fbpx

Află cum să-ţi păstrezi motivaţia şi dorinţa de a progresa zilnic

Deseori suntem atât de supraîncărcaţi cu ideile, scopurile şi obligaţiile noastre, încât uităm despre o altă componentă esenţială a oricărei munci productive – odihna.

Ea este ceea ce ne păstrează nu doar fizic, ci şi moral, spiritual, psihologic, etc. – capacitatea şi randamentul de muncă.

De aceea este necesar să ţinem cont şi de astfel de lucruri, care par a fi la prima vedere secundare, în realitate ele fiind indispensabile pentru păstrarea motivaţiei şi productivităţii zilnice.

Când mama revenea de la serviciu, primul lucru pe care îl făcea întotdeauna era să-şi i-a o pauză de 20 de minute, timp în care se odihnea, izolându-se de tot universul. O ţin minte luptându-se cu mine o viaţă întreagă şi spunându-mi cât de necesar este să te odihneşti la momentul potrivit.

Pe când eu întotdeauna consideram că odihna este pentru oamenii slabi, care nu ţin la scopurile şi aspiraţiile lor suficient de mult.

Acum însă pe modelul propriu şi a multor altor oameni, mi-am dat seama că odihna nu este nici într-un caz un indiciu al lipsei de pasiune, aspiraţie, motivaţie, etc… ba chiar invers, ea este ceea ce ne face organismul să reziste, într-o modalitate realmente mai calitativă, ulterioarei presiuni fiziologice sau psihologice.

Un alt exemplu în acest sens este buna mea prietenă, care munceşte la acelaşi serviciu timp de 10 ani. În acest tot acest timp, ea nu şi-a luat niciodată o vacanţă. E incredibil! Ea ”învesteşte” totalmente, cu sufletul şi cu trupul în muncă, fiind convinsă că dacă va face o pauză, aceasta o va regresa considerabil.

Dar ea nu observă un lucru important. Sănătatea ei fizică şi psihologică e aproape distruse… și ea are doar 30 de ani.

Iată de ce premisa oricăror schimbări calitative în viaţă este odihna. Somnul, posibilitatea de a privi comedia preferată, 10 minute în plus pentru a-ţi savura cafeaua în linişte sau oricare alt gen de activităţi relaxante nu sunt un semn al slăbiciunii sau lenii. Ele sunt necesităţi fiziologice!

Învăţaţi-vă să vă controlaţi ritmul vieţii, aşa încât la o ora de muncă să aveţi minim cinci minute – pauză. În aşa fel, capacitatea de muncă vă va fi amplificată şi aproximativ constantă pe tot parcursul procesului.

Advertisement

Nu uitaţi să vă ,,reîncărcaţi bateriile” regulat. Pentru că dacă nu o veţi face la momentul potrivit, vă puteţi trezi într-o dimineaţă, copleşiţi de stări lamentabile, de lipsă de motivaţie şi dorinţă de a merge la muncă.

Sursa: liwli