fbpx

Ai nevoie de doar 5 minute pe zi pentru a-ți menține creierul sănătos

Ai nevoie doar de 5 minute pentru a-ți menține creierul sănătos. Tot ce trebuie să faci este să urmezi aceste instrucțiuni simple!

În lumea contemporană aproape fiecare din noi trăiește într-un tempou absurd de rapid. Avem atât de multe sarcini de îndeplinit și atât de puțin timp, încât a medita cel puțin câteva minte pe zi devine imposibil. Însă anume în aceste condiții meditația devine indispensabilă.

Un neurolog din Harvard, Sarah Lazur, a efectuat un studiu detaliat al efectelor meditației asupra sănătății umane. Cercetarea a arătat că meditația poate provoca schimbări pozitive numai peste opt luni a meditațiilor constante – datorită meditației mai multe regiuni ale creierului au încetat să se micșoreze și s-au stabilizat.

Întărirea sănătății creierului tău este un motiv rezonabil să începi să faci meditație. Ce pași trebuie să întreprinzi în această direcție?

1. Găsește stilul meditației potrivit ție 

Meditația este asociată cu îmbunătățirea abilităților cognitive și cu reducerea stresului. Deși este posibil să nu observăm imediat efectele pozitive ale meditației, există alte beneficii care pot fi obținute aici și acum”.

Este important să găsești un stil de meditație care ți se ptrivește personal ție. Acest lucru este mult mai eficient decât să încerci să urmezi o practică ”ideală”, care nu îți place și pe care o vei abandona în scurt timp.

2. Găsește timp pentru meditație

Ești întradevăr atât de ocupat că nu ai timp să meditezi măcar puțin? Schimbă-ți atitudinea față de acest subiect – gândește-te că asta e la fel ca să dedici 5 minute spălării pe dinți. Faci acest lucru pentru a menține dinții sănătoși, așa e? Atunci meditație este necesară pentru a menține o minte sănătoasă.

3. Începe cu câteva exerciții ușoare

Alexis Pierce, un instrucotr de yoga și meditație, recomandă să nu începi cu tehnici dificile de meditație, ci cu niște exerciții de respirație. care îmbunătățește concentrarea.

Această tehnică este incredibil de eficientă pentru cei care vor să stabilească o legătură între minte, corp și respirație. Meditația te ajută să stabilești o legătură cu prezentul, ceea e diminuează stresul. Ea te va ajuta să devii mai calm și să capeți o dispoziție bună”.

Exercițiu de respirație ”V”

Închide ochii. Concentrează-te asupra punctului între ochii tăi și imaginează-ți cum aerul îți intră și îți iese din plămâni sub forma literei V. Imaginează-ți că aerul se ridică și coboară la punctul între ochi. Cu ajutorul acestui exercițiu activezi centrul de comandă al creierului și diminuezi tensiunea din lobii responsabili de luarea de decizii. Prin focalizarea asupra punctului între ochi îți ajuți creierul să se calmeze, alimentându-l corect cu oxigen.

Repirația în trei etape

Închide ochii. Inspiră aer adânc, folosind mușchii abdominali pentru a creea senzația că aerul se ridică dinspre burtă în piept, oprindu-se la nivelul claviculei. Ține pentru puțin timp respirația. Numără până la trei și expiră aerul.

Advertisement

Simte cum aerul îți umple pieptul pe măsură ce respiri prin nas. Repetă acest exercițu timp de cîteva minute, simțind cum aerul îți pătrunde în întreg organismul.

Sursa: cluber