea

Trebuie să fii conștient de realitatea din jur, pentru că un pesimism exagerat o poate denatura. Este important să rămâi pozitiv:

  • La fiecare gând negativ, gândește-te la 5 pozitive.
  • Permite-i fiecărui gând pozitiv să ”stea” în capul tău minim 20 de secunde.
  • Acceptă-ți emoțiile pozitive și negative.
  • Nu încerca să suprimi emoțiile negative.
  • Depistează-ți emoțiile negative, dar nu le permite să preia controlul asupra ta.

5. Fii mai curios

Curiozitatea este o trăsătură esențială pentru persoanele sigure pe sine și de succes. Ea este fundamentul dezvoltării tale de-a lungul vieții ca personalitate.

Dacă suntem curioși, neapărat învățăm. 

Dă-ți mai multe întrebări și interesează-te despre diverse lucruri, pentru că:

  • Acest fapt îți face creierul mai activ.
  • Acest fapt te determină să fii mai atent față de ideile noi.
  • În fața ta se vor deschide noi lumi și oportunități.

6. Înfruntă temerile tale

Când simțim control asupra situației, devenim mai siguri pe sine. Când atingem un anumit nivel de confort, nu ne mai este frică.

Nu există nici un sens să eviți, negi sau să ignori frica. Profesorul Ronald Siegel spune:

Advertisement

Gândește-te la cea mai mare frică a ta. Petrece puțin timp cu ea. Acum intensifică-ți frica și apropie-te și mai mult de ea. Când simți că aceasta devine copleșitoare, concentrează-te asupra respirației. Relaxează-ți corpul. Nu ai murit, nu? Acum ești pregătit să îți depășești fricile.

Sursa: transurfing-real