Cum să faci față stresului: 4 metode recomandate și efective

503
metode-stres-recomandate
Foto

Stresul este o epidemie a secolului XXI. Munca, comunicarea cu persoanele neplăcute, problemele în relații, știrile negative de la televizor – toate acestea cauzează stresul cronic, de care aproximativ 39% dintre oameni suferă.

Din cauza nervilor, o persoană se îmbolnăvește, capacitatea de lucru scade, toate dorințele dispar, cu excepția de a ajunge mai repede la somn. Când toate resursele corpului au fost consumate, începe epuizarea nervoasă sau depresia.

În acest moment, psihicul este cel mai deprimat și este nevoie de un curs de reabilitare pentru a reveni din nou la normal. Dar cum să nu ajungi la o astfel de stare și să faci față singur stresului, fără să recurgi la ajutorul medicilor?

1. Stresul sănătos și nesănătos

Strămoșii noștri au învățat să reacționeze instantaneu la orice pericol. Pentru ei a fost vital să-și salveze viața și viața celorlalți din comunitate. Astăzi trăim, deși nu în cele mai liniștite timpuri, dar în același timp modul nostru de viață nu poate fi comparat cu ceea ce au îndurat strămoșii noștri zi de zi.

În consecință, psihicul a suferit modificări, iar acum oamenii au devenit mai puțin rezistenți la stres. Imaginați-vă că sistemul nostru nervos este o bandă elastică. Poate fi puternic întins, dar chiar și cea mai

elastică substanță din lume are limita și, în cele din urmă, se va rupe. Sistemul nostru nervos funcționează pe baza acestui principiu. Putem suporta mult stres, dar fiecare persoană are o limită când vine un punct de cotitură și se confruntă cu o problemă nervoasă.

Stresul pe termen scurt este util: ajută la activarea tuturor funcțiilor corpului pentru a face față oricăror teste sau sarcini de urgență. Dar, pe termen lung, stresul duce numai la tulburări nervoase. Auto-hipnoza: o simplă soluție împotriva stresului și depresiei.

2. Din ce cauză apare stresul

În primul rând, acesta apare din lipsă de odihnă și posibilitatea de a te recupera. Pentru a avea timp să facem toată munca, să petrecem timp cu familia și cu prietenii, încercăm să ocupăm fiecare minut din programul nostru. Ca urmare, nu ai timp pentru tine, pentru un somn normal și odihnă, ceea ce duce la epuizarea completă a corpului. În al doilea rând, munca monotonă și aceleași acțiuni zi de zi.

Conștiința noastră este unică, iar când ne schimbăm activitatea, munca, atunci există o stimulare a creierului și începe să producă dopamină. Dacă munca este monotonă, același tip și în fiecare zi, atunci corpul produce cortizol – un hormon de stres, care influențează oboseala, productivitatea și nervozitatea.

În al treilea rând, consumăm prea multe informații inutile, mai exact de 5 ori mai mult decât o persoană obișnuită în anul 1986. Aceasta este echivalentă cu aproximativ 175 de ziare pe zi, lucru care ne consumă foarte multă energie. Mai puțină energie – mai multă oboseală și epuizare cronică care duc la stres. Este important să alegeți pentru dvs. informații care sunt benefice și să le ignorați pe cele inutile, care doar obosesc creierul.

Și în cele din urmă, lipsa capacității de concentrare. Când nu vă puteți concentra asupra muncii, chiar și o mică sarcină se transformă într-un maraton de mai multe ore, după care vă simțiți obosiți și epuizați.

Controlul nesfârșit al mesajelor pe rețelele sociale distrage atenția de la sarcină și ai nevoie de cel puțin 15 minute pentru a reveni la ritmul de lucru. Acum imaginați-vă cât timp petreceți doar pentru a vă reveni și a vă concentra asupra sarcinii.

3 Cum faci față stresului

Crează un program

Asigurați-vă programul astfel încât în ​​fiecare zi să aveți ocazia să vă relaxați și să petreceți timpul necesar pentru odihnă. Într-o zi liberă încercați să te relaxezi mai mult. Dacă este necesar, rezervați o zi întreagă pentru a vă recupera. Nu este grav dacă vei lipsi de la o întâlnire cu prietenii.

Spuneți „nu” mai des

Această abilitate va economisi nu numai o mulțime de timp, ci și o mulțime de nervi. Când primiți propuneri care nu vă ajută deloc, atunci trebuie să refuzați. Veți economisi timp și energie prețioasă.

Învățați să vă concentrați pe o singură sarcină

Dacă aveți o grămadă de sarcini planificate pentru astăzi, atunci concentrați-vă cât mai mult posibil. Ieșiți din rețelele sociale; deconectați chat-urile; creați toate condițiile necesare pentru munca și acțiunile dvs. pentru a fi cât mai productiv posibil. După ce toate sarcinile sunt îndeplinite, faceți tot ce doriți, dar nu vă permiteți astfel de slăbiciuni în timpul zilei de lucru și de muncă.

Lăsați jobul la oficiu atunci când veniți acasă

De îndată ce ați depășit pragul casei dvs., uitați de job și relaxați-vă. Relaxați-vă, discutați cu cei dragi, faceți o plimbare – faceți totul, doar pentru a vă distra și pentru a vă odihni psihicul. Doar prin a învăța să comutați, veți putea să vă odihniți și să vă recuperați la maximum.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here